Jump to content

obracanie kilku obiektow


grenn
 Share

Recommended Posts

chce stworzyc animacje kostki rubika (malo ambitne,ale to pierwsze spotkanie z 3ds max).kiedy zaznaczam jakas sciane i chce ja obrucic, to kazdy obiekt obraca sie w okol wlasniej osi (nie koniecznie jest to srodek).

obiektow nie moge zgrupowac bo bede musial obracac jeszcze inne sciany z paroma elementami wspolnymi (jak ktos sie bawil kosta to wie o co chodzi).

myslalem jeszcze o grup>>assembly>>assemble ale wtedy obraca mi w okol osi ktora powstaje przy dolnej krawedzi obiektu...

jakies propozycje??

Link to comment
Share on other sites

sprostowanie... jak mam wylaczony auto key to os obrotu przy asemmble jest tam gdzie trzeba (czyli na srodku sciany) natomiast jak wlacze auto key to wtedy os sie przesuwa.

pomoc prosze jakos wyrozumiale i jak dla laika :)

Link to comment
Share on other sites

to, co pisze sbx jest prawdą... faktycznie musisz mieć pivoty w centum obirktów.... a poza tym, jeszcze ustawiony odpowiednio układ odniesienia transformacji. Ikona znajduje się tuż na prawo od przesuwania, obracania, skalowania... potem jest roleta układów odniesienia, a następna ikonka to właśnie ta, której szukamy :) Powinien być ustawiony na 'Selection Center'...

Link to comment
Share on other sites

sbx wielkie dzieki.. wlasnie tego szukalem :) juz dziala

 

niestety nie dziala :/ wszystko jest tak jak napisal sbx ale jak wlacze autokey to automatycznie wylacza sie opcja pivot :/ i nie moge zmienic :/

Link to comment
Share on other sites

hmmm, zrób w środku tej kostki obiekt dummy i do niego podlinkuj (nie grupuj !) wszystkie kostki.

Nie znam dokładnie zasady rzeczywistego mechanizmu kostki rubika a szczególnie połączeń kostek wzajemnie ze sobą i dlatego może ta metoda nie zda w tym przypadku egzaminu ... ale może warto spróbować. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

wszystko jest OK sprawdzalem przed chwila -> barada.pl/sbx/temp/kostka.zip (max6)

 

wydaje mi sie ze twoj blad polega na tym ze nie robisz "set key", lub w zlej kolejnosci go uzywasz - powinienes uzyc (tego przycisku z kluczykiem) dokladnie w chwili gdy wybrales nowe klocki do obracania, pozniej przechodzisz kilka klatek dalej i obracasz, oczywiscie przez caly czas aktywny jest "auto key"

Link to comment
Share on other sites

sbx a napisz jeszcze jak zrobic zeby wszystkie klocki obracaly sie przez jedna os a nie kazdy na swojej... to mnie trapi. I jak mozesz to taki szybki tutorial o ustawianiu klatek i animacji :) (jak bys mial czas i sile to krok po kroku :) )

Link to comment
Share on other sites

na przykladzie tej sceny ktora zalaczylem daj "unhide all" zaznacz "box05" obracajac nim obracac bedziesz wszystkimi klockami

 

a teraz tutorial ;)

 

0. schowaj "box05" jesli dales unhide wczesniej

1. zaznaczasz caly wybrany bok kostki 9 klockow ktore chcesz obracac

2. klikasz "auto key", przechadzisz do klatki 10 i obracasz ten bok

3. zaznaczasz inny bok kostki, klikasz "set key"

4. przechodzisz do klatki 20 i obracasz zaznaczony bok

5. powtazasz oberacje od punktu 3 do 4 az ci sie znudzi ;)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

1) co daje schowanie srodkowego klocka?

2) jak tak zaznaczam w moim to kazdy klocek obraca sie w okol wlasnego srodka a nie wspolnego.

(pisze w czarno bo w pracy siedze i nie mam jak sprawdzic)

Link to comment
Share on other sites

działa działa... wszystkie klocki są zlinkowane właśnie do tego środkowego klocka...dzięki temu ich punkt obrotu (pivot) jest w centrum kostki. Schowanie zielonego zapobiega przypadkowemu zaznaczeniu tego klocka.

Dobra robota sbx :)

Link to comment
Share on other sites

juz zalapalem :) wielkie dzieki wam wszystkim :)

efekt zobaczycie jako awatarke moja :)

 

 

niestety nie.albo ja jestem tepy,ale max oporny. zlinkowalem wszystki do srodkowego.zaznaczam jedna sciane, obracam...fajnie dziala. wlaczam autokey i znowu lipa bo kazdy ma osobna os obrotu :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy