Napisano 7 Maj 200519 l Stawiam pierwsze kroki w maxie, i mam kilka pytan. ponizej siatka i render tego co aktualnie robie, nie ma co prawda sufitu i kilku scian, ale widac to o co mi chodzi. Zaczalem modelowac od plane, potem dalem convert to mesh i extrudem powyciaglaem odpowiednie krawedzie. pytanie jest czy to dobry sposob na tego typu prace? Po zrenderowaniu tego widac w pewnych miejscach gdzie zaczynaja sie nowe face(?), jest jakis sposob zeby to zniwelowac, czy trzeba sie za to jakos inaczej wziac?
Napisano 7 Maj 200519 l czy ja wiem, jedni robią z boxa, inni ustawiaja ściany, ty robisz z plane'a..spróbuj z boxa extrudowac
Napisano 7 Maj 200519 l Metoda, jak metoda, każda dobra jeśli dojdziesz do tego co chciałeś osiągnąć. Natomiast nie jestem pewien, czy z tymi krawędziami jest to ten problem, o którym myślę, ale spróbuj nałożyć na ten obiekt modyfikator 'smooth' i zaznaczyć opcję 'auto smooth' edit Bacry -> minimalnie ;)
Napisano 7 Maj 200519 l każdy sposób jest dobry u ciebie pochrzaniły wszystko grupy wygładzania. Wciśnij autosmoth (czy jakoś tak) przy grupach wygładzania (w poly lub mesh) i będzie dobrze. Ewentualnie sam poustawiaj.
Napisano 7 Maj 200519 l Autor mhm...no z plane bylo mi najwygodniej. jesli zrobie to z boxa, nie bedzie problemow z laczeniem sie scianek(kurcze, troche za duzo kompresja, ale widac to u gory po prawej i po lewej stronie w cieniu)? wydaje mi sie ze problem twki w tym ze te scianki sie po prostu w tych miejscach nie lacza - jest jakis sposob zeby to poprawic?
Napisano 7 Maj 200519 l zrobić weld na vertexach:D zdaje się, żę podstawy modelingu są dla ciebie jeszcze dużą niewiadomą. edit: oj VGT byłeś szybszy:D
Napisano 7 Maj 200519 l Czyli to był problem ze smoothing groups ;) btw. to co napisał Bacry, to to samo rozwiązanie, tyle, że w innym miejscu realizowane, więc przetestuj i tą metodę. Teraz, jeśli to co się stało, to dla ciebie czarna magia ;) a chciałbyś wiedzieć o co chodzi, to wpiszw helpie 'smoothing groups' - tam dowiesz się o co chodziło.
Napisano 7 Maj 200519 l dodam tylko, że na niektórych obiektach automatyczne 'wygładzanie' nie zawsze da radę:(
Napisano 10 Maj 200519 l Autor nie moge sobie poradzic z jeszcze jedna rzecza - mianowicie jak skopiowac/podzielic krawedz? edit: eh, dobra, przeciez moge to zrobic bez dzielenia, ale mimo wszystko pytanie nadal aktualne :)
Napisano 10 Maj 200519 l wlacz opcje przyciagania do krawedzi (snap toogle>edge) i uzyj narzedzia Cut do tworzenia nowych krawedzi
Napisano 11 Maj 200519 l Autor ok, poradzilem sobie - ale czemu te krawedzie widac tylko z jednej strony?
Napisano 12 Maj 200519 l prosciej jest zaznaczyć obie krawędzie i potem dać connect (możesz sobie od razu kilka krawędzi zrobić. nie widać bo ścianki są skierowane w przeciwną stronę. Z definicji ścianki w maxie są jednostronne. Przy renderowaniu można to zmienić nadając materiał 2sided a w vieporcie też jest opcja, ale nie pamiętam a nie mam maxa na tym kompie :(