Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Proszę o wyjaśnienie po co wyznacza się normalne do powierzchni i czy w każdej scenie trzeba coś takiego robić.

 

Robię model żurawia (dźwigu) i potrzebuje zrobić olinowanie ale nie wiem jak. Mógłby mi ktoś napisać jak wymodelować elastyczne elementy olinowania.

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

co do tych lin to bierzesz sobie spline, rysujesz to co trzeba a potem w zakladce rendering zaznaczasz "renderable" i "show render mesh" czy cos takiego, i wpisujesz promien czy tam srednice :)

Napisano
  • Autor

myślałem że to będzie bardziej skomplikowane :D

Napisano
  • Autor
Witam,

Proszę o wyjaśnienie po co wyznacza się normalne do powierzchni i czy w każdej scenie trzeba coś takiego robić.

 

proszę jeszcze o odpowiedź na powyższe pytanie

Napisano

a mozesz wyjasnic o co dokladnie chodzi?

 

jakos jeszcze sie nie spotkalem z "wyznaczaniem normalnych do powirzchni" w swojej krutkiej karierze

 

i w jakim programie

 

:)

Napisano

normalnych nie musisz wyznaczać, one tam są ;]

w gruncie rzeczy to nie bawi sie zazwyczaj nimi, bo nic nie dają, no moze jak masz problemy z widocznością ścianek to możesz je ujednolicić (ręcznie za pomocą flip normals w editable poly bądź modyfikatorem Normal).

Normalne to raczej w fizyce sie cześciej przydają niz w 3d;]

Napisano
  • Autor

w pracy magisterskiej mam taki rozdział: "Wyznaczanie normalnych do powierzchni", na żadnej stronie się z tym nie spotkałem. A wszystko robie w maxie.

Napisano

a jaki masz temat pracy magisterskiej ??

normalna to wektor prostopadly do powierzchni i tyle.

ja bym tego poszukal raczej w ksiazkach do matematyki gafiki komputerowej :-)

Napisano

@ Salvator- o ile nie pracuje się przy grach- tam odwrócona normalna oznacza przezroczysty poly (one sided materials) :D. Maya też czasem się buntuje przy wygładzaniu albo optymalizacji siatki jak normalne są skopane.

Napisano
  • Autor
a jaki masz temat pracy magisterskiej ??

wirtualna symulacja maszyny budowlanej

Napisano

a moze chodzi Ci poprostu o wyruwnanie obiektu do powierzchni poprzez normalna?

Napisano
myślałem że to będzie bardziej skomplikowane :D

 

prosze bardzo - machnij sobie loftem :)

Napisano

No i są jeszcze mapy normalnych. Wtedy zmienia się jakby wektor normalnej do powierzchni poprzez wielkości pobrane z bitmapy (odpowiednio RGB do UVW czy jak kto woli XYZ lub ABC) :D

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności