Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemka.

Mam pytanie: da sie jakoś na przykład Plane "podczepić" do czegoś (box itp) aby przy symulacji simclothem ten Plane trzymał sie jednym końcem tego boxa, a reszta zeby opadała ładnie?

 

Bo chodzi o to że na wieszaku (render niżej) chce powieśić ręcznik, i jak robie symulacje to ten ręcznik ześlizguje sie z wieszaka i spada, a jak zrobić zeby on sie trzymal wieszaka??

 

Pzdro.

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Niestety ten link nie dziala. jak daje na niego to mi sie otwiera jakiś tekst (same znaczki dziwne), jak daje zapisz element jako...... to mi sie sciaga plik tekstowy.

Napisano

hmm... tutorial fajny, ale ja mam [nowszego?] maxa i nie mam modyfikatora Attach to RB - daje mesh select i jeszcze raz clothes, dolaczam rigid body, ale potem jak chce zrobic podglad animacji wyskakuje komunikat, ze nie polaczylem wierzcholkow z rigid body

 

poradzcie koledzy ;)

Napisano

Nie mam SimCloth 3 ale w SimCloth1 można było to zrobić przypisując tem modyfikator obiektowi np Plane ,włączając w nim opcję vertex i zaznaczająjąc vertexy z Plane,które miały być nieruchome( miejsce zawieszenia tkaniny na wieszaku ) tworząc z nich grupę. POtem wystarczyło włączyć "start calculation" i całe Plane ,oprocz wybranych vertexów symulowało tkaninę.

W 3-jce powinno być chyba podobnie.

Napisano

karp------. bede musiał to sprawdzić, ale jak Ty zaznaczałeś vertexy ktore mają być nieruchome to zaznaczałeś jakąś opcje ze mają być nieruchome, czy wystarczy tylko zaznaczyć??

 

Ja sobie poradziłem z tym w taki sposób ze na górze dałem boxa (przygniotłem nim tego plane'a) i jako tako wyszło :)

Napisano

No wreszcie sie udalo :)

Nie wystarczy zaznaczyć, trzeba jeszcze przypisać vertexy do grupy, kliknąć na tą grupe i tam zaznaczyć opcje Attached, kliknąć na None i zaznaczyć obiekt którego ma "sie trzymać" symulowany obiekt :)

 

Dzieki za pomoc :)

Napisano

Biger ...jeszcze raz,dokładnie ...przypisujesz Plane do SimCloth,zaznaczasz w zakładce SimCloth,w panelu Modify opcje "vertex",pojawi się na dole, po prawej stronie,zakładka(menu) o nazwie,w "vertex groups". Teraz stworzysz nową grupę wybranych vertex ,naciskasz "new' zaznaczasz wybrane vertexy na Plane,pojawi się w zakładce "vertex group' nowa grupa vertexów( np.group 1),zaznacz ją i teraz mozesz w Group params ( zakładka pod Vertex groups)połaczyć (przycisk atached) przywiazać tę wybraną grupę vertexów( np. fragment tkaniny) do wybranego obiektu(np: wieszaka)któremu nadajesz właściwość-rigid body.Tak jest wkażdym razie w SimCloth 1.

Napisano

karp-----> no przeciez ja to samo napisałem :) i napisałem przeciez ze mi sie udało :)...... o nie bylo pytanie, tylko wyjasnienie ze wreszcie wiem jak sie to robi.

 

Ale dobrze ze to tak dokladnie opisales, moze komus sie przyda.

 

PS.

Ja tam nie wiem jak bylo w poprzednich SimCloth'ach, bo to moj pierwszy :P

Napisano

Biger..widzę,że dałeś sobie radę sam w czasie kiedy pisałem odpowiedź...najlepiej uczyć się metodą prób i błędów:)

Napisano

Mam kolejne pytanko.

Jak robie symulacje SimCloth'em o on to robi tylko w 100 klatkach. Jak zwiększyć liczbe klatek? Na przyklad do 200?? Trzeba dać w opcjach SimCloth'a "End Frame" na 200, ale to chyba nie wszystko, bo raz jak dalem na 150 to podczas symulacji ten suwak na dole doleciał tylko do 100. Jak to z tym jest?

Napisano
no jasne ,ze sie da : ps. wiem,ze turbosquid.com, kupuje najlepsze pluginy i sprzedaje pod swoimi nazwami : simcloth : clothFX, ect.

simcloth to nie cloth fx-cloth fx to dawny stitch:Di to nie dlatego ze tsquid zmienia tylko wszystkie "discreet certified plugs" maja inne nazwy niz dawniej-zastanow sie czasem co Ci sie wydaje ze wiesz:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności