Napisano 12 Maj 200519 l Witam!! zacząłem robić łazienke i w sumie mam wymodelowane to co chciałem osiągnąć ale mam problemy z oświetleniem. Chciałem dać po obu stronach pod sufitem takie jakby świetliki i światło które bedzie padało zza tej śxiany z dziurami... ale wychodzi prtzeswietlone albo niedoświetlone..:/ jak zrobić zeby swiatło wolno wygazało a przy miejscu w którym wpada sdso pomieszczenie nie przepalało sceny ? dla uiłatwienia opisze co i jak : tu wykorzystałem swiatła 3x VRay Light o Multip: 10. Dwa po prawej i lewej pod sufitem na rys 1. na 2 rys jest pokaazany bok i własnie tu pod sufilem jest Vray light. no i na rys 3 jest za scianą światło . chciałem zeby przez te otwory wpadało ale jakoś nie wychodzi :( bede wdzieczny za pomoc pozdrawiiam
Napisano 12 Maj 200519 l zmniejsz multipliery i jakis second bounce zatrudnij.. lightcache najlepiej ;)
Napisano 13 Maj 200519 l W pierwszych dwoch renderach za jasno, razi w oczy, moze zwieksz renderki bo troszke malo widac.
Napisano 13 Maj 200519 l Autor czesc !! błagam o pomoc!! jest tu wiele osób które znaja sie na oswietlaniu scen wewenątrz.. prosze pomóżnie mi bo juz wymiękam:/ na 1 rys jeste scena i widac tam w których miejscach dałem światła... ale to nie wyglada tak jakbym chciał.. na 2 i 3 jest scena i wyłączyłem juz vraylight tylko sky light dała i wpadało przez te swietliki ale teraz za ciemno:( i secondary bounds jest włączone .. wszystko prawie standaroowo w vreyu tak jak zawsze robiłem.. włączałem gi i wyłączałem defaul light. moze ktoś znajdzie chwile zeby mnie przeprowadzic przez proces oświetlenia tej sceny z góry dziekuje pozdra3wiam
Napisano 13 Maj 200519 l Autor no chodzi o to ze tw vray light mi przepalały scene , a jak zmniejszyłem ich multip to za ciemno było ... chciałem zeby jedtynym oswietleniem tej łazienki były te swietliki po bokach ... ale moze za duzo wymagam:/ ?? chciałem zrobić zeby vray light ustawiony w tych szparach pod sufilem wolniej wygasały i oświetlały całą łazienke i nie przepalały sceny przy samych świetlichach.
Napisano 13 Maj 200519 l zrob tak.... wylacz GI, ustaw intensity vraylightow jak uwazasz ze powinno byc, potem policz mape photonow(first i second bounce) , ustaw jej jasnosc ( nie mussiz przeliczac mapy od nowa, przeliczac raz , zapisujesz i ustawiasz multiplier) noi teraz rzucasz do second a w first irradience i masz super oswietlona lazienke ;)
Napisano 13 Maj 200519 l no wlasnie (:F) pamietaj bouncach, z tego co wiem to liczba odbic (swiatla) o ile dobrze mysle
Napisano 13 Maj 200519 l Autor no dziekuje Bobby_digital :) nareszcie cos tylko ze teraz to mi szafki tak daja ze od drzwiczek czerwonych w całej łazience czerwono sie zrobiło..:/ bede próbował sobie z tym poradzic... a drzwiczki to materiał podobny do lakieru samochodowego :)
Napisano 14 Maj 200519 l Autor witam!!! tyle udło mi sie wywalczyc... wstawiłem vray light pod sufilem na srodku i jkos wyszło .. oceńcie i powiedzcie co zrobic zeby było lepiej.. no i co zrobic zeby nie swieciły te szafki tak bardzo??!!
Napisano 14 Maj 200519 l Jo technomon zwieksz ilosc probek, ladnie wyglada Indirect tylko ze wydaje mi sie ze w naturze nie jest az tak mocny, ta czerwona szafka musiala by fosforyzowac, chyba ze sie myle :D
Napisano 14 Maj 200519 l no niby lepiej... ale duzo bugow i nie widac zeby swiatlo wpadalo przez te szpary wogule... w vrayu w system w object settings zmniejsz generate GI dla szafek.
Napisano 14 Maj 200519 l Autor mam jeszce problem dlaczego takie zaiarniste wychodza te brazki??;/ co mam zmienic?? zeby były gładkie obrazki? http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=16043
Napisano 14 Maj 200519 l zwiekszyc subdivs vraylightow, lub store with irradience map dac to wtedy ci mapa irradiece to rozmyje.
Napisano 14 Maj 200519 l Autor store with irradience map - włączone i subdivs dałem 9 i nic.. nma noc puszcze z jakas duz a liczba... juto napisze jak poszło
Napisano 15 Maj 200519 l Autor tyle udało mi sie osiagnac .. ale sciana powinna byc gładka a dalej jakies dziwy sie dzieja.. i renderowało sie 6h na celeronie 1,5GHz 512 ram..:/
Napisano 15 Maj 200519 l ok chlopaki napewno wasz komentarze pomogly technoonowi. plamy to pewnie od mapy photonow (nie najleipej ustawionej) noise - nie mam pojecia od czego jesli nei od vraylightow.... napewno dales store ? dla wszystkich ? a jak bez store to tak z 30 subdivs wtedy daj
Napisano 15 Maj 200519 l Autor store dla wsztstkichg było włączone .. nie mam pojecia co było .. ale ju zporadizęłm siebie zrobiłem od nowa materiał scisan i wywaliłem swiatła i od nowa wszsytko zrobiłem i wyglada ok .. dorobie pare szczegółów jak kran :) itp .... i wrzuce końcowe renderki
Napisano 16 Maj 200519 l Autor witam!!! załączam moje dizła... wywaliłem swiatła i zrobiłem od nowa i wszystkie ustawienia Vraya które pozmienałem tez zresetowałem i wyniki lepsze.... Wiem ze do poprawy są reczniki bo wyglądaja jak wełna ze swuierzo ogolonej owcy :) (a moze ktoś podpowie jak zobic bardziej realisttyczne ręcznki??)) i pod sciana napiszeciw bidetu i muszli jest szawka na ziemi to jedna z jej scianek jest lustrem to popraiwwie no i dam zeby porcenama na bidecie i muszli była bielsza no to chyba tyle jeak jeszce cos widzicie to mówcie :) pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto