Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

chce stworzyc animacje kostki rubika (malo ambitne,ale to pierwsze spotkanie z 3ds max).kiedy zaznaczam jakas sciane i chce ja obrucic, to kazdy obiekt obraca sie w okol wlasniej osi (nie koniecznie jest to srodek).

obiektow nie moge zgrupowac bo bede musial obracac jeszcze inne sciany z paroma elementami wspolnymi (jak ktos sie bawil kosta to wie o co chodzi).

myslalem jeszcze o grup>>assembly>>assemble ale wtedy obraca mi w okol osi ktora powstaje przy dolnej krawedzi obiektu...

jakies propozycje??

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

sprostowanie... jak mam wylaczony auto key to os obrotu przy asemmble jest tam gdzie trzeba (czyli na srodku sciany) natomiast jak wlacze auto key to wtedy os sie przesuwa.

pomoc prosze jakos wyrozumiale i jak dla laika :)

Napisano

wszystkie "pivot"y tych klockow z ktorej sklada sie kostka ustaw w samym jej srodku to wszystko, nie ma roznicy czy z "auto key" czy bez

Napisano

to, co pisze sbx jest prawdą... faktycznie musisz mieć pivoty w centum obirktów.... a poza tym, jeszcze ustawiony odpowiednio układ odniesienia transformacji. Ikona znajduje się tuż na prawo od przesuwania, obracania, skalowania... potem jest roleta układów odniesienia, a następna ikonka to właśnie ta, której szukamy :) Powinien być ustawiony na 'Selection Center'...

Napisano

KRIS_R: cos Ci sie niestety pomylilo, ma byc tak jak jest stadartowo po wczytaniu maxa tnz. "Use Pivot Piont Center" :)

 

pozdrawiam

Napisano

sbx wielkie dzieki.. wlasnie tego szukalem :) juz dziala

 

niestety nie dziala :/ wszystko jest tak jak napisal sbx ale jak wlacze autokey to automatycznie wylacza sie opcja pivot :/ i nie moge zmienic :/

Napisano

hmmm, zrób w środku tej kostki obiekt dummy i do niego podlinkuj (nie grupuj !) wszystkie kostki.

Nie znam dokładnie zasady rzeczywistego mechanizmu kostki rubika a szczególnie połączeń kostek wzajemnie ze sobą i dlatego może ta metoda nie zda w tym przypadku egzaminu ... ale może warto spróbować. pozdrawiam

Napisano

wszystko jest OK sprawdzalem przed chwila -> barada.pl/sbx/temp/kostka.zip (max6)

 

wydaje mi sie ze twoj blad polega na tym ze nie robisz "set key", lub w zlej kolejnosci go uzywasz - powinienes uzyc (tego przycisku z kluczykiem) dokladnie w chwili gdy wybrales nowe klocki do obracania, pozniej przechodzisz kilka klatek dalej i obracasz, oczywiscie przez caly czas aktywny jest "auto key"

Napisano

sbx a napisz jeszcze jak zrobic zeby wszystkie klocki obracaly sie przez jedna os a nie kazdy na swojej... to mnie trapi. I jak mozesz to taki szybki tutorial o ustawianiu klatek i animacji :) (jak bys mial czas i sile to krok po kroku :) )

Napisano

na przykladzie tej sceny ktora zalaczylem daj "unhide all" zaznacz "box05" obracajac nim obracac bedziesz wszystkimi klockami

 

a teraz tutorial ;)

 

0. schowaj "box05" jesli dales unhide wczesniej

1. zaznaczasz caly wybrany bok kostki 9 klockow ktore chcesz obracac

2. klikasz "auto key", przechadzisz do klatki 10 i obracasz ten bok

3. zaznaczasz inny bok kostki, klikasz "set key"

4. przechodzisz do klatki 20 i obracasz zaznaczony bok

5. powtazasz oberacje od punktu 3 do 4 az ci sie znudzi ;)

 

pozdrawiam

Napisano

1) co daje schowanie srodkowego klocka?

2) jak tak zaznaczam w moim to kazdy klocek obraca sie w okol wlasnego srodka a nie wspolnego.

(pisze w czarno bo w pracy siedze i nie mam jak sprawdzic)

Napisano

działa działa... wszystkie klocki są zlinkowane właśnie do tego środkowego klocka...dzięki temu ich punkt obrotu (pivot) jest w centrum kostki. Schowanie zielonego zapobiega przypadkowemu zaznaczeniu tego klocka.

Dobra robota sbx :)

Napisano

juz zalapalem :) wielkie dzieki wam wszystkim :)

efekt zobaczycie jako awatarke moja :)

 

 

niestety nie.albo ja jestem tepy,ale max oporny. zlinkowalem wszystki do srodkowego.zaznaczam jedna sciane, obracam...fajnie dziala. wlaczam autokey i znowu lipa bo kazdy ma osobna os obrotu :(

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności