Skocz do zawartości

Maya 6.5 Mental Ray Distributed Rendering - Opis


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czym jest Distributed Rendering w Mental Ray?

 

Dla nie wtajemniczonych napisze iz tak wlasnie nazywa sie proces kiedy to przy renderowaniu jednej danej klatki uczestniczy okreslona liczba komputerow, nie licza one wydzielonych sekwencji dla kazdego komputera osobno np. 0-100, 101-200, 201-300 itp. tylko ich moce sa skierowane na jedna dana konkretna klatke, przez co efekt naszej pracy w Render View pojawia sie znacznie szybciej.

 

Jeszcze niedawno rendering sieciowy w Maya sprawial nieco problemow, osoby ktore mialy dosc znikome doswiadczenie na tym polu sprawial nie maly problem, a zarowno dokumentacje omawiajace zastosowanie renderingu sieciowego a takze same programy ktore go wspomagaja tez zbytnio nie naswietlaly sytuacji.

 

Jednak sytuacja ta diametralnie sie zmienila kiedy na rynek weszla kolejna wersja Maya oznaczona numerem 6.5 w ktorej to sa zaimplementowane tzw. satelity ktore pozwalaja bez wzglednego wnikania w tajniki renderingu sieciowego w miare bez problemowo i bez stresowo zbudowac swoja wlasna mini renderfarme. Jakie sa z tego korzysci zobaczycie sami, jak narazie w drodze testow udalo mi sie zrobic combo laczac siecia LAN dwa komputery 2.4 GHz oraz 1.7 GHz, tak wiec zaczynamy przygotowania.

 

W tym watku wyjasnie krok po kroku jak przygotowac serwer oraz klienta do pracy w trybie Distributed Rendering przy uzyciu renderera Mental Ray.

 

1. Krok pierwszy to oczywiscie przygotowanie serwera czyli glownego komputera na ktorym bedziemy inicjowac proces renderingu oraz go obserwowac, caly proces praktycznie sprowadza sie tylko do instalacji Maya oraz poprawnemu skonfigurowaniu sieci LAN.

 

2. Jesli chodzi o klienta ktory bedzie wspomagal proces renderowania to pierwsze co musi on miec zainstalowana aplikacje Mental Ray for Maya Satellite ktora jest na CD2, instalacja przebiega standardowo tak wiec nikt nie powinien miec zadnych problemow.

 

3. Nastepnie sprawdzamy poprawnosc polaczenia sieciowiego np. wykonujac Ping, jesli jest wszystko w porzadu mozna przejsc do kolejnego kroku.

 

4. Teraz zajmiemy sie modyfikacja pliku maya.rayhosts ktory znajduje sie w C:\Program Files\Maya\mentalray. Edytujemy go z poziomu notatnika a nastepnie czyscimy wszstko co tam sie znajduje, teraz juz mozemy budowac regule okreslajaca jaki komputer korzystajac z danego portu ( w tym przypadku domyslny port to 7103 ) ma nas wspomagac w trakcie renderowania. Tak wiec majac w sieci LAN nastepujace komputery o nazwach np. RD1 oraz RD2 w takiej samej grupie roboczej, plik maya.rayhosts bedzie wygladal nastepujaco.

 

RD1:7103

RD2:7103

 

Lub mozna identyfikowac je uzywajac ich numerow IP np.

 

192.168.10.2:7103

192.168.10.3:7103

 

Teraz wystarczy go zapisac w C:\Documents and Settings\Rascal\Moje dokumenty\maya\6.5

 

UWAGA: Edytujac plik notatnikiem, nalezy pamietac aby przez przypadek nie dodac rozszerzenia *.txt nalezy takze prezypisac nowe reguly aby odblokowac komunikacje na komputerach ktore posiadaja Firewall.

 

Tutaj konczy sie proces konfiguracji i przechodzimy do czesci praktycznej. Czyli to co tygrysy lubia najbardziej, chodzi oczywiscie o wzrost wydajnosci.

 

Pomiar czasu renderingu bede przeprowadzal na obiekcie ktory swego czasu prezentowalem w galerii w rozdzielczosci 2k, quality production, sampling min. 1 max. 2, filter Mitchel.

 

object.jpg

 

Jesli wszystko zostalo przeprowadzone poprawie w trakcie renderowania w oknie Script Editor oraz Output Window bedziemy mieli podglad na komputery ktore wspomagaja aktualnie rendering.

 

Script Editor

 

// mental ray for Maya: using rayhosts file C:/Documents and Settings/Rascal/Moje dokumenty/maya//maya.rayhosts

setAttr mentalrayGlobals.exportVerbosity 5;

// Info: (mental ray) : number of render thread(s): 2

// Info: (mental ray) : network rendering slaves: 192.168.10.166 192.168.10.166

 

 

Output Window

 

JOB 0.n progr: 94.0% rendered on 192.168.10.166 .0

JOB 0.n progr: 94.3% rendered on 192.168.10.166 .0

JOB 0.5 progr: 94.6% rendered on Renderstation.5

JOB 0.5 progr: 95.0% rendered on Renderstation.5

 

Koncowe wyniki okazaly sie milym zaskoczeniem, co prawda bylo oczywiste iz nie bedzie uzyskany 100% wzrost szybkosci jednak jestem zadowolony z ogolnych wynikow.

 

comp.jpg

 

Tak wiec dobrnelismy do konca zadania, mysle ze napewno sie komus przyda to co zostalo tutaj opisane.

 

Pozdrawiam Rexor'a z #maya IRC Channel i Jozvex'a z CG Talk za wyjasnienie pewnych kwesti zwiazanych z uzyciem satelit, bez ktorych by to nie powstalo co wlasnie przeczytaliscie.

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Da się to zrobić przez hamachi :]

połączyć maszyny dość odległe od siebie.

 

Co zrobić gdy już zainstalowało się MR satelite i wszystko poustawiało? trzeba na tym 2-gim PC włączyć jakiś program albo coś ustawić w render settings?

Napisano
Da się to zrobić przez hamachi :]

połączyć maszyny dość odległe od siebie.

 

Przez hamachi mi sie nie udalo, dziala po jakis specyficznych portach,

ale moze jakis magik od sieci by cos wymyslil.

 

Co zrobić gdy już zainstalowało się MR satelite i wszystko poustawiało? trzeba na tym 2-gim PC włączyć jakiś program albo coś ustawić w render settings?

 

Wszystko jest dokladnie omowione w pierwszym poscie Rascala,

nie wiem jakie jeszcze mozna miec tu watpliwoscie.

Stawiasz serwer, sprawdzasz czy porty sa w porzadku i po prostu

na drugim komputerze wciskasz okienko do renderingu. Ewentualnie renderujesz batchem z linii polecen.

 

Do tego posta mozna jedynie dodac - ze port uzywany przez mentala trzebakoniecznie odblokowac recznie na obu komputerach w zaporze windows (domyslnie jest zablokowany). A plik maya.rayhosts mozna tez trzymac w katalogu z lokalnymi ustawieniami mai.

 

Pozdr.

Napisano

Jakoś nie chce rendeować. Mam podpięty do sieci lokalnej dość słaby, ale zawsze komputer, który nie chce w ten sposób działać.

Jeszcze będę próbował.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności