Jump to content

Featured Replies

Posted

Dlaczego gdy renderuję złożoną scenę z obiektami high poly, to powiwia mi się okienko z informacją że pojawł się błąd i aplikacja 3ds max7 zostanie teraz zamknięta...? Gdy natomiast zmniejszę wartość ms do 2 (z 3), albo usunę ze sceny kilka obiektów, udaje mi się wyrenderować obraz. Używam v raya 1.46.12,ale to chyba nie waże, a i chyba to te nie wina sprzętu - 1Gb RAM, 3,2 GHz , GForce fx 5950 (256 Mb)...

Czy da sie tego jakoś uniknąć?

  • Replies 6
  • Views 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Problem tkwi w pliku wymiany - 3dmax potrzebuje dużo wolnego miejsca na dysku twardym na plik wymiany i przy bardziej złożonych scenach potrafi wywalić właśnie taki komunikat albo odrazu się wyłączyć.Spróbuj zainstalować maxa na większej partycji lub wyczyścić dysk i dać maxowi więcej swobody.

 

Pozdrawiam

  • Author

to chyba nie to- ja na dysku mam 40 Gb wonego ;)

ale jeszce coś poszperam, jak mi się uda ten błąd usunąc to napiszę...

jak modelujesz taka scene, to od samego poczatku staraj sie nie robic zbyt zlozonych objektow, dawaj meshsmooth na 2 a nie 3, nie dawaj objektow tam gdzie ich nie widac, itd.

przy czym nie wiem jak bardzo zlozona jest ta twoja scena. ale nawet jak ma sie dobry sprzet, to jednak trzeba dopasowac objetosc sceny do mozliwosci komputera, bo gdzies sa granice.

mozesz tez renderowac nie wszystko na raz, tylko czesciami, i potem w photoshopie zlozyc je ze soba.

danilo2: to, ze masz tyle wolnego, ze nie znaczy ze tyl;e jest dostepne dla widnowsa, sprawdz ten plik wymiany go zwieksz. Rady Ani C tez powinny duzo pomoc. Mozesz tez podzielic sobie jakos scene na czesci i wyrendereowac na przyklad 1 i 2 plan osobno, potem poskladac w Photoshopie

Ja miałem podobny problem. Tak jak napisał Chałek trzeba zwiększyć plik wymiany, ja mam ustawiony na stałe na 5GB:)

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy