pabulo Posted June 6, 2003 Share Posted June 6, 2003 witam mam pytanie dot foton map kiedy renderuje z regatheringiem to pojawiaja sie pewne niedokladnosci np nagle w zalamaniu sciany jakis punkt na maksa swieci jak rozwiazac tego typu problemy? czy mam podkrecac ilosc fotonow az bedzie dobrze czy jak? i mam jakis problem z przegladarka w operze to eogole polowa rzezcy nie dziala a w exploratorze nie moge zalaczyc obrazka pomozcie panowie plis Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted June 6, 2003 Author Share Posted June 6, 2003 kurna ze nie moge wyslac obrazka toj jesy\\t duze wnetrze w ktorym jest sporo roznych rzeczy i te smiecie pojawiaja sie na niektorych drobnych elementach zreszta mialem podobne problemy na prostej scence z kulkami w pudelku kiedy pojawialy mi sie taki punktowe flary w naroznikach uooo jest obrazek teraz widac o co biega nie mam CG pewnie chodzi o parametry ale juz zdurnialem bo zmieniam i nic a nie moge ustawic wszystkiego 10x bardzij bo sie nie doczekam na render a spieszy mi sie jak cholera Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted June 6, 2003 Author Share Posted June 6, 2003 jeszcze parametry jakie mam: sa 3 swiatla area light zaczalem od 10000 fotonow w kazdym photons in estimate na 100 radius na 400 teraz mam 20000 fotonow 250 F in est i 600 radius i wasciwie nic sie nie zmienilo Link to comment Share on other sites More sharing options...
hump Posted June 6, 2003 Share Posted June 6, 2003 pabulo...ten sam problem mialem i ja robiac lazienke...a mysle ze to ten sam pabulo co na forum3d...wiec tam jest podane rozwiazanie...mati w 2 czesci swojego tutoriala tez je podal...i w tutorialu adama guzowskiego (sory jezeli przekrecam tu nazwisko) tez jest to wyjasnione. Ogolnie: jak masz duza liczbe w diffuse depth to zwieksz troche liczbe w photon estimate, albo zmniejsz liczbe difuse depth a zwieksz moc swialta, ale podstawa jest ustawienie hotspot/faloof dla fotonow (niech wiedza gdzie maja leciec) i DECAY inverse square w zakladce photon w ustawieniach swiatla...z tym parametrem poeksperymentuj....mysle ze dla swojej sceny daj tak ze 2,5-3m....zeby podloga nie byla za ciemna, a te elementy ktore sa pionowe i blisko swaitel sie nie zazyly tymczasem Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted June 6, 2003 Author Share Posted June 6, 2003 a witam witam pabulo ten sam :D dzieki za pomoc jakos nie bardzo mam czas na eksperymenty ostatnio jak skoncze ta robote to sie troche podciagne mam nadzieje ale dzieki wielkie jeszcze raz i mam nadzieje ze mi twoje uwagi pomoga bo juz mam kupe w majtkach Link to comment Share on other sites More sharing options...
hump Posted June 6, 2003 Share Posted June 6, 2003 [spox] tak to bywa....przeczytaj oba wymienione tutoriale Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted June 7, 2003 Author Share Posted June 7, 2003 ueeeeeee nie ma cudownych metod ktore zalatwiaja jednym klikiem wszystkie problemy :( a strona miatiego is dead 4 me jak na razie syfy mi zostaly i bedzie papranie w szopie jak skocze to zrobie sobie kurs i zrozumiem o co chodzi Link to comment Share on other sites More sharing options...
hump Posted June 7, 2003 Share Posted June 7, 2003 jasne ze niema, ale sa pewne rzeczy podstawowe, reszta to szlif...zreszta dlugi a mozesz mi plik puscic przez gg lacznie z renderem lub wrzucic tutaj...to spojrze, moze cos mi wpadnie do glowy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted June 9, 2003 Author Share Posted June 9, 2003 projekt oddany jakos wyszlo chociaz byl szybki retusz w szopie na razie wale w kimke jutro sie zastanowie co z tym dalej poczac zrobie sobie chyba szkolenie z brazilowych fotonow spoko wysle ci bardzo chetnie plik ale to gowno ma pare mega dasz rade to sciagnac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotoas Posted June 10, 2003 Share Posted June 10, 2003 dziwi mnie po co ci 3 area lighty i GI. i regathering nie za wiele tego ?? wystarczy 1 area, bez regatheringu nawet i odpowiednio poustawiac troszke poszukac i cacy nie przesadzajcie panowie z ustawianiem bo sie brazil wnerwi i bedzie godzinami renderowal no i z bledami samo GI wnetrza, dzie przez okno wpada swiatlo AREA ( ale nie koniecznie) nie powinno sie lczyc wiecej niz 5-6 min dla 480/640 .. mysle o pokoju z kilkoma meblami , jakos ze 120000facetuf ale poco ja to pisze. chyba nie na temat mimo to warto wiedziec.. pozdro fotoas Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted June 10, 2003 Author Share Posted June 10, 2003 eh czlowieku on sie chyba juz wnerwil bo renderowal koszmarnie dlugo wiesz jakby sie udsalo z 1 swiatlem to bym zrobil w nachy z radosci ale jestem troche za cienki w tym temacie chyba jesli chodzi o moj konkretny przyklad to problemem jest chyba to ze wnetrze jest dlugie na prawie 100m i stosunkowo waskie oswietlone tylko wewnatrz zero okien nie bardzo mam koncepcje jak to zalatwic 1 lampka a regatjering? jakos nie umiem sobie poradzic z fotonami bez regather albo jest zajebiscie niedokladnie albo bardzo plamiscie wszelka pomoc mile widziana Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted June 10, 2003 Author Share Posted June 10, 2003 znalazlem pogrzebanego psa :) problemem nie byly fotony tylko undersampling ja durna pała mialem ustawiony na -3/-3 a jak ustawiłem na -3/-1 i zmniejszylem kontrast na 5/5/5 to wychodzi ok niestety kosztem czasu wogole jesli chodzi o undersampling to parametr view rate wymaga niestety dosc duzych wartosci bo inaczej nawet przy 20, 25 wodac plamki i granice miedzy bucketami ok jest dopiero przy 30 albo i wiecej pisze to poto zeby ktos kto bedzie mial podobne problemy szybciej znalazl way out hump twoje \"cekiny\" byly chyba troche innej natury ale i tak wielkie dzieki za pomoc wszystkim co sie odezwali zaraz wrzuce jakis render dla zobrazowania zagadnienia Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted June 10, 2003 Author Share Posted June 10, 2003 nie wiem czy uda mi sie wstawic obrazek ale sprobuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted June 10, 2003 Author Share Posted June 10, 2003 to byla wersja ze zle ustawionym undersamlingiem (-3/-3) a to wersja poprawiona undersamplineg -3/-1 i pdekreconym view rate na 35 dlugi render ok godziny dla calej sceny ale syfy zniknely a obrazek jest duzo czysciejszy (nie porownuje z czasem dla poprzednej wersji bo doszlo pare elementow antialiasing) w razie pospiechu mozna by zmniejszac wiew rate ale jakosc spada chociaz z drugiej strony w scenie z teksturami zamiast gladkich powierzchni nie musi to byc bardzo widoczne wogole porada dla poczatkujacych: undersampling (czyli shade rate w rolecie luma serwer) potrafi zrobic z renderem niesamowite rzeczy jesli chodzi o czas renderingu polecam eksperymenty Link to comment Share on other sites More sharing options...
hump Posted June 10, 2003 Share Posted June 10, 2003 no bardzo ladnie....wiedzialem ze poszperasz i znajdziesz. zawsze jakas przyczyna musi byc ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
campo Posted June 11, 2003 Share Posted June 11, 2003 Lama jestem i photonow nie uzywalem, co to jest ten regathering... gdzies o tym czytalem, a nie chce mi sie CDkow przeszukiwac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted June 11, 2003 Author Share Posted June 11, 2003 pobaw sie fotonoami bo warto znjadz jakis tutorial i poprobuj to duzo szybsze nic \"normalne\" GI a w sumie niespecjalnie skomplikowane tylko troche wprawy wymaga (no i jest niedokladne) a regathering to rendering z GI liczonym \"normalna metoda\" QMC w polaczeniu z fotonami wlasnie liczy sie dlugo ale szybciej niz QMC a jest rownie dokladne jakby co to moge podeslac jakis tutoriale chociaz troche tego jest Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotoas Posted June 23, 2003 Share Posted June 23, 2003 pabulo_ fajny tescik.. ale uwiez mi.. ze da sie 3 x szybciej to policzyc da sie.. niech ta mysl cie dopinguje do dalszego szukania :) no napewno 2x szybciej..:) ponizej przykladowa scena,, na szybciora 10 min roboty.. czas renderu uwaga 00:01;15sek czyli ok 40x szybciej niz u ciebie moge podeslac na priv plik .ini z ustawieniami jesli ktos chce :) [soczek] oczywiscie jakosc jest slaba.. ale zobacz na czas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kinool Posted June 23, 2003 Share Posted June 23, 2003 chetnie bym zobaczyl wyniki twojego liczenia :) ale musisz cos zrobic z image bo niberdzo go widac :| Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted June 23, 2003 Author Share Posted June 23, 2003 fotoas qrna ja tak mysle ze sie da :) dawaj ten plik jeak mozesz chetnie sie czegos naucze bo czasy w brazilu mnie zsabijaja pewnie powinienem pokombinaowac sam ale jak proponujesz to skorzystam z rozkosza nie widze obrazka dasz jeszcze raz alboco? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotoas Posted June 23, 2003 Share Posted June 23, 2003 WP mi wywalila plik.. wogole cale konto tak wogole to bym prosil o linkowanie image, a nie wrzucanie ich na forum adka wiadomo, moze kiedys forum si ezapelni i w koncu pekniem wybuchnie i si erozpadnie jest nas tu cala masa.. trzeba uwazac mam nadzieje ze widac obrazeczek pozdro fotoas Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted June 23, 2003 Author Share Posted June 23, 2003 wytocze ci proces o naruszenie praw autorsich [lol] no tak duzo duzo duzo szybciej troche gorzej ale mam pare uwag to chyba photon map bez regatheringu nie ma area light i chyba slabszy antialiasing wiec u mnie czas tez bylbo sporo krotszy ja jakos nie moge strawic tego braku dokladnosci fotonow chociaz szczerze to nie bardzo umiem wogole je ustawic a biorac pod uwage czas to nie ma co oczekiwac cudow dzieki wielkie za test moze dalbys ten plik z ustawieniami na maila? jesli by ci sie chcialo z braku lepszego zajecia to sprobuj wyrenderowac z takim efektem jak u mnie wtedy byloby dobre porownanie jak bardzo mozna zredukowac czas jeszcze raz dzieki i pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotoas Posted July 17, 2003 Share Posted July 17, 2003 podsumowujac dla wszystkich.. jedna mysl wynikla dla takiej sceny Bounces 1 to za malo trzeba regatherowac inaczej nie da rady zrobic fuul reala przynajmniej ja nie potrafie moze kiedy indziej,, dzis wymiekam pozdro fotoas Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted July 17, 2003 Author Share Posted July 17, 2003 prawda moim zdaniem jest taka ze zawsze warto dac bounces na 2 i koniec tylko ze zazwyczaj nie ma czasu na 15godzinny render jednego ujecia w marnej rozdzialce wtedy trzeba zadowolic sie bounces1 co nie znaczy ze nie da sie ustawic dobrego obrazka bez regatheringu tyle ze IMHO jest to duzo trudniejsze przynajmniej za 1 razem regathering ustawia sie prawie sam i prawie zawsze wychodzi swietnie a same fotony sa dosc kaprysne i wymagaja duzej ilosci experymentow zanim sie uda je wytresowac dobrze[piwo] Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted July 19, 2003 Author Share Posted July 19, 2003 odswierze watek pokombinowalem ze skylightem i zeczywiscie nie docenilem tego narzedzia zdecydowanie oto nowa wersja tesciku bo wlaczeniu SL dluzej sie liczy zdecydowanie bo SL to juzn ie fotony ale z undersampliniem poszlo w 14 minut (chociaz bez area light wiec byloby nieco dluzej jakbym dal) dzieki fotoas jestes moja inspiracją :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted July 19, 2003 Author Share Posted July 19, 2003 obrazek i ustawienia liczba fotonow 100000 skylight 5 (GI wlaczone ciekawe co wyjdzie bez GI) diffuse deph 12 (chyba za duzo spokojnie moznaby mniej ale czesc ustawien zostala po prostu tak jak bylo wczesniej bo zapomnialem pozmieniac) photons in estimate 5000 radius 80 filtering wlaczony view rate 46 (warto byloby dac troche wiecej bo obrazek nie wyszedl w pelni czysty zostalo troche syfow albo zmniejszyc undersampling ale to wszystko sie liczy wiec zostawilem) energy filters: diffuse 1,6 shade rate -4/-2 drobne zmiany w exposure control szkoda ze ciagle sa problemy z aliasingiem :mad: Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotoas Posted July 20, 2003 Share Posted July 20, 2003 brawo brawo jestes moja prawa reka !! wlasnie mialem robic tescik raz jeszcze ale widze ze uwaznie sluchales !! musze potawic Ci szostke !! tylko wylacz Filtering. bo nie ma potrzeby tutaj i spliting tez.. bo pewnie masz wlaczony zmniejsz liczbe Fotonuf # a zwieksz Sky light zobaczymy jak to urosnie 14 min to wiesz ze genialny czas.. co ? Exposure Control.. tak tak.. fajni eze tam zagladasz. bo w takiej scenie to mus zmniejszyc exposure..i gamme podbic ale co tam.. fajnie. podoba mi sie.. za malo jeszcze cieni.. ale jak mowie. .SKy light trzeba podbic mozesz spokojnie uczyc brazila w szkolach:) pozdrofka fotoas Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotoas Posted July 20, 2003 Share Posted July 20, 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PENdzel Posted July 21, 2003 Share Posted July 21, 2003 jeszcze popracuje bo za bardzo ambientowe wyszlo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kub@ Posted July 21, 2003 Share Posted July 21, 2003 Cholera, ten Vray jest super. Obawiam się że brazil w tym samym czasie wypadłby gorzej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hump Posted July 21, 2003 Share Posted July 21, 2003 hmm Vray, ale ale Pabulo wrzuc mi moze czysty plik na mejla: [email protected] i ja sprobuje sie z tym tematem ;-) pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laser Posted July 22, 2003 Share Posted July 22, 2003 To i ja poprosze [email protected] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cpt.Obvious Posted July 22, 2003 Share Posted July 22, 2003 Ładne to:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dziwary Posted July 30, 2003 Share Posted July 30, 2003 no tak co do syfu w brazilu to jest jak jest trzeba troszke popracować a brazilkiem a wtedy nie mam syfu a co do vray`a to jest szybki i nie ma co ale czasami tez potrafi byc wolny jak mu sie troszke powkreci światło dołaczam 2 imagsy z Brazlia Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamis16 Posted July 30, 2003 Share Posted July 30, 2003 Witam. Czy Ty Fotoasie lub ktos inny w miare mozliwosci moglby mi podeslac ten plik *.ini z twojej sceny zamieszczonej w tym temacie???? Bylbym bardzo wdzieczny :) Z gory dziekuje :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
fotoas Posted July 30, 2003 Share Posted July 30, 2003 juz go nie mam.. niestety.. jest taki przemial takich scen.. ze si ezapodzial sory Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamis16 Posted July 31, 2003 Share Posted July 31, 2003 Nie przepraszaj. Nie masz za co :) Ale dzieki za checi... Pozdrowienia. Aha. I jeszcze jedno pytanie. W sumie pasuje do tego tematu. Podczas zabawy z fotonami wychodzi mi jakis dziwny groszek na scianach :( Da sie to zlikwidowac? No i przedewszystkim : Jak? Z gory dzieki za odpowiedz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pabulo Posted July 31, 2003 Author Share Posted July 31, 2003 sorki panowie jakos dawno nie zagaladalem na max3d a tu duuuuuzo lepszy layout sie pojawil :) fajnie dzis nie bardzo mam czas na poczte ale jutro wysle kulki wszystkim co chca qrna vrayoey tescik mnie zgial na pół pendzel dlaczego wam te tutki nie dzialaja mmmać ?? czy tam jest napisane ze to 55sekund bylo ?? czy jestem slepy:o Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now