Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Robie animacje z wykorzystaniem reactora i chce ja wstawic do enginu tylko ze jak exportuje ja do pliku *.3ds to mis ie psuje. Raz znikaja mi obiekty albo animacja sie kaszani. Jest jakis sposob aby tego uniknac?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak chcesz zaimportowac animke z pliku to nie z *.3ds!! Wrzuc ja do MD2 lub MD3 naprzyklad. Zresztą nie polecam *.3ds bo nie mozesz lightmapy na to wrzucic...

Napisano

WojciechZ co ty wypisujesz?

jak to nie można?

pewnie że można i tu format nie ma nic do rzeczy(czy wykorzystasz LWO czy 3ds czy cokolwiek innego) bo to realizuje multitexturing w enginie i jednostki texturujące karty!! W 3ds'ie jest kilka slotów na różnego rodzaju textury:) natomiast interpretacja zależy od enginu:) dla każdego obiektu trzeba wyliczyć wierzchołki czy tego chcesz czy nie. Polecam przeanalizowanie specyfikacji formatu.

a jeśli MetaL pisze o 3ds że tego właśnie potrzebuje to znaczy że engine takowy to obsługuje. nie widziałem że w danym enginie wybieramy sobie sami formaty:> o tym decydują programisci. a my jesli wykorzystujemy "cudzy" engine musimy sie podporządkować. 3ds ma keyframer i sądze że pocoś został on stworzony.

Napisano

jamoge dozycic tylko tyle : jesli chesz zrobic fizyke w realtimie to wszytko zalezy od enginu~! - w maxie to nie problem pzreciez przygotowac... ale : mozesz np. zrobic animacje czegokolsiek " w reactozre" i zrenderowana animacje odtwarszac w gzre i to juz jest proste,,, . np. biegnacy bochater , ktoremu faluje peleryna...ale jest to typu HL2 , - wszystko jest rigid body ect. to BARDZO ciezko samemu to zrobic.

Napisano

zrenderowana? jakos mi sie to gryzie, no chyba ze to o starych dobrych grach z plane'kami w roli glownej mowisz :D

Napisano

Tomkowi pewnie chodzi o stworzenie klatek kluczowych animacji dla obiektów i zapisanie do 3ds->engine. Ale to i tak sie spieprzy. Ragdoll nie jest przystosowany do takich rzeczy aby exportowac. Jedyne co da sie epxportowac to soft bodies, cloth i rb collection zwykłe upadki masą.

Napisano

a moze tu chodzi poprostu o format 3ds? on obsluguje reactora? nigdy nie probowalem zapisywac sceny z reactorem w formacie 3ds, MetaL a nie mozesz zapytac programiste zeby zrobil exporter do enginu odrazu z maxa? wstedy powinno wszytko smigac

Napisano

W!E8 - o lightmapy chodzi mi o to ze w 3ds nie zapisuje multitexturingu tylko 1 material - 1 obiekt (chodzi mi o plik). Wiem że programowo mozna na to wrzucic ale to juz kupa zabawy:] Co do animacji mozna napisac modul do importu animki z 3ds ale jak ktos korzysta z gotowego enginu to na pewno prędzej znajdzie importer MD2. Co do wyboru formatów to nie rób ze mnie palanta ok?:] Właśnie piszę pracę inżyniersą więc wiem o co biega:] Możliwe że się źle zrozumieliśmy:] Życzę powodzenia w projekcie Hatred!!!!

Napisano
Ragdoll nie jest przystosowany do takich rzeczy aby exportowac. Jedyne co da sie epxportowac to soft bodies, cloth i rb collection zwykłe upadki masą.

Jak to "nie jest przystosowany"? Po przekonwertowaniu do klatek kluczowych powinien dać się exportować (chociaż nigdy tego ne próbowałem). Pytam z ciekawości :)

Napisano

no niestety *.3ds nie jest rozwijany od bardzo dawna. discreet postawił na *.max i natywny format jakim był kiedys 3ds przestałbyc rozwijany. Dodając nowe smaczki typu havok(ragdoll itp) oraz blobmesh do nowszych .max- 3ds jako przestarzały format nie jest w stanie wexportowac poprawnie tych rzeczy-nawet po stworzeniu klatek kluczowych:|

Niestety discreet zamierzał wprowadzic już 3swój format-niby innowacyjny ale co z tego jak nie udostępniają oficjalnych specyfikacji i developerzy nocki muszą zarywać;)

3dsmax 7-najbardziej przyjazny program dla developera

- poprostu ich postawa jest żenująca:(

W dodatku jedno nasze spostrzeżenie: okazuje się że sam discreet coś spieprzył nad formatem - exporter źle działa bo pieprzą się normalne po zimportowaniu 3dsa do 3dstudio maxa (wszędzie widoczne są "szwy"!) tak jak w w enginach korzystających z tego formatu-niezależnie czy robiony przez profesjonalny sztab developerski czy też "amatorsko". Myśle, że najlepszą inwestycją jest poprostu napisanie swojego formatu:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności