Napisano 29 Kwiecień 200519 l Witam serdecznie, Bawie sie tym Rhino i ciagle irytuje mnie pewien fakt... wszystko wyjasnia ponizsze scr Zasadniczo nie wiem czy ja jakis blad robie czy co :( Zawsze jezeli robie srf np poprzez sweep po 2 krzywych to prowadze krzywa po krawedziach srf ale i tak nieraz dupa wychodzi... dlaczego? :(
Napisano 29 Kwiecień 200519 l Autor aha, i tak jak sa 3 obrazki, na jednym jest "szpara" a dwa kolejne pokazuja, ze klikajac na srf ukazuje sie siatka ktora idealnie styka sie z druga siatka ale powierzchnie sa do... nie wiem czego... sa nieladne :)
Napisano 29 Kwiecień 200519 l bo to sa oddzielne surfy a by to byal jednosc to jest funkcja join komenda tak samo "Join".
Napisano 29 Kwiecień 200519 l natym polega praca ta technika robisz surfy o danej ciaglosci i tworzysz pojedynczy obiekt przez "join" i zamiast surfacow masz polysurfa/y czyli powiazane ze soba surfy no...
Napisano 29 Kwiecień 200519 l Autor Robie tutoriala z http://www.smcars.net/forum/viewtopic.php?t=15217 ...tam jakos nie ma wzmianki o join w pierszych fazach, no i nie ma takich defektow jak u mnie :( .. a moze cos przeoczylem? wiem ze nie dorownam klasie nawet tego tutka ;) ale przez te szpary przecisnie sie zlodziej siakis ;)
Napisano 29 Kwiecień 200519 l Ze The Rain Knight tego nie napisal to nie znaczy ze tego nie robi itd. raczej robic bardziej skaplikowane tutki zlozonych obiektow nie myslisz o podstawach techniki tylko piszesz to co wazne tez bym pominal join i explode i inne temu podobne logiczne funkcje a dwa to ze masz ustawiona niska jakosc siatki w wyswietlaniu, a to juz w opcjach rhino poszukaj tam albo tu na forum juz chyba 30 raz ten sam problem opisuje heh
Napisano 29 Kwiecień 200519 l Autor ok, apropos siatki sobie odnajde; co do join to wiem teraz kiedy stosowac :) hmmm.. explode jest rozdzieleniem na srf, ale powstana znowu srf pomiedzy ktorymi bedzie "szpara" czy juz tego nie bedzie?
Napisano 29 Kwiecień 200519 l no natym to polega join laczysz surfy w jedna calosc, a explode spowrotem rozbijasz na surfy i szpary powracaja bo tak ma byc jedynym skutkiem ubocznym jest czasami dzielenie edgesow a sprawdzac trzeba zawsze czy sie laczą wszystkie surfy bo moze sie zdarzyc ze niechce i wtedy bedziesz mial wielki problem
Napisano 30 Kwiecień 200519 l Autor ok, jakos z tym powlacze :) dziekuje za pomoc i za wyrozumialosc :)
Napisano 30 Kwiecień 200519 l najwazniejsze zdanie w tym watku: Bzyku napisał: masz ustawiona niska jakosc siatki w wyswietlaniu :) chodzi o to ze rhino wyswietlajac powierzchnie, buduje sobiie meshe, a jak one maja niska jakosc zeby choidzilo szybciej to maja malutko polygonow przez co wyglada jakby nie pasowaly ;) wejdz w preferences > mesh i tam sobie ustaw ;) wtedy szpary znikna co jak co ale dla mnie najlepiej sie pracuje z sama siatka i bez tego pieprzenia z meszami ;) pozdro
Napisano 1 Maj 200519 l a najlepiej to sie tym wogole nie przejmowac i miec na uwadze to ze zawsze po skonczeniu modelu mozna sobie ustawic mesha na smooth albo i lepiej manualnie ... i poczekac godzinke zanim sie zrobia meshe bez bugow ;] muuuahahah to jest najleprze ;] pozdro ;]
Napisano 1 Maj 200519 l Autor fakt, ustawienia poprawiaja wyswietlanie... dzieki... znacznie mi poprawiliscie humor :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto