Artur Napisano 25 Kwiecień 2005 Napisano 25 Kwiecień 2005 Witam, Proszę o wyjaśnienie po co wyznacza się normalne do powierzchni i czy w każdej scenie trzeba coś takiego robić. Robię model żurawia (dźwigu) i potrzebuje zrobić olinowanie ale nie wiem jak. Mógłby mi ktoś napisać jak wymodelować elastyczne elementy olinowania.
polka dot Napisano 25 Kwiecień 2005 Napisano 25 Kwiecień 2005 co do tych lin to bierzesz sobie spline, rysujesz to co trzeba a potem w zakladce rendering zaznaczasz "renderable" i "show render mesh" czy cos takiego, i wpisujesz promien czy tam srednice :)
Artur Napisano 25 Kwiecień 2005 Autor Napisano 25 Kwiecień 2005 myślałem że to będzie bardziej skomplikowane :D
Artur Napisano 28 Kwiecień 2005 Autor Napisano 28 Kwiecień 2005 Witam, Proszę o wyjaśnienie po co wyznacza się normalne do powierzchni i czy w każdej scenie trzeba coś takiego robić. proszę jeszcze o odpowiedź na powyższe pytanie
polka dot Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 a mozesz wyjasnic o co dokladnie chodzi? jakos jeszcze sie nie spotkalem z "wyznaczaniem normalnych do powirzchni" w swojej krutkiej karierze i w jakim programie :)
Salvator Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 normalnych nie musisz wyznaczać, one tam są ;] w gruncie rzeczy to nie bawi sie zazwyczaj nimi, bo nic nie dają, no moze jak masz problemy z widocznością ścianek to możesz je ujednolicić (ręcznie za pomocą flip normals w editable poly bądź modyfikatorem Normal). Normalne to raczej w fizyce sie cześciej przydają niz w 3d;]
Artur Napisano 28 Kwiecień 2005 Autor Napisano 28 Kwiecień 2005 w pracy magisterskiej mam taki rozdział: "Wyznaczanie normalnych do powierzchni", na żadnej stronie się z tym nie spotkałem. A wszystko robie w maxie.
sanki Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 a jaki masz temat pracy magisterskiej ?? normalna to wektor prostopadly do powierzchni i tyle. ja bym tego poszukal raczej w ksiazkach do matematyki gafiki komputerowej :-)
RK Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 @ Salvator- o ile nie pracuje się przy grach- tam odwrócona normalna oznacza przezroczysty poly (one sided materials) :D. Maya też czasem się buntuje przy wygładzaniu albo optymalizacji siatki jak normalne są skopane.
Artur Napisano 28 Kwiecień 2005 Autor Napisano 28 Kwiecień 2005 a jaki masz temat pracy magisterskiej ?? wirtualna symulacja maszyny budowlanej
sartr Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 a moze chodzi Ci poprostu o wyruwnanie obiektu do powierzchni poprzez normalna?
Marcin Y Napisano 30 Kwiecień 2005 Napisano 30 Kwiecień 2005 myślałem że to będzie bardziej skomplikowane :D prosze bardzo - machnij sobie loftem :)
Bacry Napisano 30 Kwiecień 2005 Napisano 30 Kwiecień 2005 No i są jeszcze mapy normalnych. Wtedy zmienia się jakby wektor normalnej do powierzchni poprzez wielkości pobrane z bitmapy (odpowiednio RGB do UVW czy jak kto woli XYZ lub ABC) :D
Rekomendowane odpowiedzi