Skocz do zawartości

Morphing twarzy (bez glowy)


sauax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam maly problem..przy robieniu morfingu dla mimiki odlaczam deatachem polygony robie kopie.. nastepnie robie morfing z targetami..potem dolaczam attach ten obiekt spowrotem do pozostalej czesi obiektu..niestety robi sie widoczny na zalaczonym snapie kwadrat twarzy ktory wycialem..z wiercholkami jest wszystko oki, twarz bazowa nie ruszana.help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

rozumiem, że połączyłeś spowrotem wierzchołki twarzy i ciała?

 

A teraz zrób tak ---->Editable Mesh/Poly ---->Surface Properties ---->Smoothing Groups---->Auto Smooth (jak nie zadziała, to zwiększ wartości w okienku obok)

Powodzenia;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o qrde.... muszę to sprawdzić ;)

Coś mi tu nie pasuje....ale nie w samym problemie którym są grupy wygładzania jak grafMax napisał.... ale w systemie...

 

Po co odcinasz twarz robisz kopie do targetów morfów i ponownie przypinasz, jak tych celów nie podłączysz do morfera, bo mają inną liczbę wertexów niż siatka z morferem?

 

Czegoś nie kumam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GrafMax - tak Deatach a potem attach..niestety nie moge znalezc tej opcji auto Smooth, ale probowalem juz prawie wszystkiego i za chiny nie moge tego dobrze zlaczyc

 

asblaze - odcinam dlatego zeby miec mala liczzbe vertexow ( ich liczba w kopiach sie nie zmienia..a morfer jest przypisany tylko do bazwoej twarzy ktora jest odcinana deatachem a potem po dodaniu morfera przypinana spowrotem do reszty ciala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sauax... please... wyslij mi plik maxowy bo nadal nie chwytam czegoś... mozę to kwestia tego zę zdeczko późno jest :)

 

Qtwa... napisz mi gdzie robię błąd....

 

1. Stawiam boxa... 50x50x50 i dielewszystkie jego ścianki na 2

2. Collapsuje do Editable mesha.

3. zaznaczam 4 ploy jednej ścianki i detaczuje jako Object01;)

4. tworzę kopie object01 ->object02

5. deformuje wertexami object02

6. na object01 zakładam morfera i wskazuje object02 jako cel

 

Do tej pory wszystko działą cacy... Objecty mają po 9 vertexów i morfer działa. Teraz zaczynaja się schody.

 

7. Do Boxa attaczuje object01

ERROR: Morfer znika

 

7. Do object01 ataczuje Boxa

ERROR: morfer pozostaje.... ALE NIE DZIAŁA

cel ma 9 wertexów a obiekt bazowy... 34

 

Wybacz że tak naciskam... ale to co piszesz wydaje mi się nieprawdopodobne a początkujący to raczej jużnie jestem ;).

PS. Grupy wygładzania aktywuja się jak w edycji siatki wybierzesz Polygony albo obiekty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w necie byly o tym tutki lecz nie pamietam gdzie, robisz tak:

 

1. detch odlanczasz twarz

2. robisz clone z zaznaczonym reference

3. do sklonowanej czesci dodajesz modyfikator np. "edit mesh" robisz Atach ciala i weld wertexow

4. do czesci ktora wczesniej klonowales dodajesz modyfikator Morpher, ktory automatycznie jest kopiowany do sklonowanej czesci

 

a dalej juz wiadomo :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wlasnie tak robie.. problem ogranicza sie juz nie do samego morfingu tylko do atach i deatach.. robie dokladnie tak :

@zaznaczam polygony (kwadrat)

@deatach

@daje edit mesh na wyciata twarz (nigdzie jej nie przesuwam)

@daje attach iz listy wybieram reszste mesha

@laczy sie w tych camych punktach, nie musze weldowac

@robi sie paskudny kwadrat:(

@jestem wkurzony

zlaczam jesdzcze jednego snapa.. zeby bylo dokladnie widac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) tylko nerwow natracilem.. dzieki grafMax za cierpliwosc.. AAArrrghhh.. obojetnie jak blisko bym przyblizyl widzialem jeden vert..ale nie wpadlem zeby sprawdzic czy tam jest drugi przesuwajac..Ehhh szkoda gadac.. czasami rozwiazanie jest takie proste:) one more time danke.pozdrufki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, ja bym to dla ułatwienia sobie roboty zrobił tak, zeby nie było hec z podwójnym vertexem: usunąłbym w tym duzym obiekcie wszystkie przylegające do twarzy vertexy, dosunął twarz na miejsce, dał attach, a następnie odtworzył brakujace poligony. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności