Skocz do zawartości

[3dsmax] Modeling pokoju


detleph

Rekomendowane odpowiedzi

Stawiam pierwsze kroki w maxie, i mam kilka pytan.

ponizej siatka i render tego co aktualnie robie, nie ma co prawda sufitu i kilku scian, ale widac to o co mi chodzi.

Zaczalem modelowac od plane, potem dalem convert to mesh i extrudem powyciaglaem odpowiednie krawedzie.

pytanie jest czy to dobry sposob na tego typu prace?

Po zrenderowaniu tego widac w pewnych miejscach gdzie zaczynaja sie nowe face(?), jest jakis sposob zeby to zniwelowac,

czy trzeba sie za to jakos inaczej wziac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Metoda, jak metoda, każda dobra jeśli dojdziesz do tego co chciałeś osiągnąć.

 

Natomiast nie jestem pewien, czy z tymi krawędziami jest to ten problem, o którym myślę, ale spróbuj nałożyć na ten obiekt modyfikator 'smooth' i zaznaczyć opcję 'auto smooth'

 

edit

 

Bacry -> minimalnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy sposób jest dobry u ciebie pochrzaniły wszystko grupy wygładzania. Wciśnij autosmoth (czy jakoś tak) przy grupach wygładzania (w poly lub mesh) i będzie dobrze. Ewentualnie sam poustawiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mhm...no z plane bylo mi najwygodniej. jesli zrobie to z boxa, nie bedzie problemow z laczeniem sie scianek(kurcze, troche za duzo kompresja, ale widac to u gory po prawej i po lewej stronie w cieniu)? wydaje mi sie ze problem twki w tym ze te scianki sie po prostu w tych miejscach nie lacza - jest jakis sposob zeby to poprawic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli to był problem ze smoothing groups ;)

 

btw. to co napisał Bacry, to to samo rozwiązanie, tyle, że w innym miejscu realizowane, więc przetestuj i tą metodę.

Teraz, jeśli to co się stało, to dla ciebie czarna magia ;) a chciałbyś wiedzieć o co chodzi, to wpiszw helpie 'smoothing groups' - tam dowiesz się o co chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie moge sobie poradzic z jeszcze jedna rzecza - mianowicie jak skopiowac/podzielic krawedz?

 

edit:

eh, dobra, przeciez moge to zrobic bez dzielenia, ale mimo wszystko pytanie nadal aktualne :)

clipboard013eh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prosciej jest zaznaczyć obie krawędzie i potem dać connect (możesz sobie od razu kilka krawędzi zrobić.

nie widać bo ścianki są skierowane w przeciwną stronę. Z definicji ścianki w maxie są jednostronne. Przy renderowaniu można to zmienić nadając materiał 2sided a w vieporcie też jest opcja, ale nie pamiętam a nie mam maxa na tym kompie :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności