detleph Napisano 7 Maj 2005 Share Napisano 7 Maj 2005 Stawiam pierwsze kroki w maxie, i mam kilka pytan. ponizej siatka i render tego co aktualnie robie, nie ma co prawda sufitu i kilku scian, ale widac to o co mi chodzi. Zaczalem modelowac od plane, potem dalem convert to mesh i extrudem powyciaglaem odpowiednie krawedzie. pytanie jest czy to dobry sposob na tego typu prace? Po zrenderowaniu tego widac w pewnych miejscach gdzie zaczynaja sie nowe face(?), jest jakis sposob zeby to zniwelowac, czy trzeba sie za to jakos inaczej wziac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Conrad Napisano 7 Maj 2005 Share Napisano 7 Maj 2005 czy ja wiem, jedni robią z boxa, inni ustawiaja ściany, ty robisz z plane'a..spróbuj z boxa extrudowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VGT Napisano 7 Maj 2005 Share Napisano 7 Maj 2005 Metoda, jak metoda, każda dobra jeśli dojdziesz do tego co chciałeś osiągnąć. Natomiast nie jestem pewien, czy z tymi krawędziami jest to ten problem, o którym myślę, ale spróbuj nałożyć na ten obiekt modyfikator 'smooth' i zaznaczyć opcję 'auto smooth' edit Bacry -> minimalnie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 7 Maj 2005 Share Napisano 7 Maj 2005 każdy sposób jest dobry u ciebie pochrzaniły wszystko grupy wygładzania. Wciśnij autosmoth (czy jakoś tak) przy grupach wygładzania (w poly lub mesh) i będzie dobrze. Ewentualnie sam poustawiaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detleph Napisano 7 Maj 2005 Autor Share Napisano 7 Maj 2005 mhm...no z plane bylo mi najwygodniej. jesli zrobie to z boxa, nie bedzie problemow z laczeniem sie scianek(kurcze, troche za duzo kompresja, ale widac to u gory po prawej i po lewej stronie w cieniu)? wydaje mi sie ze problem twki w tym ze te scianki sie po prostu w tych miejscach nie lacza - jest jakis sposob zeby to poprawic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 7 Maj 2005 Share Napisano 7 Maj 2005 zrobić weld na vertexach:D zdaje się, żę podstawy modelingu są dla ciebie jeszcze dużą niewiadomą. edit: oj VGT byłeś szybszy:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detleph Napisano 7 Maj 2005 Autor Share Napisano 7 Maj 2005 nalozylem smooth i chyba jest ok :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VGT Napisano 7 Maj 2005 Share Napisano 7 Maj 2005 Czyli to był problem ze smoothing groups ;) btw. to co napisał Bacry, to to samo rozwiązanie, tyle, że w innym miejscu realizowane, więc przetestuj i tą metodę. Teraz, jeśli to co się stało, to dla ciebie czarna magia ;) a chciałbyś wiedzieć o co chodzi, to wpiszw helpie 'smoothing groups' - tam dowiesz się o co chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 7 Maj 2005 Share Napisano 7 Maj 2005 dodam tylko, że na niektórych obiektach automatyczne 'wygładzanie' nie zawsze da radę:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detleph Napisano 10 Maj 2005 Autor Share Napisano 10 Maj 2005 nie moge sobie poradzic z jeszcze jedna rzecza - mianowicie jak skopiowac/podzielic krawedz? edit: eh, dobra, przeciez moge to zrobic bez dzielenia, ale mimo wszystko pytanie nadal aktualne :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3dsmaxman Napisano 10 Maj 2005 Share Napisano 10 Maj 2005 wlacz opcje przyciagania do krawedzi (snap toogle>edge) i uzyj narzedzia Cut do tworzenia nowych krawedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detleph Napisano 11 Maj 2005 Autor Share Napisano 11 Maj 2005 ok, poradzilem sobie - ale czemu te krawedzie widac tylko z jednej strony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 12 Maj 2005 Share Napisano 12 Maj 2005 prosciej jest zaznaczyć obie krawędzie i potem dać connect (możesz sobie od razu kilka krawędzi zrobić. nie widać bo ścianki są skierowane w przeciwną stronę. Z definicji ścianki w maxie są jednostronne. Przy renderowaniu można to zmienić nadając materiał 2sided a w vieporcie też jest opcja, ale nie pamiętam a nie mam maxa na tym kompie :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi