Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam problem - do końca maja musze zrobić animacje - sprawa życia i śmierci (jak sie nie uda, bede miał poważne problemy z zaliczeniem roku:/ )

W filmiku bohaterowie będą poruszać sie po schodach. No i tu tkwi mój problem!

Używam bipeda do animacji, kroki robię ręcznie, bo footsteps, są nienaturalne i trzeba robić masę poprawek :/ ....dobra dorba, ale do rzeczy....

 

Zrobiłem sobie krótką sekwencję postaci schodzącej po schodach - postać pokonuje dwa stopnie. Jak mogę powielić tą sekwecję, aby postać zeszła na sam dół?

 

Szukałem tutoriali, na ten temat ale nic nie znalazłem, może znacie coś?

Pomocy, proszę :/

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

możesz kopiować klucze rotacji i wklejać... a klucze pozycji postaci dopasować...

albo Out Of Range Keys...

nic innego nie przychodzi mi do głowy, tym bardziej, że nigdy nie lubiłem bipeda :)

Napisano

Probowałem tego Out-of-range, ale nie działa. Jak daje tryb 'cycle' , albo 'loop' to nic sie nnie dzieje, nie zapętla się :( Kris_R możesz po krótce mi wytłumaczyć jak to zrobić?

 

A może ktoś z Was próbował Motion Mixer, może w ten sposób uda sie to zrobić??

Probowalem to zrobić zapisując sekwencję do pliku *.bip i poźniej wczytując ją do Motion Mixer i kopiująć, tak że ta sama sekwencja występowała dwa razy jedna po drugiej. Ale jak można sie domyślić kiedy jedna sie kończyła a zaczynała druga bibed przeskakiwał w miejsce sceny gdzie rozpoczął chodzenie. Co z tym zrobić?

Napisano

CO TY GADASZ >! footsteps sa najwiekrzym atutem bipa ! - i nie uzywajac ich przy takiej animacuji skazujesz siebie na ...... - > moze ty nie umiesz ich uzywac >? > zrob kilka fottsow i idz do > scheme > ( wykres) doop scheet mode ,, (tak sie nie pisze , ale nie pamietam jak ) > tam masz opcje od fottsow, - pozrdo.

Napisano

kurt_hectic o czym Ty piszesz? jaki Scheme? chodzi co o

Graph Editors --->Track View: Dope Sheet...?? wejde tam i co, bede mogł sobie je poprzesówać w czasie i porazciągać i tyle, taki to atut :/ A rzeby biped poruszał sie po schodach jak należy, to musze każdy krok poprawiać, a i tak sie wszystko sypie, to jaki sens? No chyba że Ty umiesz używać footsteps, tak że zrobisz taką animacje bez większego wysiłku? Jesli tak, to napisz jak, bo ja już mam totalną załamkę, jak tak dalej pójdzie to bede powtarzał rok:(((

Napisano

GRaf... ja taki problem rozwiązuje tak... (oczywiście jak wiem, zę bedzie petla)

(od razu piszę, że nia BPdzie nie sprawdzałem bo animuje tylko na kościach)

 

Tworzę obiekt nadrzędny.... spline albo dummy... nie gra roli.... do niego linkuję wszystkie kluczowane elementy tak, aby ich punktem odniesienia był ten dummy.

 

Potem animuje cykl tak, żeby poza początkowa i końcowa cyklu byłą DOKŁADNIE taka sama i po prostu kopiuje klucze. tylko twardo przestawiam nadrzędny kontroler do miejsca, z którego ma zacząć się kolejny cykl.... zaraz podłącze przykład.

 

Oki... plik w maxie7 a co do fotstepów to masz racje :) dobre są dla kogoskto nie potrafi zapanować nad stopami ;)

Napisano
GRaf... ja taki problem rozwiązuje tak... (oczywiście jak wiem, zę bedzie petla)

(od razu piszę, że nia BPdzie nie sprawdzałem bo animuje tylko na kościach)

 

Tworzę obiekt nadrzędny.... spline albo dummy... nie gra roli.... do niego linkuję wszystkie kluczowane elementy tak, aby ich punktem odniesienia był ten dummy.

 

Potem animuje cykl tak, żeby poza początkowa i końcowa cyklu byłą DOKŁADNIE taka sama i po prostu kopiuje klucze. tylko twardo przestawiam nadrzędny kontroler do miejsca, z którego ma zacząć się kolejny cykl.... zaraz podłącze przykład.

 

Oki... plik w maxie7 a co do fotstepów to masz racje :) dobre są dla kogoskto nie potrafi zapanować nad stopami ;)

 

fajne, tylko ze bipeda nie ma zabardzo jak przyczepic do "Dummy" - btw: jakim sposobem przesuwasz tego Dummy w osi X ? bo na przykladzie raczej nie widzac bys recznie ta wartosc zwiekszal wpisujac w X wielokrotnosc -79,514 ;)

 

pozdrawiam

Napisano

recznie.... kalkulator w łapke i heja.... można oczywiscie zrobić jakiś loop na kluczach... ale reczny sposób pozwala mi w dowolnym momencie przerwać animacjie wprowadzić dodatkowe klucze jak postć obraca sie na pietrze... i wrócić do cylku..

 

Heheheheh wiedziałem że biped jest ubogi ;) ale jeszcze cos sprawdzę :)

 

DZIAŁA NA BIPEDZIE!!!!! :)

Napisano

Asblaze, to jest myśl! Dzięki za podpowiedź, ale próbowałem zrobic to z bipedem i nie wychodzi mi:/ Więc pozwól, że spytam nieśmiało.... może zrobiłbyś krótki videotutorial? :/ Jakbyś zrobił to na przykładzie bipeda zchodzącego po stopniach, byłoby super.....

Napisano

Moze wyeksportuj bipeda do motionbuilder i tam zrob co zamierzasz. To naprawde proste, jestem pewien ze ulatwi to sprawe tym bardziej, ze w internecie jest duzo materialow na ten temat. Jesli masz pytania to pisz, postaram sie pomoc.

Napisano

Naprawde chciałem.... ale nie mam czasu opanować tego systemu :( Zachowuje się dla mnie nielogicznie ... ale moja logika jest koślawa zdeczko ;)

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności