Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

eliom...znacie moze jakies dobre tutki do rigowania postaci??

 

pozdr

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 3,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

moze tu :http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/bipedrigging/bipedrigging_1.asp[piwo]

Napisano

Od groma tego jest przeciez, choc w sumie ja sie nie bawilem jeszcze w riggowanie. Chociazby tutorial w Maxie jest... u Adka chyba tez, no i w wielu innych stronach o Maxie (3dluvr.com, 3dtotal.com itd.)

Napisano
  • Autor

a czy sytem kostny roznie sie od wersji w 4 a 5?? bo wiem ze miedzy wersja 3.0 a 4 sa wielkie roznice...

 

pozdr

Napisano

Z tego co zauwazylem raczej nie ma roznic, ale w sumie nie za wiele robilem z koscmi. Ale przeciez nie zaszkodzi sprawdzic :)

Napisano

Czesc :)

 

w piatce mozesz juz zrobic charaktera czyli nodpointa :) co upraszcza sprawe i mozesz praktycznie zrobic szkilet ktory jest praktycznie odwzorowaniem bipeda :)

 

do tego zostal dodany bonetools przez co mozesz w bardzo prosty sposob dodawac , edytowac kosci :) do tego mozesz zmieniac finy :o przez co jest miej problemow z ustawieniam kopert :) mozesz ustawaic kolry kosci , np. lewa ziolona , prawa niebieska :)

 

Naprawde bardzo duzo mozliwosci , wystarczy sie wglebic ...

Napisano

Wiecie co rigowanie postaci nie jest takie trudne , chociaz na poczatku prawie sobie wszystkie wlosy z glowy powyrywalem , ale cierpliwie i mozna wszystko osiagnac , mam jeszcze male problemy z pewnymi detalkami ale jakos sobie poradzilem , jedno musze powiedziec , za chol*** nie moge sobie poradzic z koscmi w maxie r4 i r5 wiec robie rigi w r3 i Xref do max r4 :) i wszystko dziala jak nalezy :) nie trzeba sei niczym przejmowac ... gdyby ktos mial jakies pytania to na U2 st_gfx@interia.pl badz na forum w tymrze dziale :) Pozdro Pablo :)

Napisano

nie jest trudne jak masz same kosci w postaci...tylko animowanie tego to pieklo.

Zabawa z IK jest juz troche gorsza, szczegulnie z kontrolerami. Ciezko sie polapac co z czym zlinkowac zeby nie rozwalic polaczen. No i sa skomplikowane rigi z formulami matematycznymi w kosciach, FK-IK switch, dosyc nieprzyjazne rigi reki zeby dobrze symulowac obracajaca sie skore, constrains...

 

tyle ze sie zrobi taki super skomplikowany rig...i teoretycznie ma sie w nim mniej kontroli niz jakbys same kosci zostawil :) NIektorzy animatorzy wola cale postacie w FK i tyle.

Napisano

czyli jak mam 4 to mam mniejsze mozliwosci animachji :) zartuje oczywiscie - musze sie wiecej nameczyc ale ma ktos dane ftp\'a z maxem 5 albo ma moze ktos to na DC??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności