Jump to content

Gmax a 3ds


Don Pedro

Recommended Posts

Nie da rady. Jedyny sposób w jaki da się wyjąć pliki z gmaxa to format Quake 3 -> .md3, ale ma on tyle ograniczeń że szkoda sobie zawracać głowę. Jest też możliwy export do jakiegoś formatu ASCII, ale tu trzeba sobie skrypt napisać, no i nie można pliku zapisać, tylko trzeba go przekierować do listenera, stamtąd skopiować do notatnika na przykład i dopiero zapisać. W ten sposób team od Maszyny (darmowy symulator pociągów) napisał exporter swoich modeli z gmaxa.

 

IMHO jeżeli nie chcesz robić modeli do oficjalnych game packów (których jest mało i do niewielu gier) to szkoda sobie w ogóle czasu na gmaxa. Program ten nie należy do najszczęśliwszych pomysłów św. pamięci discreet. O wiele lepiej zrobił Softimage ze swoim XSI Mod Tool'em

Link to comment
Share on other sites

Masz rację, ponoć licencja na sdk gmaxa jest dość wysoka... Najgorsze że nie mają supportu żadnej z większych gier (o tempest przez grzeczność nie wspomnę, choć do modelowania obiektów do silnika Q3 to gmax się nawet nadaje), w odróżnieniu od XSI mod toola, który ma support do dwóch gier, ale są to HL2 i U2, więc wiadomo że to jest niezły wybór. No i fakt że gmax w zasadzie nie jest supportowany, ani uaktualniany, a ostatnia wersja ma chyba dwa lata (jest odpowiednikiem okrojonego maxa 4 :P)

Link to comment
Share on other sites

Ja zacząłem w gmaxie robić moda do Q3. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Dobrze, że chociaż do Plasmy można wyeksportować, to się do WWW przydać może.

 

Macie jakieś dobre materiały dotyczące technicznej strony przygotowywania modeli do Q3, UT i HL ? Chodzi mi o specyfikacje dotyczące siatek itd.

 

Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Gmax zdaje się do sporej ilości gier Microsoftu się nadawał (nie wiem czy ktoś poza nimi się zdecydował)- Dungeon Siege, Crimson Skies, bodaj czy nie symulatory lotu- chyba tak- także wtedy kiedy wchodził to coś tam supportował ale mówiąc szczerze- wygląda jakby zarzucili pomysł i teraz soft kołacze się po forach jako coś co jest darmo.

Link to comment
Share on other sites

Tia, do gier Microsoftu. Flight Simulator 2002, 2004 i Combat Flight Simulator 3. nawet chciałem kiedyś sobie samolocik zrobić, ale jak dotarłem do skryptów i parametrów lotu to odpadłem :D, ale fakt jest faktem, eksport do tych gier jest możliwy i chyba najlepiej przygotowany. O ile się nie mylę to jeszcze Train Simulator jest supportowany. A gdzie jakieś 'duże' tytuły? Unreal/HL/Quake (oficjalnie)... Gmax to chyba faktycznie jest piąte koło u wozu...

 

Co do Q3 to ponoć nawet .md3 jest nie do końca standardowy.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy