Jump to content

[3dsmax] Modeling pokoju


detleph

Recommended Posts

Stawiam pierwsze kroki w maxie, i mam kilka pytan.

ponizej siatka i render tego co aktualnie robie, nie ma co prawda sufitu i kilku scian, ale widac to o co mi chodzi.

Zaczalem modelowac od plane, potem dalem convert to mesh i extrudem powyciaglaem odpowiednie krawedzie.

pytanie jest czy to dobry sposob na tego typu prace?

Po zrenderowaniu tego widac w pewnych miejscach gdzie zaczynaja sie nowe face(?), jest jakis sposob zeby to zniwelowac,

czy trzeba sie za to jakos inaczej wziac?

Link to comment
Share on other sites

Metoda, jak metoda, każda dobra jeśli dojdziesz do tego co chciałeś osiągnąć.

 

Natomiast nie jestem pewien, czy z tymi krawędziami jest to ten problem, o którym myślę, ale spróbuj nałożyć na ten obiekt modyfikator 'smooth' i zaznaczyć opcję 'auto smooth'

 

edit

 

Bacry -> minimalnie ;)

Link to comment
Share on other sites

każdy sposób jest dobry u ciebie pochrzaniły wszystko grupy wygładzania. Wciśnij autosmoth (czy jakoś tak) przy grupach wygładzania (w poly lub mesh) i będzie dobrze. Ewentualnie sam poustawiaj.

Link to comment
Share on other sites

mhm...no z plane bylo mi najwygodniej. jesli zrobie to z boxa, nie bedzie problemow z laczeniem sie scianek(kurcze, troche za duzo kompresja, ale widac to u gory po prawej i po lewej stronie w cieniu)? wydaje mi sie ze problem twki w tym ze te scianki sie po prostu w tych miejscach nie lacza - jest jakis sposob zeby to poprawic?

Link to comment
Share on other sites

Czyli to był problem ze smoothing groups ;)

 

btw. to co napisał Bacry, to to samo rozwiązanie, tyle, że w innym miejscu realizowane, więc przetestuj i tą metodę.

Teraz, jeśli to co się stało, to dla ciebie czarna magia ;) a chciałbyś wiedzieć o co chodzi, to wpiszw helpie 'smoothing groups' - tam dowiesz się o co chodziło.

Link to comment
Share on other sites

nie moge sobie poradzic z jeszcze jedna rzecza - mianowicie jak skopiowac/podzielic krawedz?

 

edit:

eh, dobra, przeciez moge to zrobic bez dzielenia, ale mimo wszystko pytanie nadal aktualne :)

clipboard013eh.jpg

Link to comment
Share on other sites

prosciej jest zaznaczyć obie krawędzie i potem dać connect (możesz sobie od razu kilka krawędzi zrobić.

nie widać bo ścianki są skierowane w przeciwną stronę. Z definicji ścianki w maxie są jednostronne. Przy renderowaniu można to zmienić nadając materiał 2sided a w vieporcie też jest opcja, ale nie pamiętam a nie mam maxa na tym kompie :(

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy