Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!!

 

zacząłem robić łazienke i w sumie mam wymodelowane to co chciałem osiągnąć ale mam problemy z oświetleniem. Chciałem dać po obu stronach pod sufitem takie jakby świetliki i światło które bedzie padało zza tej śxiany z dziurami... ale wychodzi prtzeswietlone albo niedoświetlone..:/ jak zrobić zeby swiatło wolno wygazało a przy miejscu w którym wpada sdso pomieszczenie nie przepalało sceny ?

 

dla uiłatwienia opisze co i jak : tu wykorzystałem swiatła 3x VRay Light o Multip: 10. Dwa po prawej i lewej pod sufitem na rys 1. na 2 rys jest pokaazany bok i własnie tu pod sufilem jest Vray light. no i na rys 3 jest za scianą światło . chciałem zeby przez te otwory wpadało ale jakoś nie wychodzi :(

 

 

bede wdzieczny za pomoc

pozdrawiiam

  • Odpowiedzi 22
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W pierwszych dwoch renderach za jasno, razi w oczy, moze zwieksz renderki bo troszke malo widac.

Napisano
  • Autor

czesc !! błagam o pomoc!!

 

jest tu wiele osób które znaja sie na oswietlaniu scen wewenątrz.. prosze pomóżnie mi bo juz wymiękam:/ na 1 rys jeste scena i widac tam w których miejscach dałem światła... ale to nie wyglada tak jakbym chciał.. na 2 i 3 jest scena i wyłączyłem juz vraylight tylko sky light dała i wpadało przez te swietliki ale teraz za ciemno:( i secondary bounds jest włączone .. wszystko prawie standaroowo w vreyu tak jak zawsze robiłem.. włączałem gi i wyłączałem defaul light.

 

moze ktoś znajdzie chwile zeby mnie przeprowadzic przez proces oświetlenia tej sceny z góry dziekuje

 

pozdra3wiam

Napisano
  • Autor

no chodzi o to ze tw vray light mi przepalały scene , a jak zmniejszyłem ich multip to za ciemno było ... chciałem zeby jedtynym oswietleniem tej łazienki były te swietliki po bokach ... ale moze za duzo wymagam:/ ??

 

chciałem zrobić zeby vray light ustawiony w tych szparach pod sufilem wolniej wygasały i oświetlały całą łazienke i nie przepalały sceny przy samych świetlichach.

Napisano

zrob tak.... wylacz GI, ustaw intensity vraylightow jak uwazasz ze powinno byc, potem policz mape photonow(first i second bounce) , ustaw jej jasnosc ( nie mussiz przeliczac mapy od nowa, przeliczac raz , zapisujesz i ustawiasz multiplier) noi teraz rzucasz do second a w first irradience i masz super oswietlona lazienke ;)

Napisano
  • Autor

no dziekuje Bobby_digital :) nareszcie cos tylko ze teraz to mi szafki tak daja ze od drzwiczek czerwonych w całej łazience czerwono sie zrobiło..:/ bede próbował sobie z tym poradzic... a drzwiczki to materiał podobny do lakieru samochodowego :)

Napisano
  • Autor

witam!!! tyle udło mi sie wywalczyc... wstawiłem vray light pod sufilem na srodku i jkos wyszło .. oceńcie i powiedzcie co zrobic zeby było lepiej.. no i co zrobic zeby nie swieciły te szafki tak bardzo??!!

Napisano

Jo technomon zwieksz ilosc probek, ladnie wyglada Indirect tylko ze wydaje mi sie ze w naturze nie jest az tak mocny, ta czerwona szafka musiala by fosforyzowac, chyba ze sie myle :D

Napisano

no niby lepiej... ale duzo bugow i nie widac zeby swiatlo wpadalo przez te szpary wogule... w vrayu w system w object settings zmniejsz generate GI dla szafek.

Napisano
  • Autor

store with irradience map - włączone i subdivs dałem 9 i nic.. nma noc puszcze z jakas duz a liczba... juto napisze jak poszło

Napisano
  • Autor

tyle udało mi sie osiagnac .. ale sciana powinna byc gładka a dalej jakies dziwy sie dzieja.. i renderowało sie 6h na celeronie 1,5GHz 512 ram..:/

Napisano

ok chlopaki napewno wasz komentarze pomogly technoonowi.

plamy to pewnie od mapy photonow (nie najleipej ustawionej)

noise - nie mam pojecia od czego jesli nei od vraylightow.... napewno dales store ? dla wszystkich ? a jak bez store to tak z 30 subdivs wtedy daj

Napisano
  • Autor

store dla wsztstkichg było włączone .. nie mam pojecia co było .. ale ju zporadizęłm siebie zrobiłem od nowa materiał scisan i wywaliłem swiatła i od nowa wszsytko zrobiłem i wyglada ok .. dorobie pare szczegółów jak kran :) itp .... i wrzuce końcowe renderki

Napisano
  • Autor

witam!!!

 

załączam moje dizła... wywaliłem swiatła i zrobiłem od nowa i wszystkie ustawienia Vraya które pozmienałem tez zresetowałem i wyniki lepsze....

 

Wiem ze do poprawy są reczniki bo wyglądaja jak wełna ze swuierzo ogolonej owcy :) (a moze ktoś podpowie jak zobic bardziej realisttyczne ręcznki??))

 

i pod sciana napiszeciw bidetu i muszli jest szawka na ziemi to jedna z jej scianek jest lustrem to popraiwwie no i dam zeby porcenama na bidecie i muszli była bielsza no to chyba tyle jeak jeszce cos widzicie to mówcie :)

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności