Gość baron_bartek Napisano 10 Kwiecień 2005 Napisano 10 Kwiecień 2005 Witam. Razem z grupą kolegów informatyków-zapaleńców jesteśmy w trakcie tworzenia darmowej gry rpg 3d z widokiem z góry (podobnie jak w Neverwinter Nights). Poniżej możecie zobaczyć rendery z naszej pierwszej lokacji . To samo już wczytaliśmy we własnym viewer'e w c++ (na własnym formacie, tylko światła są jeszcze niedopracowane). Nic wizualnie imponującego ale za to bardzo oszczędne w wierzchołki i tekstury (opinie/pomysły mile widziane). Obecnie borykamy się z problemem wykonania w miarę realistycznej wyspy. Szukamy złotego środka między szczegółowością mapy wysokości a wyglądem. Jeśli macie jakieś tutoriale/rendery/rysunki lub inne pomoce dajcie znać. Jeśli jesteście zainteresowani udziałem w naszej produkcji (potrzebujemy grafików, modelerów, rysowników) możecie ze mną porozmawiać drogą mailową ([email protected]) lub przez gg (3755344) Pozdrawiam.
kurt_hectic Napisano 10 Kwiecień 2005 Napisano 10 Kwiecień 2005 witaj, sporo im brakuje ... a poza tym > wujek radzi! zamiast zakladac kolejna grupe podczepil bys sie do jakiejs.
MaggeM Napisano 11 Kwiecień 2005 Napisano 11 Kwiecień 2005 Tak kurt tylko nalezy wziasc pod uwage jakze proste stwierdzenie: polacy juz tacy sa ze kazdy chce swoje! zrobic (bo to jego i on i wogole :) A co do produkcji to troche mnie dziwi wasze podejscie z ta darmowa gra.. zazwyczaj to sie nie udaje.. A skoro gra ma byc darmowa znaczy to ze wasze mozliwosci przynajmniej od strony kodu sa ograniczone i z gory ustalacie ze bedzie cienko i ze nie stac was na cos porzadnego...Narazie po screenach wyglada nieciekawie...glownie za sprawa braku sensownego oswietlenia i efektow. O wiele wieksza motywacja istnieje w momencie kiedy plany sa bardziej smiale niz jakas free gierka. Aha..nieraz tez oplaca sie polaczyc sily... Tak czy owak jakby nie bylo zycze powodzenia..
Por@szek Napisano 11 Kwiecień 2005 Napisano 11 Kwiecień 2005 Zgadzam sie z przed mowca w zupelnosci, dodajac od siebie : Piszecie ze oszczednie pod wzgledem poligonow ... to po co do jasnej *** te rury maja po tyle poligonuf?? Wszystko jest kanciate, wiec i niech rury beda, skoro jasnym jest, ze owlane czesci zajmuja najwiecej poli, zjedzcie z ich ilosca. Jezeli uzyjecie dobrze wykonanych textur, uzyskacie jakis "swoj" styl to niskopoligonowosc moze bardzo fajnie wygladac. Lecz textury nie sa najwyzszych lotuf. Popracujcie nad nimi, nad symulowaniem siwatla na texturach i takie tam. Ps: gdyby doszlo wzglednie fajne siwatlo, jakies efekty, to bym mi troche alien breeda przypominalo jeszcze za czasuf "przyjaciolki" :P
MaggeM Napisano 11 Kwiecień 2005 Napisano 11 Kwiecień 2005 Pozatym musicie miec dobry silnik skoro macie AA wlaczone :) innymi slowy screeny ktore tu pkazaliscie sa chyba zwyklymi renderami :)
mmichalak Napisano 11 Kwiecień 2005 Napisano 11 Kwiecień 2005 Witam wszystkich. No to jedziemy :) ... Piszecie ze oszczednie pod wzgledem poligonow ... to po co do jasnej *** te rury maja po tyle poligonuf?? Nie mogę się z tobą zgodzić - skąd ta dedukcja że tam jest aż "tyle" poly - musze przyznać że zostało to zoptymalizowane (może nie idealnie ale przechodzi dosyć ostre kryteria aby pogodzic wyglad/jakość). Rury wraz z kilkoma innymi obiektami mają liczone normalne do vertexow - stąd to złudzenie materiałowe, że są bardzo poly - pozostałe do face. Na marginesie - tyle poly dla rur to wg. Ciebie jaka ilość?? Jezeli uzyjecie dobrze wykonanych textur, uzyskacie jakis "swoj" styl to niskopoligonowosc moze bardzo fajnie wygladac. Lecz textury nie sa najwyzszych lotuf. Tu masz racje - tekstury to podstawa - to co zobaczyłes to wersja bez zdefiniowanego światła i innych efektów - standartowe ustawienia skyline. Pozatym musicie miec dobry silnik skoro macie AA wlaczone :) innymi slowy screeny ktore tu pkazaliscie sa chyba zwyklymi renderami :) Tak screeny są renderami - dokładniej mówiąc gołe rendery w 3dstudio bez dodawania żadnych bajerów (bo niby po co dodawać jakiś efekt w renderze z 3dstudio skoro w gierce tego może nie być). Jak trzeba screnów to zrobie. W engine wyglada to podobnie - nie wykluczone ze silnik będzie miał FSAA - narazie rozdziałka 1024x768 musi wystarczyć. Gdy tylko pojawią się zmiany w oświetleniu to postaram się je umieścić. Generalnie korzystamy z 3ds jako fomatu przejściowego wiec jak się domyślacie nie oferuje on zbyt dużo jeśli chodzi o tekstury (diffuse, bump) - pozostaję burn. Wielki dzięki za słowa otuchy i krytyki - chociaż narazie to zobaczyliście kroplę w naszym morzu - mam nadzieję że nie utoniemy:) ps. przynajmniej ja umiem pływać - pływa ktoś z was 50m motylem poniżej 30sek? Pozdrawiam
Gość baron_bartek Napisano 11 Kwiecień 2005 Napisano 11 Kwiecień 2005 Tak kurt tylko nalezy wziasc pod uwage jakze proste stwierdzenie: polacy juz tacy sa ze kazdy chce swoje! zrobic (bo to jego i on i wogole :) ........Narazie po screenach wyglada nieciekawie...glownie za sprawa braku sensownego oswietlenia i efektow. Za dużo już mamy logistyczno-fabularnej pracy za sobą aby teraz to wszystko rzucić i robić coś czego narazie nie czujemy. np jakiegoś kolejnego klona kolejnej gry RPG. (bo to nie było by nasze i wogóle .... jak gra nie wyjdzie to książke napiszemy:P:) ). A co do świateł to napisałem że narazie cieńko z tym bo nieskończone w kodzie. Piszecie ze oszczednie pod wzgledem poligonow ... to po co do jasnej *** te rury maja po tyle poligonuf?? Ps: gdyby doszlo wzglednie fajne siwatlo, jakies efekty, to bym mi troche alien breeda przypominalo jeszcze za czasuf "przyjaciolki" :P Te rury mają minimalną ilość poly, ale dzięki obliczaniu normalnych do face'ów wyglądają jak trzeba. Nie bardzo wiem jak chcesz porównywać grę 3d z grą 2d gdzie jakość renderów służacych za lokacje nie jest niczym ograniczona poza rozdzielczością. Zgodzę się jednak że klimatu trochę brak. No nad tym musimy popracować. Tylko wiesz to jest PIERWSZA lokacja, dopiero się uczymy. Następna może być tylko lepsza. Skąd wziąłeś te textury? Sam malowałeś? Owszem.... to wydając/sprzedając cokolwiek na świat można nie malować swoich tektur tylko brać czyjeś??!! Jeżeli znacie jakiś zbiory z freewarowymi teksturami, dajcie znać.
spinoza Napisano 11 Kwiecień 2005 Napisano 11 Kwiecień 2005 ..heh mysle ze lokacja jest całkiem ok , rurki jak sie doliczyłem robione sa chyba na 12 sciennym cylindrze, razi troche powtarzalność textur i może niezbyt ich wyszukana forma ale dodając do tego co juz jest zwykłe lightmapy powinno uzyskać sie juz całkiem przyjemny klimacik ...jeśli starczy Wam zapału żeby wypuscić jakieś grywalne demko nie omieszkam oblookać :) ...
Gość WojciechZ Napisano 13 Kwiecień 2005 Napisano 13 Kwiecień 2005 Nie przesadzajcie. Mi mapka się podoba. To że będzie darmowa nie oznacza że im nie wyjdzie. Na jakim engine piszecie?
arcade Napisano 13 Kwiecień 2005 Napisano 13 Kwiecień 2005 heh, no ja sie nie znam, ale IMO gdy zakłada się pewnie ograniczenia gierki, to ma ona większe szanse na powodzenie, niż gdy od początku mówi się o tworzeniu komyrcejnego hitu, mając do dyspozycji ekipe zapaleńców / amatorów i zerowy budrzet projektu :) Wogule to zauważyłem (to trochę dziwne) że wszyscy biorą się za robienie gier RPG o rozbudowanym świecie, wielu NPCach itp. a nikt nie próbuje prostszych projektów... Moim zdaniem lokacja jest całkiem spox, daje rade. Fajnie że od początku coś pokazujecie (czyli że coś już tam macie) pozdrawiam :)
mmichalak Napisano 13 Kwiecień 2005 Napisano 13 Kwiecień 2005 Dzięki za słowa wsparcia - na pewno się przydadzą. Jeżeli chodzi o engine to piszemy wlasny - generalnie całość ma ruszyć pod SDL OpenGL na Win i Linux. Do animacji postaci obecnie pracujemy nad pluginem cal3d - zapis szkieletu,materiałów,animek postaci z character studio. ps. czy ktos może korzystał z tego pluginu ? Zastanawia mnie jedna rzecz - czy istnieje jakiś bezproblemowy sposób na podział modelu na segmenty (ręce,nogi,korpus) już po zaanimowaniu - jest to niezbędne do nadania każdemu z elementów osobnych materiałów. Może znacie inne liby do animacji (najlepiej na szkielecie) ?? Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się