Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

nie wiem juz skad te babole, na 3 ramach roznyxch to samo, licze qmc+irr, colormaping na przyzwoitych wartosciach zadnych przegiec w multiplierach nie ma, juz wysiadam :(

  • Odpowiedzi 23
  • Wy艣wietle艅 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to mog膮 by膰 kaustyki, mo偶e by膰 liczba przej艣膰 za ma艂a ustawiona (ta liczba od kana艂u reraction). ale mog臋 si臋 myli膰. Sprawd藕 jak wygl膮da bez szyby.

Napisano
  • Autor

nie ma kaustyk nigdzie, moze to przez szyby, w oknie s膮 dwie (jedna za druga) zobacze jak bez nich, ale jezeli to przez nie to dlaczego? zwykly vraymtl z refrakcja

Napisano

a jak dajesz render bez tych szklanych powierzchni przy tym stoliku etc to te偶 s膮 ?

Napisano

ilo艣膰 przej艣膰 przez materia艂y refrakcyjne s膮 zawsze ograniczane. Zwykle jest to oko艂o 5 przej艣膰, ale oczywi艣cie mo偶na ustawi膰 na wi臋cej.

Napisano
  • Autor

hmm no rzeczywiscie bez szyb w oknach jest ok, ale bez nich sie nie obejdzie :o

 

to zwykle boxy + vraymtl z refractem i fallofem w reflectie. wie ktos moze dlaczego tak sie dzieje :( blee

Napisano

a jak dasz zwyk艂y shader jako szk艂o(shellac, standard czy co艣) w oknie to tak samo ?

Napisano

Za du偶o kisielu :D

Te bugi to prawdopodobnie przez to 偶e wszystkie materialy masz z reflectem i to du偶ym.

 

edit: Jak z wymiarami? Robisz w skali? Je偶eli tak to poka偶 ustawienia renderera, 艣wiate艂 i materia艂u pod艂ogi.

Napisano
  • Autor

skala jest, pomieszczenie 6m^2, render na tych obrazkach to bez aa, bez filtra, oswietlenie to irr 1,5 + qmc 1,0, vraylighty w oknach mult. chyba kolo 3, + direct 2,5, do tego color maping exponental wartosci nie wieksze od 3, do pewnego czasu bylo ok a tu nagle b臋c

 

rzeczywiscie reflectow jest duzo

 

fajne jakbyscie pomogli bo to na zlecenie robie

Napisano
  • Autor

dobra dzieki puscilem na noc ale to nie tutaj wiec jutro sie okaze czy przestawianie cos pomoglo czy to scene walnelo

 

pozdrawiam

 

ps. mozliwe ze to przez irr.mape na very low, -4/-4 ? ;)

Napisano
  kome napisa艂:
ps. mozliwe ze to przez irr.mape na very low, -4/-4 ? ;)

 

i ja to obstawiam :>

Napisano

No i jak efekty?

U mnie tez takie plamy wystepuja, ale tylko w jednej ze scen. Nie wiem czego sa powodem, ale na pewno odpowiada za nie parametr Refraction Glossiness

Kombinowalem juz na wiele sposobow, od nowa te szyby robilem (oryginalnie byly importowane z ArchiCADa), wylaczalem im zabarwianie, zwiekszalem Max depth, ale nic to nie daje :(

Napisano

to jeszcze dodam, 偶e czasami trzeba zmieni膰 rodzaj cieniowania z phonga na co艣 innego. Tak mia艂em przy p艂askiej powierzchni z rozmytymi odbiciami.

Napisano
  • Autor

raz som raz nie ma juz nie wiem kompletnie rzeczywiscie jest kilka szyb z glossem w refractcie, ponizej wrzucam render na duzych wartosciach irr mapy, i som nie tylko plamy ale tez przeklamania w odbiciach, np. kafelki. moze to przez qmc? pusciem raz na lajtmapie no ale wtedy byly bugi w rogach

Napisano

na tak膮 scene wystarczy :

 

irradiance :

 

preset : Medium i samplami zamiast 50 i 20 daj na 60 i 30

 

light mapa na 1500 (g贸ra) z sample radius 0,03 m (3cm)

 

reszta standard ... QMC nie ruszaj ... jak masz interpolation w gloossach to j膮 wyl膮cz i daj g贸ra 10 subdv dla gloossy ...

 

powinno wystarczyc ...

Napisano
  • Autor

sory dawno to skonczylem ale dla przestrogi dla innych mowie ze win膮 by艂 materia艂 na modelach z erco. wystarczy zmienic na vrayowe materialy i jest cacy :)

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci