Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam,

Proszę o wyjaśnienie po co wyznacza się normalne do powierzchni i czy w każdej scenie trzeba coś takiego robić.

 

Robię model żurawia (dźwigu) i potrzebuje zrobić olinowanie ale nie wiem jak. Mógłby mi ktoś napisać jak wymodelować elastyczne elementy olinowania.

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

co do tych lin to bierzesz sobie spline, rysujesz to co trzeba a potem w zakladce rendering zaznaczasz "renderable" i "show render mesh" czy cos takiego, i wpisujesz promien czy tam srednice :)

Napisano
  • Autor

myślałem że to będzie bardziej skomplikowane :D

Napisano
  • Autor
Witam,

Proszę o wyjaśnienie po co wyznacza się normalne do powierzchni i czy w każdej scenie trzeba coś takiego robić.

 

proszę jeszcze o odpowiedź na powyższe pytanie

Napisano

a mozesz wyjasnic o co dokladnie chodzi?

 

jakos jeszcze sie nie spotkalem z "wyznaczaniem normalnych do powirzchni" w swojej krutkiej karierze

 

i w jakim programie

 

:)

Napisano

normalnych nie musisz wyznaczać, one tam są ;]

w gruncie rzeczy to nie bawi sie zazwyczaj nimi, bo nic nie dają, no moze jak masz problemy z widocznością ścianek to możesz je ujednolicić (ręcznie za pomocą flip normals w editable poly bądź modyfikatorem Normal).

Normalne to raczej w fizyce sie cześciej przydają niz w 3d;]

Napisano
  • Autor

w pracy magisterskiej mam taki rozdział: "Wyznaczanie normalnych do powierzchni", na żadnej stronie się z tym nie spotkałem. A wszystko robie w maxie.

Napisano

a jaki masz temat pracy magisterskiej ??

normalna to wektor prostopadly do powierzchni i tyle.

ja bym tego poszukal raczej w ksiazkach do matematyki gafiki komputerowej :-)

Napisano

@ Salvator- o ile nie pracuje się przy grach- tam odwrócona normalna oznacza przezroczysty poly (one sided materials) :D. Maya też czasem się buntuje przy wygładzaniu albo optymalizacji siatki jak normalne są skopane.

Napisano
  • Autor
a jaki masz temat pracy magisterskiej ??

wirtualna symulacja maszyny budowlanej

Napisano

a moze chodzi Ci poprostu o wyruwnanie obiektu do powierzchni poprzez normalna?

Napisano
myślałem że to będzie bardziej skomplikowane :D

 

prosze bardzo - machnij sobie loftem :)

Napisano

No i są jeszcze mapy normalnych. Wtedy zmienia się jakby wektor normalnej do powierzchni poprzez wielkości pobrane z bitmapy (odpowiednio RGB do UVW czy jak kto woli XYZ lub ABC) :D

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.