polka dot Napisano 6 Czerwiec 2005 Napisano 6 Czerwiec 2005 nie wiem juz skad te babole, na 3 ramach roznyxch to samo, licze qmc+irr, colormaping na przyzwoitych wartosciach zadnych przegiec w multiplierach nie ma, juz wysiadam :(
Bacry Napisano 6 Czerwiec 2005 Napisano 6 Czerwiec 2005 to mogą być kaustyki, może być liczba przejść za mała ustawiona (ta liczba od kanału reraction). ale mogę się mylić. Sprawdź jak wygląda bez szyby.
polka dot Napisano 6 Czerwiec 2005 Autor Napisano 6 Czerwiec 2005 nie ma kaustyk nigdzie, moze to przez szyby, w oknie są dwie (jedna za druga) zobacze jak bez nich, ale jezeli to przez nie to dlaczego? zwykly vraymtl z refrakcja
Hindus Napisano 6 Czerwiec 2005 Napisano 6 Czerwiec 2005 a jak dajesz render bez tych szklanych powierzchni przy tym stoliku etc to też są ?
Bacry Napisano 6 Czerwiec 2005 Napisano 6 Czerwiec 2005 ilość przejść przez materiały refrakcyjne są zawsze ograniczane. Zwykle jest to około 5 przejść, ale oczywiście można ustawić na więcej.
polka dot Napisano 6 Czerwiec 2005 Autor Napisano 6 Czerwiec 2005 hmm no rzeczywiscie bez szyb w oknach jest ok, ale bez nich sie nie obejdzie :o to zwykle boxy + vraymtl z refractem i fallofem w reflectie. wie ktos moze dlaczego tak sie dzieje :( blee
Marcin Napisano 6 Czerwiec 2005 Napisano 6 Czerwiec 2005 wes ty daj w okna ten egzGlass ... ;] i po klopocie
polka dot Napisano 6 Czerwiec 2005 Autor Napisano 6 Czerwiec 2005 no moze :) jak zadziala to w koncu uda ci sie mnie do tego przekonac :P
polka dot Napisano 6 Czerwiec 2005 Autor Napisano 6 Czerwiec 2005 no niestety dalej sie sypie, szkoda ze nawet nie wiem co to jest, zaden error nie wyskakuje
Hindus Napisano 6 Czerwiec 2005 Napisano 6 Czerwiec 2005 a jak dasz zwykły shader jako szkło(shellac, standard czy coś) w oknie to tak samo ?
polka dot Napisano 6 Czerwiec 2005 Autor Napisano 6 Czerwiec 2005 okno zrobilem hide i nic, bedzie trzeba kombinowac :\
SansSerif Napisano 6 Czerwiec 2005 Napisano 6 Czerwiec 2005 Za dużo kisielu :D Te bugi to prawdopodobnie przez to że wszystkie materialy masz z reflectem i to dużym. edit: Jak z wymiarami? Robisz w skali? Jeżeli tak to pokaż ustawienia renderera, świateł i materiału podłogi.
polka dot Napisano 6 Czerwiec 2005 Autor Napisano 6 Czerwiec 2005 skala jest, pomieszczenie 6m^2, render na tych obrazkach to bez aa, bez filtra, oswietlenie to irr 1,5 + qmc 1,0, vraylighty w oknach mult. chyba kolo 3, + direct 2,5, do tego color maping exponental wartosci nie wieksze od 3, do pewnego czasu bylo ok a tu nagle bęc rzeczywiscie reflectow jest duzo fajne jakbyscie pomogli bo to na zlecenie robie
Bobby_digital Napisano 6 Czerwiec 2005 Napisano 6 Czerwiec 2005 try applying cropping w bitmapach.. moze pomoze.:)
polka dot Napisano 6 Czerwiec 2005 Autor Napisano 6 Czerwiec 2005 dobra dzieki puscilem na noc ale to nie tutaj wiec jutro sie okaze czy przestawianie cos pomoglo czy to scene walnelo pozdrawiam ps. mozliwe ze to przez irr.mape na very low, -4/-4 ? ;)
Marcin Napisano 6 Czerwiec 2005 Napisano 6 Czerwiec 2005 ps. mozliwe ze to przez irr.mape na very low, -4/-4 ? ;) i ja to obstawiam :>
polka dot Napisano 6 Czerwiec 2005 Autor Napisano 6 Czerwiec 2005 rano sie przekonamy :> wiec puki co dalej nie uzywam egz-tow :P
BiZoN Napisano 9 Czerwiec 2005 Napisano 9 Czerwiec 2005 No i jak efekty? U mnie tez takie plamy wystepuja, ale tylko w jednej ze scen. Nie wiem czego sa powodem, ale na pewno odpowiada za nie parametr Refraction Glossiness Kombinowalem juz na wiele sposobow, od nowa te szyby robilem (oryginalnie byly importowane z ArchiCADa), wylaczalem im zabarwianie, zwiekszalem Max depth, ale nic to nie daje :(
Bacry Napisano 9 Czerwiec 2005 Napisano 9 Czerwiec 2005 to jeszcze dodam, że czasami trzeba zmienić rodzaj cieniowania z phonga na coś innego. Tak miałem przy płaskiej powierzchni z rozmytymi odbiciami.
polka dot Napisano 10 Czerwiec 2005 Autor Napisano 10 Czerwiec 2005 raz som raz nie ma juz nie wiem kompletnie rzeczywiscie jest kilka szyb z glossem w refractcie, ponizej wrzucam render na duzych wartosciach irr mapy, i som nie tylko plamy ale tez przeklamania w odbiciach, np. kafelki. moze to przez qmc? pusciem raz na lajtmapie no ale wtedy byly bugi w rogach
SansSerif Napisano 10 Czerwiec 2005 Napisano 10 Czerwiec 2005 Daj lightcache na 3000 i nie będzie bugów.
polka dot Napisano 10 Czerwiec 2005 Autor Napisano 10 Czerwiec 2005 nie mam czasu na takie dlugie rendery :( jakies inne propozycje?
Marcin Napisano 10 Czerwiec 2005 Napisano 10 Czerwiec 2005 na taką scene wystarczy : irradiance : preset : Medium i samplami zamiast 50 i 20 daj na 60 i 30 light mapa na 1500 (góra) z sample radius 0,03 m (3cm) reszta standard ... QMC nie ruszaj ... jak masz interpolation w gloossach to ją wylącz i daj góra 10 subdv dla gloossy ... powinno wystarczyc ...
polka dot Napisano 23 Październik 2005 Autor Napisano 23 Październik 2005 sory dawno to skonczylem ale dla przestrogi dla innych mowie ze winą był materiał na modelach z erco. wystarczy zmienic na vrayowe materialy i jest cacy :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się