Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czesto w pracach model znajduje sie na neutralnym tle, np. samochod/strzykawka/szklanka/aparat itp. sa na bialym, szarym tle. Bardzo mi sie to podoba, ale nie potrafie zrobic tego w 3ds maxie. Jak zrobic takie 'miekkie' tlo?

Od czego to zalezy? (mam nadzieje ze zrozumieliscie)

 

Pzdr, Wojtek

 

Beginner, fully beginner...

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mozesz ustawic pod obiektem duzego plaina czy jak to sie tam nazywa zrenderowac to pobrac kolor z krawedzi tego plaina i ustawic go jako tlo w envoierment. Przynajmniej ja tak robilem:)

Napisano
  • Autor
  blood_brother napisał:
Mozesz ustawic pod obiektem duzego plaina czy jak to sie tam nazywa zrenderowac to pobrac kolor z krawedzi tego plaina i ustawic go jako tlo w envoierment. Przynajmniej ja tak robilem:)

 

 

Ale mam to zrenderowac z tym obiektem? Czy tylko samo podloze

(plain)?

Napisano

A jakiego rendera używasz?

Z dawnych przyjaźni z brazil'em kojarzę, że miał coś takiego jak ground plane, którego włączenie mogło dać podobny efekt, ale tutaj zgaduję, gdyż od dawna z brazil'em nie mam styczności

 

Natomiast inna metoda, to w rendering->enviorement wstawić jako tło, gradienta, czy cokolwiek innego (przygotowanego w ps'ie, czy proceduralną mapę z max'a - pełna dowolność).

W scenie umieścić obiekt i plane'a, oświetlić i na plane nałożyć materiał 'matte/shadow'. Ta technika pozwoli Ci uzyskać efekt, o który pytasz, a dalej prowadzi do kolejnych ciekawych rozwiązań (załącznik)

Napisano

albo mental ray, jako tlo wielka, biala kula i wlaczone final gather

 

;)

Napisano

a nie wystarczy zwykly plane i material matte/shadow ?? i kolor tla dowolny w environment sobie wybrac ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności