DraB Napisano 29 Marzec 2005 Napisano 29 Marzec 2005 Wie ktos jak zrobic rurke?? Taką jak zaznaczona na obrazku? Myslalem myslalem i nie wymyslilem :)
sikham Napisano 29 Marzec 2005 Napisano 29 Marzec 2005 wimodeluj ją zwyczajnie tu najprościej cylinder + kilka extrudów w sumie to 1 ;) i na to shapemerge w tym mijscu co zaznaczyłeś robisz splinea w kształcie rurki a ta opcja ci wymodelowaną dopasuje było już kiedyś tylko nie jak zrobić rurke z line albo coś takiego ;) search sie kłania
kosa21_ Napisano 29 Marzec 2005 Napisano 29 Marzec 2005 Słabo widać. Jesli rurka jest o przekroju gwintu to można to zrobić helixem a jeżeli nie (np. rura odkurzacza) to proponuje splajnem narysować przekrój i wyloftować.
SansSerif Napisano 29 Marzec 2005 Napisano 29 Marzec 2005 zwykly spline, nadaj mu grubosc i ewentualnie convert to editable mesh.
Ania Napisano 29 Marzec 2005 Napisano 29 Marzec 2005 zrobic hose i spline, na hose dac path deform modifier.
DraB Napisano 29 Marzec 2005 Autor Napisano 29 Marzec 2005 ok bede kombinowal ale mowcie troche jasniej, bo mi jeszcze niec ni emowi tekscik w stylu "Spline + shapemerege + costam + costam" pozdro ;) Sitham gdzie jest ta opcja shepemerge??
sikham Napisano 29 Marzec 2005 Napisano 29 Marzec 2005 DraB sorki ale naplotłem takie głupoty w poprzednim poście że głowa boli (tak to jest jak sie oczka kleją i spać trzeba iść) ;) shape merge służy do czego innego i znajduje sie w create/compound obiects (tam gdzie boolean) mój sposób na to to dać wymodelowanej tej rurce modyfikator pathdeform i jako patch wybrać odpowiednio przygotowanego splinea ps. nieznam żadnego Sitham'a :P
3dsmaxman Napisano 30 Marzec 2005 Napisano 30 Marzec 2005 jak sie ma dużo czasu (cierpliwosci dokładności...) :), to można się bawić narzędziami na przemian extrude i bevel (bevel z wysokością 0 i outline np. +1/-1) albo, jak ktoś to tu już dorze powiedział włącz opcje przyciągania do grid points i tworzysz taki szlaczek jakby kwadratow, a na końcu dodajesz modyfikator lathe
Rekomendowane odpowiedzi