Jump to content

Featured Replies

Posted

Witam serdecznie,

 

Bawie sie tym Rhino i ciagle irytuje mnie pewien fakt... wszystko wyjasnia ponizsze scr

 

 

Zasadniczo nie wiem czy ja jakis blad robie czy co :( Zawsze jezeli robie srf np poprzez sweep po 2 krzywych to prowadze krzywa po krawedziach srf ale i tak nieraz dupa wychodzi... dlaczego? :(

 

gornysrf.jpgbocznysrf.jpgprzerwa.jpg

  • Replies 12
  • Views 1.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Author

aha, i tak jak sa 3 obrazki, na jednym jest "szpara" a dwa kolejne pokazuja, ze klikajac na srf ukazuje sie siatka ktora idealnie styka sie z druga siatka ale powierzchnie sa do... nie wiem czego... sa nieladne :)

bo to sa oddzielne surfy a by to byal jednosc to jest funkcja join komenda tak samo "Join".

natym polega praca ta technika robisz surfy o danej ciaglosci i tworzysz pojedynczy obiekt przez "join" i zamiast surfacow masz polysurfa/y czyli powiazane ze soba surfy no...

Ze The Rain Knight tego nie napisal to nie znaczy ze tego nie robi itd. raczej robic bardziej skaplikowane tutki zlozonych obiektow nie myslisz o podstawach techniki tylko piszesz to co wazne tez bym pominal join i explode i inne temu podobne logiczne funkcje a dwa to ze masz ustawiona niska jakosc siatki w wyswietlaniu, a to juz w opcjach rhino poszukaj tam albo tu na forum juz chyba 30 raz ten sam problem opisuje heh

  • Author

ok, apropos siatki sobie odnajde;

 

co do join to wiem teraz kiedy stosowac :)

 

hmmm.. explode jest rozdzieleniem na srf, ale powstana znowu srf pomiedzy ktorymi bedzie "szpara" czy juz tego nie bedzie?

no natym to polega join laczysz surfy w jedna calosc, a explode spowrotem rozbijasz na surfy i szpary powracaja bo tak ma byc jedynym skutkiem ubocznym jest czasami dzielenie edgesow a sprawdzac trzeba zawsze czy sie laczą wszystkie surfy bo moze sie zdarzyc ze niechce i wtedy bedziesz mial wielki problem

najwazniejsze zdanie w tym watku:

 

masz ustawiona niska jakosc siatki w wyswietlaniu

 

:)

 

chodzi o to ze rhino wyswietlajac powierzchnie, buduje sobiie meshe, a jak one maja niska jakosc zeby choidzilo szybciej to maja malutko polygonow przez co wyglada jakby nie pasowaly ;)

 

wejdz w preferences > mesh i tam sobie ustaw ;) wtedy szpary znikna

 

co jak co ale dla mnie najlepiej sie pracuje z sama siatka i bez tego pieprzenia z meszami ;)

 

pozdro

a najlepiej to sie tym wogole nie przejmowac i miec na uwadze to ze zawsze po skonczeniu modelu mozna sobie ustawic mesha na smooth albo i lepiej manualnie ... i poczekac godzinke zanim sie zrobia meshe bez bugow ;] muuuahahah to jest najleprze ;]

 

pozdro ;]

  • Author

fakt, ustawienia poprawiaja wyswietlanie... dzieki... znacznie mi poprawiliscie humor :)

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy