Napisano 6 Czerwiec 200520 l nie wiem juz skad te babole, na 3 ramach roznyxch to samo, licze qmc+irr, colormaping na przyzwoitych wartosciach zadnych przegiec w multiplierach nie ma, juz wysiadam :(
Napisano 6 Czerwiec 200520 l to mog膮 by膰 kaustyki, mo偶e by膰 liczba przej艣膰 za ma艂a ustawiona (ta liczba od kana艂u reraction). ale mog臋 si臋 myli膰. Sprawd藕 jak wygl膮da bez szyby.
Napisano 6 Czerwiec 200520 l Autor nie ma kaustyk nigdzie, moze to przez szyby, w oknie s膮 dwie (jedna za druga) zobacze jak bez nich, ale jezeli to przez nie to dlaczego? zwykly vraymtl z refrakcja
Napisano 6 Czerwiec 200520 l a jak dajesz render bez tych szklanych powierzchni przy tym stoliku etc to te偶 s膮 ?
Napisano 6 Czerwiec 200520 l ilo艣膰 przej艣膰 przez materia艂y refrakcyjne s膮 zawsze ograniczane. Zwykle jest to oko艂o 5 przej艣膰, ale oczywi艣cie mo偶na ustawi膰 na wi臋cej.
Napisano 6 Czerwiec 200520 l Autor hmm no rzeczywiscie bez szyb w oknach jest ok, ale bez nich sie nie obejdzie :o to zwykle boxy + vraymtl z refractem i fallofem w reflectie. wie ktos moze dlaczego tak sie dzieje :( blee
Napisano 6 Czerwiec 200520 l Autor no moze :) jak zadziala to w koncu uda ci sie mnie do tego przekonac :P
Napisano 6 Czerwiec 200520 l Autor no niestety dalej sie sypie, szkoda ze nawet nie wiem co to jest, zaden error nie wyskakuje
Napisano 6 Czerwiec 200520 l a jak dasz zwyk艂y shader jako szk艂o(shellac, standard czy co艣) w oknie to tak samo ?
Napisano 6 Czerwiec 200520 l Za du偶o kisielu :D Te bugi to prawdopodobnie przez to 偶e wszystkie materialy masz z reflectem i to du偶ym. edit: Jak z wymiarami? Robisz w skali? Je偶eli tak to poka偶 ustawienia renderera, 艣wiate艂 i materia艂u pod艂ogi.
Napisano 6 Czerwiec 200520 l Autor skala jest, pomieszczenie 6m^2, render na tych obrazkach to bez aa, bez filtra, oswietlenie to irr 1,5 + qmc 1,0, vraylighty w oknach mult. chyba kolo 3, + direct 2,5, do tego color maping exponental wartosci nie wieksze od 3, do pewnego czasu bylo ok a tu nagle b臋c rzeczywiscie reflectow jest duzo fajne jakbyscie pomogli bo to na zlecenie robie
Napisano 6 Czerwiec 200520 l Autor dobra dzieki puscilem na noc ale to nie tutaj wiec jutro sie okaze czy przestawianie cos pomoglo czy to scene walnelo pozdrawiam ps. mozliwe ze to przez irr.mape na very low, -4/-4 ? ;)
Napisano 6 Czerwiec 200520 l kome napisa艂: ps. mozliwe ze to przez irr.mape na very low, -4/-4 ? ;) i ja to obstawiam :>
Napisano 9 Czerwiec 200520 l No i jak efekty? U mnie tez takie plamy wystepuja, ale tylko w jednej ze scen. Nie wiem czego sa powodem, ale na pewno odpowiada za nie parametr Refraction Glossiness Kombinowalem juz na wiele sposobow, od nowa te szyby robilem (oryginalnie byly importowane z ArchiCADa), wylaczalem im zabarwianie, zwiekszalem Max depth, ale nic to nie daje :(
Napisano 9 Czerwiec 200520 l to jeszcze dodam, 偶e czasami trzeba zmieni膰 rodzaj cieniowania z phonga na co艣 innego. Tak mia艂em przy p艂askiej powierzchni z rozmytymi odbiciami.
Napisano 10 Czerwiec 200520 l Autor raz som raz nie ma juz nie wiem kompletnie rzeczywiscie jest kilka szyb z glossem w refractcie, ponizej wrzucam render na duzych wartosciach irr mapy, i som nie tylko plamy ale tez przeklamania w odbiciach, np. kafelki. moze to przez qmc? pusciem raz na lajtmapie no ale wtedy byly bugi w rogach
Napisano 10 Czerwiec 200520 l na tak膮 scene wystarczy : irradiance : preset : Medium i samplami zamiast 50 i 20 daj na 60 i 30 light mapa na 1500 (g贸ra) z sample radius 0,03 m (3cm) reszta standard ... QMC nie ruszaj ... jak masz interpolation w gloossach to j膮 wyl膮cz i daj g贸ra 10 subdv dla gloossy ... powinno wystarczyc ...
Napisano 23 Pa藕dziernik 200519 l Autor sory dawno to skonczylem ale dla przestrogi dla innych mowie ze win膮 by艂 materia艂 na modelach z erco. wystarczy zmienic na vrayowe materialy i jest cacy :)
Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto