Don Pedro Napisano 5 Maj 2005 Napisano 5 Maj 2005 No witam , Czy w Gmaxie możliwe jest zapisanie piku jako 3ds ? Z tego co ja zauważyłem to tylko mozna zapisać w formacie gmax i p3d ;( A czy są jakieś sposoby na wdrożenie zapisywania 3ds do gmaxa ?
_michal Napisano 5 Maj 2005 Napisano 5 Maj 2005 Nie da rady. Jedyny sposób w jaki da się wyjąć pliki z gmaxa to format Quake 3 -> .md3, ale ma on tyle ograniczeń że szkoda sobie zawracać głowę. Jest też możliwy export do jakiegoś formatu ASCII, ale tu trzeba sobie skrypt napisać, no i nie można pliku zapisać, tylko trzeba go przekierować do listenera, stamtąd skopiować do notatnika na przykład i dopiero zapisać. W ten sposób team od Maszyny (darmowy symulator pociągów) napisał exporter swoich modeli z gmaxa. IMHO jeżeli nie chcesz robić modeli do oficjalnych game packów (których jest mało i do niewielu gier) to szkoda sobie w ogóle czasu na gmaxa. Program ten nie należy do najszczęśliwszych pomysłów św. pamięci discreet. O wiele lepiej zrobił Softimage ze swoim XSI Mod Tool'em
JunioR Napisano 5 Maj 2005 Napisano 5 Maj 2005 Moze tu cos znajdziesz: http://www.planettime.de/sites/gmax/search.php?boardid=0&searchid=1&showposts=&sid=4f4e4e7257c1db4abaf89df46f5c14a5
RK Napisano 5 Maj 2005 Napisano 5 Maj 2005 Discreet jak zwykle chciał wyciągnąć kasę w dużych ilościach a tu- wtopa, firmy miały w nosie taki biznes.
_michal Napisano 5 Maj 2005 Napisano 5 Maj 2005 Masz rację, ponoć licencja na sdk gmaxa jest dość wysoka... Najgorsze że nie mają supportu żadnej z większych gier (o tempest przez grzeczność nie wspomnę, choć do modelowania obiektów do silnika Q3 to gmax się nawet nadaje), w odróżnieniu od XSI mod toola, który ma support do dwóch gier, ale są to HL2 i U2, więc wiadomo że to jest niezły wybór. No i fakt że gmax w zasadzie nie jest supportowany, ani uaktualniany, a ostatnia wersja ma chyba dwa lata (jest odpowiednikiem okrojonego maxa 4 :P)
bukovsky Napisano 5 Maj 2005 Napisano 5 Maj 2005 Ja zacząłem w gmaxie robić moda do Q3. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dobrze, że chociaż do Plasmy można wyeksportować, to się do WWW przydać może. Macie jakieś dobre materiały dotyczące technicznej strony przygotowywania modeli do Q3, UT i HL ? Chodzi mi o specyfikacje dotyczące siatek itd. Pozdro
_michal Napisano 5 Maj 2005 Napisano 5 Maj 2005 Jedyne co swego czasu znalazłem o robieniu leveli do Q3 to to, by NIE używac gmaxa tylko GTKRadianta
RK Napisano 5 Maj 2005 Napisano 5 Maj 2005 Gmax zdaje się do sporej ilości gier Microsoftu się nadawał (nie wiem czy ktoś poza nimi się zdecydował)- Dungeon Siege, Crimson Skies, bodaj czy nie symulatory lotu- chyba tak- także wtedy kiedy wchodził to coś tam supportował ale mówiąc szczerze- wygląda jakby zarzucili pomysł i teraz soft kołacze się po forach jako coś co jest darmo.
_michal Napisano 5 Maj 2005 Napisano 5 Maj 2005 Tia, do gier Microsoftu. Flight Simulator 2002, 2004 i Combat Flight Simulator 3. nawet chciałem kiedyś sobie samolocik zrobić, ale jak dotarłem do skryptów i parametrów lotu to odpadłem :D, ale fakt jest faktem, eksport do tych gier jest możliwy i chyba najlepiej przygotowany. O ile się nie mylę to jeszcze Train Simulator jest supportowany. A gdzie jakieś 'duże' tytuły? Unreal/HL/Quake (oficjalnie)... Gmax to chyba faktycznie jest piąte koło u wozu... Co do Q3 to ponoć nawet .md3 jest nie do końca standardowy.
Don Pedro Napisano 7 Maj 2005 Autor Napisano 7 Maj 2005 Ok , a jest jakiś program odczytujący format gmax ? Oprócz 3ds max...
_michal Napisano 7 Maj 2005 Napisano 7 Maj 2005 max nie czyta formatu gmaxa. format .gmax, podobnie jak .max jest na tyle popaprany że (AFAIK) nic poza maxem (i odpowiednio gmaxem) ich nie otworzy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się