Napisano 4 Kwiecień 200519 l Czesto w pracach model znajduje sie na neutralnym tle, np. samochod/strzykawka/szklanka/aparat itp. sa na bialym, szarym tle. Bardzo mi sie to podoba, ale nie potrafie zrobic tego w 3ds maxie. Jak zrobic takie 'miekkie' tlo? Od czego to zalezy? (mam nadzieje ze zrozumieliscie) Pzdr, Wojtek Beginner, fully beginner...
Napisano 4 Kwiecień 200519 l Mozesz ustawic pod obiektem duzego plaina czy jak to sie tam nazywa zrenderowac to pobrac kolor z krawedzi tego plaina i ustawic go jako tlo w envoierment. Przynajmniej ja tak robilem:)
Napisano 4 Kwiecień 200519 l Autor blood_brother napisał: Mozesz ustawic pod obiektem duzego plaina czy jak to sie tam nazywa zrenderowac to pobrac kolor z krawedzi tego plaina i ustawic go jako tlo w envoierment. Przynajmniej ja tak robilem:) Ale mam to zrenderowac z tym obiektem? Czy tylko samo podloze (plain)?
Napisano 4 Kwiecień 200519 l A jakiego rendera używasz? Z dawnych przyjaźni z brazil'em kojarzę, że miał coś takiego jak ground plane, którego włączenie mogło dać podobny efekt, ale tutaj zgaduję, gdyż od dawna z brazil'em nie mam styczności Natomiast inna metoda, to w rendering->enviorement wstawić jako tło, gradienta, czy cokolwiek innego (przygotowanego w ps'ie, czy proceduralną mapę z max'a - pełna dowolność). W scenie umieścić obiekt i plane'a, oświetlić i na plane nałożyć materiał 'matte/shadow'. Ta technika pozwoli Ci uzyskać efekt, o który pytasz, a dalej prowadzi do kolejnych ciekawych rozwiązań (załącznik)
Napisano 5 Kwiecień 200519 l a nie wystarczy zwykly plane i material matte/shadow ?? i kolor tla dowolny w environment sobie wybrac ??
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto