Napisano 21 Kwiecień 200519 l NOwe PYTANIE: jak widac na rysunkach zrobilem cos takiego ale jest problem z animacja jak zrobic zeby elementy zachowywaly sie odpowiednio czyli: -tlok sie wysuwal i wsoowal -ramie sie zginalo -i te tloki sa na odowiednich zawijasach co oznacza ze odpowiednio sie obracaja rysunek 4:) -jest to reka(widac jej staw lokciowy na rysunkach) mechaniczna ktoora bedzie czescia "zywego" czloweika pod bipedem...ehh HELP!!!PLEAS!!! stare pytanie brzemialo: jak zrobic animacje zawijasa, ktoory bedzie czescia lokcia i mechanicznej reki a cala postac bedzie oraganizna:):P:P:P:
Napisano 21 Kwiecień 200519 l najłatwiej przez select and link. przesuwasz pivot pointy wszystkich obiektów do punktu osi obrotu bolca, poczym niebieskai żółtą część linkujesz do bolca. w efekcie powinieneś móc obrócić obie części tak jak trzeba a jednocześie przesuwając bolec przesunąć zawias. tyle z mojej strony :D
Napisano 21 Kwiecień 200519 l polinkuj to sobie odpowiednio zrob slidera i polacz obrot ramienia z wartoscia slidera
Napisano 21 Kwiecień 200519 l Autor polinkuj to sobie odpowiednio zrob slidera i polacz obrot ramienia z wartoscia slidera nasuwa sie pytanie czym jest slider?
Napisano 21 Kwiecień 200519 l Autor acha a teraz pytanie II ... to bedzie staw lokciowy postaci...i jak tu rozwiazac sposoob animacji...gdyz reszta bedzie pod bipedem??(cale cialo jest pod bipedem a jedna reka to cyber /mechaniczna reka)
Napisano 21 Kwiecień 200519 l hm... no ja bym nie pieprzył się z ustawianiem piwotów i takich tam dopereli tylko dobrze spasowałcylintry z kościami bipeda i je zeskinował z odpowiednimi kończynami... wtedy całość animujesz tylko bipeda a sztuczna łapa chodzi jak trza ;)... Jeśli na takie rozwiazanie sie nie decydujesz... a pewnie nie ;) to przylinkuj ramie do pasa barkowego biperda.... powinno zadziałać ;) to chyba zboczenie animować stawy łokciowe sliderami... szczególnie kiedy chcesz mieć efekt jak przy IK... ale różne są zboczenia ;) [EDIT] Tak sobie pomyślałem... że nawet nie trzeba skinować... tylko jak dobrze ustawisz te cylindry z ręką bipeda... to wystarczy ze tylko je odpowiednio polinkujesz ... wtedy też masz w nosie zabawę z pivotami ;)
Napisano 21 Kwiecień 200519 l heh, jak odpisywalem to watek nazywal sie inaczej i problem przedstawiony tez byl inny, dalem wiec odpowiedz taka jaka byla ok, dopiero potem Baldack napisal o co mu naprawde chodzi ;p
Napisano 21 Kwiecień 200519 l Sorki.... sanki... czasami przez userów człowiek wychodzi na kretyna ;) znam ten ból ;)
Napisano 21 Kwiecień 200519 l no, teraz kojarzę to ztanowczo zrób tak jak asblaze pisze, a nastepnym razem precyzuj o c oci chodz... myślalem ze to jakieś drzwi mają byczy cuś :P pozdro
Napisano 22 Kwiecień 200519 l Autor NOwe PYTANIE: jak widac na rysunkach zrobilem cos takiego ale jest problem z animacja jak zrobic zeby elementy zachowywaly sie odpowiednio czyli: -tlok sie wysuwal i wsoowal -ramie sie zginalo -i te tloki sa na odowiednich zawijasach co oznacza ze odpowiednio sie obracaja rysunek 4:) -jest to reka(widac jej staw lokciowy na rysunkach) mechaniczna ktoora bedzie czescia "zywego" czloweika pod bipedem...ehh HELP!!!PLEAS!!!
Napisano 22 Kwiecień 200519 l jezeli bylbys laskaw to jak zadajesz nowe pytanie w tym samym watku to do k***y nedzy nie zmieniaj wszystkich swoich postow bo po pierwsze wprowadzasz ferment i chaos, a po wtore jezeli ktos bedzie mial podobny problem jak ten ktory wczesniej opisales i na ktory dostales odpowiedz to za chiny ludowe nie dojdzie do tego co i jak. sorki za wypowiedz ale jest to naprawde irytujace
Napisano 23 Kwiecień 200519 l Autor zrobielm cos takiego dzieki odpowiedniemu polinkowaniu tych bajeroow i tlokom nadalem lookatconstiers(1do2 i 2do1) ale jak widac torche zle wychodzi bo tloki sie odksztalcaja?? nie wiem co poczac!! rysunek poniżej OFFTOPIC: masz racje zachowalem sie torche bardzo samolubnie//*SORY jezeli bylbys laskaw to jak zadajesz nowe pytanie w tym samym watku to do k***y nedzy nie zmieniaj wszystkich swoich postow bo po pierwsze wprowadzasz ferment i chaos, a po wtore jezeli ktos bedzie mial podobny problem jak ten ktory wczesniej opisales i na ktory dostales odpowiedz to za chiny ludowe nie dojdzie do tego co i jak. sorki za wypowiedz ale jest to naprawde irytujace
Napisano 23 Kwiecień 200519 l Baldack.... Widzisz.... nie dosć że samolubnie to egocentryczie... Ten problem był poruszany na forum przynajmniej kilka razy.... wiem bo na taki odpowiadałem... i nie chce mi się po raz kolejny tego robić... Więc najpierw przeszukaj forum... a potem powielaj wątki ;)
Napisano 23 Kwiecień 200519 l Autor Baldack.... Widzisz.... nie dosć że samolubnie to egocentryczie... Ten problem był poruszany na forum przynajmniej kilka razy.... wiem bo na taki odpowiadałem... i nie chce mi się po raz kolejny tego robić... Więc najpierw przeszukaj forum... a potem powielaj wątki ;) ale ja najpierw proobowalem wpisalem: "animacja mechaniki" "animacja tłoka" "animacja ruchomych cześci" "mechanika" ale nic nie znalazlem i napisalem posta...wiec jak bys byl tak mily to bys chociaz powiedzial co mam wpisac w wyszukiwarce:P pozdro:P:)
Napisano 23 Kwiecień 200519 l no dobra... widać jakiś wał jest ;) W create masz coś takiego jak bodajrze Dumper.... rozwiązuje wszystkie Twoje problemy ;)
Napisano 23 Kwiecień 200519 l zobacz sobie na http://www.tutorialized.com/tutorial/Rigging-robotic-joints/6991 tam jest roztrzasany taki przypadek o jakim ty mowicz jak nie rozumiesz angielskiego to mam ten tutorial wlasnorecznie przetlumaczony i sprawdzony przez tlumacza -> konwertne do .pdf i wysle ci :)
Napisano 23 Kwiecień 200519 l Autor szczerze moowiac to juz zrobilem wlasnego dampera nie pluginem maxsoskim i dziala ... jak bedzie mi net lepiej chodzil to napisze co jak w poscie zeby ktos moog sobie znalezc:) 3dsmaxman co do tego co masz przeslac to przeslij bede wdzieczny :)
Napisano 3 Wrzesień 200618 l Witam! Podepne sie pod ten watek poniewaz pasuje do mejego problemu a nie chce tworzyc kolejnego. Mam bardzo malo czasu na wykonanie tej animacji dlatego prosze Was o pomoc. Potrzebuje wprawic ten tlok w ruch (czyli aby kolo zamachowe sie krecilo i wprawialo tlok w ruch gora/dol jak to w silniku ;) ) Nie wiem za bardzo jak sie za to zabrac. Szukam tutoriali, ale nie moge znalezc nic konkretnego. Bardzo prosze o jakas podpowiedz ...uratujecie mi zycie ;)
Napisano 4 Wrzesień 200618 l rys1. Zrobilem prowizoryczny model podobny do twojego. Jedynie co musisz dodac to bonesy (creat->systems->bones) tak jak na obrazku..czyli od cylinderka do cylinderka az po sam tloczek rys2.Tutaj trzeba dodac lancuszki IK..czyli zaznaczasz bone 1 i u gory z w menu masz zakladke animation.. IK solvers -> HI solver -> clicknienciem wskazujesz bonsa 2 (tworzy sie niebieski krzyzyk) i ta sama czynnosc tylko juz robisz miedzy bonem 2 a 3 (pojawia sie krzyzyk u gory) rys3. Tworzysz pana dummego (creat -> helpers -> dummy) i ustawiasz go na cylinderku 1. Teraz trzeba polinkowac pare rzeczy. Czyli naszym ojcem bedzie kolo zamachowe a dzieci reszta. Czyli cylinderek1 link Kolo zamachowe, bone 1 do cylinderka1, dumm1 do cylinderka1, przegob do bona 1, tlok do bona2, cylinderek 2 do przegoba.. mam nadzieje ze o niczym nie zapomnialem. rys4. Jak teraz zaczniesz obracac kolo zamachowe to powinienes miec taka sytulacje mniej wiecej (patrz tylko na bonesy, bo nie zlinkowalem tam przegubu ani tloka jeszcze wtedy) Czyli w tym wypadku musimy jeszcze wprawic w ruch IK chain 1 (ten niebieski krzyzyk po srodku) no ale ow Ik musi sie poruszac tylko w osi Y nam..jak to zrobilem dowiesz sie tego z nastepnego punktu rys5. Zaznacz teraz pana dummy 1 i przejdz tam do zakldki link info -> interheit -> odznacz teraz wszystko oprocz osi Z. I w tym momencie jak zakrecisz Kolem swym zamachowym to pan Dummy1 bedzie sie poroszal za cylinderkiem1 ale tylko w osi Y w tym wypadku. Wystarczy teraz zlinkowac IK chain1 (niebieski krzyzyk po srodku) z DUMMY1... i w tym momencie tlok powinien sie juz poroszac tylko w pionie. ALE UWAGA CO TO !@#! MOGA POWSTAC MALE TURBULENCJE..bo nie wszystko sie idealnie zostalo dopasowane...patrz teraz punkt 6 rys6. Witamy w 6 punkcie naszej podrozy. Aby pozbyc sie drgan pana tluka to proponuje zrobic to samo co z panem dummy1 w punkcie 5. Czyli zaznaczamy tlok.. przechodzimy do link info ->interheit -> i zaznaczamy tylko os Z Zakonczenie Troche sie namordowalem musze przyznac z rozpracowaniem ruchu IK chaina1 ale wydaje mi sie w tym momencie najprostrza metoda bez zbytniego gmatwania.. moze ktos ma inne sposoby na takie rzeczy, pewnie mozna to zrobic na kilka. Mam nadzieje ze wszystko jasno i klarownie zostalo to wyjasnione i zostanie docenione moje niebywale wielkie poswiecenie ze strony pana zadajacego pytanie...Bo wczasie pisania tegoz wszystkie mozna byblo juz caly silnik zrobic zrrigowany. Milej zabawy. PS. Nastepnym razem takie pytania powinny sie pojawiac w dziale pomocy dla ANIMACJI i link do pliczka (max7.0) http://www.acpik.com.pl/super-oko/tluk.max
Napisano 4 Wrzesień 200618 l SUPER_OkO, jestes wielki! :-) Jutro z rana wyprobuje :-) Dzieki! EDIT: Dziala wszystko super pieknie! Dzieki raz jeszcze :-) Moim zdaniem Twoj opis powinien znalezc sie gdzies w FAQ :) Pozdrawiam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto