Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tutki czytałem jak ktoś się złości że o taką

 

 

bzdure pytam, w sumie to jest zrobione według jednego - spisane rozdzielczości obrazków i dodane na boxy w maxie o wymiarach rozdzielczości. No i nie pasuje do siebie .... Inne tutki tez czytałem , i wszyscy mowią podobnie , ale tylko mi się nie zgadzają rzuty :|.

Czy może ktoś podpowiedzieć jak to zrobić , lub jego sposób na ZROBIENIE rzutów żeby się zgadzały... Przynajmniej jaki jest sposób PEWNEGO-SURE sposobu , na poprawienie tego . Jedyne co mi przychodzi do głowy to skalownie , ale przecież musi być coś bardziej "pro" na zmianę tego....

 

W sumie nie napisałem czego... rzuty przodu se nie zgadzaja na wys i szer.

 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ok , właśnie wykombinowałem jak to naprawić. Wpisałem wymiary do tych nie zgadzają cych się wymiary wys i szer rzutów bocznych i gornych. Działa , ale

1.nie wiem czy swoim sposobem nie pozmieniałem proporcji obrazka-modelu2d

2. zakładając że nie miałem zbyt dokładnie croopniętego obrazka-blueprintu moja technika przestaje działać a pytanie pozostaje to samo . Jak naprawić i jak zrobić dobrze od poczatku... może co zrobiłem żle??

 

Bardzo dziękuję , Kuba.

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

aby sprawdzic czy wszystkie rzuty sie pokrywaja, zrob boxa i poprzesowaj jego krawedzie do obrysow samochodu.

jak krawedz boxa bedzie dotykac lini dachu z rzutu "left" to sprawdz czy z "front" jest tak samo - i w ten sposob sobie poustawiaj

Napisano

kurde .. chyba jestem zmęczony ... nie bardzo łapię , ajkiś inny sposób można ?

ok , zrozumiałem .. nie w tym rzecz .. teraz też zrobiłem tak że jak swadzę boxa to sie zgadza , ale pozmieniałem parametry blueprintsów i nie są już prawdiłowe, Chodzi mi faktycznie o inną technikę .Ale dzięki.

Napisano

ja ustawiam to "recznie" wchodze na perspective klikam na np left i ustawiam go do top'u pozniej klika na front i ustawiam go do top'u i left'a i tak dalej az sie wszystko dopauje....

pozdro

Napisano

lepiej nie robic tego w perspektywie ale w jakims user viewporcie obracajac tylko wokol jednej osi.

a zeby ci sie proporcje nie zmienialy, skaluj narzedziem "uniform scale".

Napisano

no ok , ale nie mogę ich przecież rozciągać lub ...zgniatać ( nie wspominając że NP wielkości left , top , side są inne) , bo pozmieniam proporce. Czy nie ? Czy mowisz że skalujesz je jak sie np nie zgadza ? Czy z edycji boxa dopasowujesz :) ? Dzieki za pozdro , pozdro too. chyab wiem o co chodzi z tym ręcznym dopasowywaniem... był gdzieś taki video tutek kolo robił...nie pamiętam , ale ustawiał ręcznie , ale jego obrazki się zgadzały jak ulał . robił dlugie rzuty w photo na 1024x1024 , a małe 512x512. potem w maxie zrobił boxy ... chyab wszystkie 400x400 i ... właśnie sprawdziłem drugie 200x200. Mała żaróweczka choinkowa sie zapaliła w główce i na to wychodzi , że konieczne jest "wyjątkowe" , albo bardzo zaplanowaneprzygotowanie rzutów w photo . A zakładając że mam lepek blueprintsów z różnych żródeł i kompletnie do siebie nie pasują ... jest jezcze jakiś sposób ?

Napisano

aniu ale on ma te blue... dobre tylko musi je poustawiac (tak to wyglada)

powinien tylko front dac lekko w dol zeby byla dopasowana wysokosc do lefta i tak dalej:)

nie potrzeba tutaj (chyba) nic scalowac

Napisano

boze

 

otworz ten plik w paincie nawet ...

 

miales technikę w podstawowce ? rysunek techniczny miales ? ustaw sobie rzuty jak w rysunku technicznym

 

poprowadz linie sprawdzajac czy nie sa przeskalowane poszczegolne rzuty ...

 

jesli sa to zaznacz i przeskaluj ... tylko w obu osiach jednoczesnie

 

pozneij robisz z tych rzutów oddzielne pliki gdzie kazdy jest oddzielnie

 

przycinasz je tak zeby byly wpasowane w rozmiar obrazka na styk ..

 

i juz to nie ma co nie pasowac ... reszta to chyba logiczne ... (to wyzej to tez chyba logiczne)

 

przez ten czas ktory posiecasz temu watku juz dawno bys sobie z tym poradzil przy odrobinie logiki ...

Napisano

1a- dziękuję

2-pisałem że sobie poradziłem w pierwszym poście, ale nie byłem pewnien czy dobrze(nadal mam wątpliwości co do swojego pomysłu)

1- Boże z Wielkiej litery :)

3-miałem nadzieję/chodziło mi o znalezienie funkcji / sposobu w maxie , a nie o zabawę w paintach czy innych kofanych photoshopach.

 

Pozdrawiam zimną Pl.

Napisano

W maxie jest modyfikator UVW Map. Przypisujesz do swoich płaszczyzn z rzutami. Tam w opcjach mapowania jest 'Match Bitmap...' Jak ustawisz w ten sposób to możesz sobie skalować, do woli jak tam chcesz, a mapowanko pozostanie w proporcji do nałożonej tekstury.

pozdrawiam

Napisano

czemu tego nie chcesz zrobic w innych programach ? ;] painta nie masz ? :>

 

to takie zaslepianie rzeczywistosci i troche utrudnianie sobie calego procesu , nie sadzisz ?

Napisano

Z tym masz absolutną rację.. może faktycznie po prostu żle do tego podchodziłem od samego początku.

Wszystkim BARDZO dziękuję. JAk komuś się coś jeszcze wymyśli to bardzo proszę

 

P.S.

Dalczego wiele osob to czyta a nikt nie postuje ? spróbuje też tu :| http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=13852

-czy to zbyt lamerskie pytanie ?

 

 

I tak wielkie dzięki :D

Ja.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności