Napisano 29 Maj 200321 l moze tu :http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/bipedrigging/bipedrigging_1.asp[piwo]
Napisano 29 Maj 200321 l Od groma tego jest przeciez, choc w sumie ja sie nie bawilem jeszcze w riggowanie. Chociazby tutorial w Maxie jest... u Adka chyba tez, no i w wielu innych stronach o Maxie (3dluvr.com, 3dtotal.com itd.)
Napisano 29 Maj 200321 l Autor a czy sytem kostny roznie sie od wersji w 4 a 5?? bo wiem ze miedzy wersja 3.0 a 4 sa wielkie roznice... pozdr
Napisano 29 Maj 200321 l Z tego co zauwazylem raczej nie ma roznic, ale w sumie nie za wiele robilem z koscmi. Ale przeciez nie zaszkodzi sprawdzic :)
Napisano 19 Czerwiec 200321 l Czesc :) w piatce mozesz juz zrobic charaktera czyli nodpointa :) co upraszcza sprawe i mozesz praktycznie zrobic szkilet ktory jest praktycznie odwzorowaniem bipeda :) do tego zostal dodany bonetools przez co mozesz w bardzo prosty sposob dodawac , edytowac kosci :) do tego mozesz zmieniac finy :o przez co jest miej problemow z ustawieniam kopert :) mozesz ustawaic kolry kosci , np. lewa ziolona , prawa niebieska :) Naprawde bardzo duzo mozliwosci , wystarczy sie wglebic ...
Napisano 13 Lipiec 200321 l Wiecie co rigowanie postaci nie jest takie trudne , chociaz na poczatku prawie sobie wszystkie wlosy z glowy powyrywalem , ale cierpliwie i mozna wszystko osiagnac , mam jeszcze male problemy z pewnymi detalkami ale jakos sobie poradzilem , jedno musze powiedziec , za chol*** nie moge sobie poradzic z koscmi w maxie r4 i r5 wiec robie rigi w r3 i Xref do max r4 :) i wszystko dziala jak nalezy :) nie trzeba sei niczym przejmowac ... gdyby ktos mial jakies pytania to na U2 st_gfx@interia.pl badz na forum w tymrze dziale :) Pozdro Pablo :)
Napisano 17 Lipiec 200321 l nie jest trudne jak masz same kosci w postaci...tylko animowanie tego to pieklo. Zabawa z IK jest juz troche gorsza, szczegulnie z kontrolerami. Ciezko sie polapac co z czym zlinkowac zeby nie rozwalic polaczen. No i sa skomplikowane rigi z formulami matematycznymi w kosciach, FK-IK switch, dosyc nieprzyjazne rigi reki zeby dobrze symulowac obracajaca sie skore, constrains... tyle ze sie zrobi taki super skomplikowany rig...i teoretycznie ma sie w nim mniej kontroli niz jakbys same kosci zostawil :) NIektorzy animatorzy wola cale postacie w FK i tyle.
Napisano 27 Lipiec 200321 l czyli jak mam 4 to mam mniejsze mozliwosci animachji :) zartuje oczywiscie - musze sie wiecej nameczyc ale ma ktos dane ftp\'a z maxem 5 albo ma moze ktos to na DC??
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto