Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Stawiam pierwsze kroki w maxie, i mam kilka pytan.

ponizej siatka i render tego co aktualnie robie, nie ma co prawda sufitu i kilku scian, ale widac to o co mi chodzi.

Zaczalem modelowac od plane, potem dalem convert to mesh i extrudem powyciaglaem odpowiednie krawedzie.

pytanie jest czy to dobry sposob na tego typu prace?

Po zrenderowaniu tego widac w pewnych miejscach gdzie zaczynaja sie nowe face(?), jest jakis sposob zeby to zniwelowac,

czy trzeba sie za to jakos inaczej wziac?

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

czy ja wiem, jedni robią z boxa, inni ustawiaja ściany, ty robisz z plane'a..spróbuj z boxa extrudowac

Napisano

Metoda, jak metoda, każda dobra jeśli dojdziesz do tego co chciałeś osiągnąć.

 

Natomiast nie jestem pewien, czy z tymi krawędziami jest to ten problem, o którym myślę, ale spróbuj nałożyć na ten obiekt modyfikator 'smooth' i zaznaczyć opcję 'auto smooth'

 

edit

 

Bacry -> minimalnie ;)

Napisano

każdy sposób jest dobry u ciebie pochrzaniły wszystko grupy wygładzania. Wciśnij autosmoth (czy jakoś tak) przy grupach wygładzania (w poly lub mesh) i będzie dobrze. Ewentualnie sam poustawiaj.

Napisano
  • Autor

mhm...no z plane bylo mi najwygodniej. jesli zrobie to z boxa, nie bedzie problemow z laczeniem sie scianek(kurcze, troche za duzo kompresja, ale widac to u gory po prawej i po lewej stronie w cieniu)? wydaje mi sie ze problem twki w tym ze te scianki sie po prostu w tych miejscach nie lacza - jest jakis sposob zeby to poprawic?

Napisano

zrobić weld na vertexach:D

zdaje się, żę podstawy modelingu są dla ciebie jeszcze dużą niewiadomą.

 

 

edit: oj VGT byłeś szybszy:D

Napisano

Czyli to był problem ze smoothing groups ;)

 

btw. to co napisał Bacry, to to samo rozwiązanie, tyle, że w innym miejscu realizowane, więc przetestuj i tą metodę.

Teraz, jeśli to co się stało, to dla ciebie czarna magia ;) a chciałbyś wiedzieć o co chodzi, to wpiszw helpie 'smoothing groups' - tam dowiesz się o co chodziło.

Napisano
  • Autor

nie moge sobie poradzic z jeszcze jedna rzecza - mianowicie jak skopiowac/podzielic krawedz?

 

edit:

eh, dobra, przeciez moge to zrobic bez dzielenia, ale mimo wszystko pytanie nadal aktualne :)

clipboard013eh.jpg

Napisano

wlacz opcje przyciagania do krawedzi (snap toogle>edge) i uzyj narzedzia Cut do tworzenia nowych krawedzi

Napisano

prosciej jest zaznaczyć obie krawędzie i potem dać connect (możesz sobie od razu kilka krawędzi zrobić.

nie widać bo ścianki są skierowane w przeciwną stronę. Z definicji ścianki w maxie są jednostronne. Przy renderowaniu można to zmienić nadając materiał 2sided a w vieporcie też jest opcja, ale nie pamiętam a nie mam maxa na tym kompie :(

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności