MetaL Napisano 1 Kwiecień 2005 Napisano 1 Kwiecień 2005 Jest to mój pierwszy samochód i na samym początku pojawiaja sie problemy. Obrysowalem pol maski splajnami i poprzesówałem wertexy aby nadac jej odpowiedni ksztalt i teraz mam pytanie: 1. Jak połaczys kilka splajnów aby po nalozeniu powierzchni niebylo widac laczen 2. Gdy nakladam modyfikator surface na splina to mi on znika (oczywiscie spliny sa zamkniete) P.s Robie go w 3ds maxie 7 Z góry dzieki za pomoc
VGT Napisano 1 Kwiecień 2005 Napisano 1 Kwiecień 2005 Próbowałeś sam poszukać odpowiedzi? Choćby w dziale faq? http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=3191 połącz spline'y i stwórz dodatkowe linie, gdyż podejrzewam, że masz tam na spline'ach więcej punktów i przez to nie ma żadnych czworokątów.
pecet Napisano 1 Kwiecień 2005 Napisano 1 Kwiecień 2005 hehehe też robiłem ten samochód jako jeden z pierwszych ale mi za bardzo nie wyszedł :) powiem ci że największe problemy miałem ze.....yyy wszystkim ale najbardziej mnie zdenerwowała tylna klapa :/ a tak wogóle to sądze że nie najlepszy to sposób (splajny) na modelowanie samochodu, no ale życze powodzenia :) Ja sie męczyłem z miesiąc przy czym siedziałem min 2h dziennie :D http://members.lycos.co.uk/marekrybacki/galeria/fab1.jpg http://members.lycos.co.uk/marekrybacki/galeria/fab2.jpg
Jim mee Napisano 1 Kwiecień 2005 Napisano 1 Kwiecień 2005 słówko ode mnie jako od dobrego człowieka. Nie rzucaj się na samochód od razu. Zrobiłeś 2 spliny i wrzuciłeś na forum , przypuszczam że zaczynasz (stosunkowo). Porób kilka mniejszych obiektów... więcej sie nauczysz - z samej techniki modelowania- , będziesz widział postępy- to jest ważne , bo będziesz zaczynał splinami ten wooozek i zaczynał , bo odkryjesz że możesz lepiej i zanim dojdziesz do dawania materiałów nie będzie Ci się chciało kończyć modelu , albo będzie Wielkanoc 2006 :). Zrobisz jak zechcesz , ale poszukaj sobie jakiś mniejszych też powyginanych obiektów , nad którymi zapanujesz. Tu musisz się trzymać referek i nie ma bata. Zrobisz jak zechcesz . A co do obrazków .. ja zmienił bym lakier ;) pozdro
xMark Napisano 3 Kwiecień 2005 Napisano 3 Kwiecień 2005 ja bym proponowal poly. o wiele latwiejsza metoda od spaljnow, wiem bo sam probowalem robic splajnami.
pankarol Napisano 3 Kwiecień 2005 Napisano 3 Kwiecień 2005 na początek proponuje robić modele z tutoriali ,bo inaczej możesz(ale nie musisz) sięszybko się zniechęcić do grafiki 3d. na początek przerób kilka tutków z max3d.pl - na pewno znajdziesz coś dla siebie ;)
Rekomendowane odpowiedzi