Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie 3DS Maxa 6


Scrapek

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Dotyczy to 2 spraw

1. Kolory w materiałach. Chodzi o to, że kolory w wybierałce i w kwadraciku obok napisu jest ok natomiast na kulce pokazującej materiał i ostatecznie w renederingu kolor jest zdecydowanie jaśniejszy. Jako przykład można podać standardowy materiał (czyli szary), który w kwadraciku Diffuse faktycznie jest szary, ale kuleczka i dany obiekt w renderingu jest bielusieńki.

2. Bluepirnty. Nakładam na plane'a i daje "Show map in viewport" i szkice są strasznie niewyraźne, tak że nie da się z nimi pracować. Ciekawy jest fakt, że gdy już scenę z takimi blueprintami zrenderuje to na jpegu z perspectiva są w niegorszej jakości jak na dwuwymiarowych obrazkach.

 

Mój sprzęt: Sempron 2500+, 512 MB Ram, GeForce 5700 256MB, twardziel WD 120, monitor LG 1730S, sterowniki do karty najnowsze z WHQL

 

Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

2. Niestety nie pomogło :(

1. Obawiam się, że mnie nie zrozumiałeś dlatego umieszczam screen problem0du.th.jpg

 

Do Robertusa: Dzięki pomogło

EDIT: Nie. Jednak nie pomogło. Zmieniło się ale nie na lepsze :P

EDIT 2: Nie jednak lekk poprawa jest tylko, że jak zmieniłem na 512 (u mnie max) z 256 ale nie zaznaczyłem tamtego. Może powinieniem zmienić driver (teraz mam Software, mój konfig w pierwszym poście)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winny być białe (przynajmniej tak jest u mnie i jest OK) i multipier ustawione na 1

 

Spróbuj zmienić driver na OpenGL i w

Customize->Preferences->Viewports->Configure Driver w textfieldzie Download Texture Size zaznacz match bitmmap... coś tam i jeszcze zaznacz coś w MipMap Lockup - nie wiem o co w tym chodzi (chyba coś w rodzaju antyaliassingu), w każdym razie przy opcji linear albo nearest wystepuje cos w stylu AA. Po tych zabiegach u mnie obraz jest OK.

 

PS. Należy pamiętać, że przy zaznaczeniu Match Bitmap... zużywane są znaczne zasoby RAM, jaki skutek tego, każdy wie... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, nie mam pojęcia jak to poprawić - pomysły się wyczerpały.

Jeśli coś wymyślę to oczywiście napiszę.

 

Update:

W helpie wyczytałem, że tekstura nie może być większa niż 4000x4000 px, w przeciwnym razie zostanie zeskalowana do tej wielkości (nie jestem mocny w angielskim; text oryginalny do wglądu:)

Note: Bitmaps can be no larger than 4000 x 4000 pixels (or they will be scaled down to this size) and no smaller than 32 x 32 (or they will be scaled up to this size).

 

Może Twój problem wynika z tego, że masz texture ponad 4000x4000?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scrapek twój print jest tak beznadziejnej jakości że sterowniki karty nie potrafią go tak ładnie wyantyalisować jak zrobi to renderer. Przeskaluj printa w dowolnym programie 2d zwiększając jego wielkość. w photoshopie możesz pokombinowac z innymi metodami skalowania niż bicubic tak by antyaliasing był jak najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności