Gość cryp Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 Cześć chopaki i dziewczęta! :] ok dziewczęta i chopaki :) Mam takie pytanko: Czy istnieje w 3dsm6 taka funkcja, która pozwoliłaby mi wyrównać "parabolicznie" (nie wiedziałem zabardzo jak to nazwac więc tak nazwałem) vertexy zaznaczone na czerwono na rys1. Jak widac vertexy te sa ulozone jakby to powiedzieć po łuku, takim długim łuku. To jest bok samochodu :) poukładałem ręcznie te wierzchołki jak tylko mogłem równo w łuk no i w efekcie rys2. otrzymuje takie małe pofałdowania co oznacza ze nie sa one poukładane równo. Czy można to jakoś wygłądzić automatycznie? Chodzi mi o taką funkcję, że jak juz sobie mniejwiecej ułożę taki łuk to ona mi go wygłądzi. Czy trzeba ręcznie bez wyrażnego skutku pipkać myszką te wierzchołki i prubować je ułożyć jak najbardziej "najrówniej" ;)? A oto poniżej piękna prezentacja: Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 mesh smooth, albo subdivision surface Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javor Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 funkci takiej raczej niema ja sugeruje żebyś sobie zrobił linie o odpowiednim krztałcie i dużym interpolation steps i wedłóg niej ustawił te wertexy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość bl0ndynek Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 ja bym spróbował je wyrównać do płaskiego a potem coś z soft selection Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 5 Lipiec 2005 Share Napisano 5 Lipiec 2005 No. też tak mozna, ale ostrożnie i z wyczuciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 6 Lipiec 2005 Share Napisano 6 Lipiec 2005 albo coś z bend (modyfikator działa tylko na zaznaczone vertexy więc możesz się pobawić) I jeszcze FFD można uzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 6 Lipiec 2005 Share Napisano 6 Lipiec 2005 Tylko pamiętaj: FFD to nie jest Fast ForwarD (roftl) :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 6 Lipiec 2005 Share Napisano 6 Lipiec 2005 grid align albo view align i poten soft selection Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość cryp Napisano 6 Lipiec 2005 Share Napisano 6 Lipiec 2005 dzieki wielkie! poprobuje narazie wszystko po kolei moze cos zacznie wychodzic ;) narazie najbardziej zrozumiale wydaje mi sie FFD bo moze tylko to zdazylem poznac do tej pory. streaker -> moglbys mnie troche bardziej oswiecic swoim pomyslem? zapomnialem dodac ze modeluje dopiero od kilku dni, no moze od tygodnia bawie sie w maxie. na czym polega soft selection? Jezeli mialby ktos jakies inne pomysly na "gladziutkie parabole z vertex'ów" to bardzo czekam niecierpliwie ;] Dzieki i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 6 Lipiec 2005 Share Napisano 6 Lipiec 2005 zobacz to: http://www.darmoland.pl/streaker/editablepoly.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość cryp Napisano 6 Lipiec 2005 Share Napisano 6 Lipiec 2005 dzieki streaker za tego pdf'a. bardzo przydatny. soft selection jest niezle. bardzo uzyteczne tylko ze jak nim robie łuk to on rownierz przeksztalca mi vertexy ktore znajduja sie powyzej tej lini a ja tak nie chce. chce zeby zrobilo mi łuk tylko z tych vertexow w na tej krawedzi. kombinowalem i nie moge tak zrobic soft selection. wogole to ja juz wiem co tu jest nie tak. po co ja taka gesta siatke tu zrobilem. ;) przerzedze ta siatke powinno ladniej wygladac narazie, pozniej zageszcze tam gdzie trzba bedzie. a jak Wy robicie takie gladkie powierzchnie wypuklone w autach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mkk3a Napisano 11 Lipiec 2005 Share Napisano 11 Lipiec 2005 jesli chcesz ładną parabole, to mozesz skorzystac z faktu, ze część wspolna płaszczyzny i powierzchni stożka moze być parabolą (jesli nie miales tego w szkole no to luknij tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzywa_sto%C5%BCkowa) jak juz cos takiego masz, to reszte wertexów (tzn. w tym aucie) mozesz poprzesuwać recznie, aby sie nakładały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi