Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich mój trzeci temat na forum będzie moim zdaniem wkońcu jakiś żywy ponieważ będzie - mam nadzieję często aktualizowany. Tematem jest pokój w którym obecnie mieszkam podczas studiów. Narazie jest szafeczka mieszcząca się przy łóżku...i model szafki większej...pozdro... rendery mentalem bo w końcu doszedłem jak go obsłużyć(choć nie dokońca jestem o tym przekonany-jak ktoś wie co i jak ustawić żeby było ładnie widać niech da znać:)).co o tym myślicie...Jakiego światła się używa do pomieszczeń zamkniętych?...jak zrobić żeby z okna(które będzie) buchało oślepiające światełko?....Mam nadzieję właśnie odpowiedzi na takie pytania usłyszeć:) :) :)Let's go!!!

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Do wnętrz najlepiej chyba MRarea użyć i wstawić płaszczyzny emitujące światło w okna i dopasować ich rozmiary. Będziesz musiał też sobie odblokować szader 'glow' jak chcesz uzyskać ten walący po oczach efekt światła, podobny do tego jaki często widać na renderach z V-raya.

Napisano

witam, co do tej otekxturowanej szafki nie podoba mi sie kolor na kancie (ten brazowawy), zlewa sie troche z kantem od tej wysuwanej szafki i jakos nie pasuje w porownaniu do tej drugiej teksturki :] ale moze mi sie tak tylko wydaje

Napisano

>>wiggles

1. Co do tej textury na kantach to jednak zrobiłem jaśniejszą -zmiana-

2. Co do drugiej textury to -taka jest na mebelku--bez zmiany-

3. Efekt zlewania tych kantów był spowodowany słabym renderingiem lub oświetleniem.-zmiana-

4. Ten obrazek wyrenderowałem za pomocą "Brazil Rio" -mi się podoba--jednak raczej powrócę do mental'a--...

--------------------------------

 

>>Edi

1. "Płaszczyzny emitujące światło"-nie potrafię czegoś takiego bo jeszcze nie robiłem --możesz przybliżyć temat.thx

2. tzn. V-ray może być lepszy w tej scenie?..

 

ok.

Gość makbol
Napisano

1. "Płaszczyzny emitujące światło"-nie potrafię czegoś takiego bo jeszcze nie robiłem --możesz przybliżyć temat.thx

Chyba chodzi Ci o zakładke Advencet light parameters (cos takiego, niemapietam) i tak sobie wpisujesz wymiary. Chyba o to chodzi ;)

 

pzdr

Napisano

Wejdź w zakładkę 'Area light parameters' światła MR Area Spot. Jak zaznaczysz opcję 'Show icon in renderer', to przy zmianie parametrów 'Height' i 'Width' zobaczysz niebieski prostokąt symbolizujący płaszczyznę emitującą światło. Musisz tak ustawić światło i wielkość tej płaszczyzny i jej położenie, aby znajdowała się ona w otworach na okna i było mniej więcej do nich dopoasowana (trochę większa jednak). Jak teraz włączysz GI + Final Gather, to powinieneś dostać coś na początek. Oczywiście pewnie będziesz musiał dostroić parametry, zmienić natężenie, kolor, itp.

 

Co do V-raya, to niewiele mogę Ci powiedzieć. Sam używam Mentala, ale raczej do scen zewnętrznych. Raz próbowałem nim oświetlić pomieszczenie i powiem, że jest to dużo trudniejsze. Na forum Evermotion jest cały wątek poświęcony temu zagadnieniu.

A V-ray, z tego co słyszałem ma mniejszą liczbę kontrolek i przez to może być łatwiejszy, co nie oznacza niestety, że jest łatwy w użyciu.

 

Osobiście radzę wybrać Ci na razie jeden moduł do renderowania i w nim się specjalizować. Decyzja należy do Ciebie.

Napisano

1. Wymęczyłem coś takiego z tym światłem w oknie i dawałem "glow" ale wyskakiwał error że nie jest coś tam transparent i nic nie widać poświaty na obrazie.

2. Pytanie: Czy ta płaszczyzna emitująca światło znajdzując się w ramach okna sama emituje światło nacałej powierzchni (chodzi mi o efekt "glow") bo jakoś nie wychodzi?

3. Macie link do jakiiegoś tutka z tym związanego? thx.

Napisano

1. Dodałem listwy boczne. -+-

2. Oteksturowana szafka 1.(mental ray) i 2.(brazill Rio) -+-

 

>>>>>>>>>>>>>>ZOSTAJE PRZY MENTAL JAK NA RAZIE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności