Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak w temacie. Dotyczy to 2 spraw

1. Kolory w materiałach. Chodzi o to, że kolory w wybierałce i w kwadraciku obok napisu jest ok natomiast na kulce pokazującej materiał i ostatecznie w renederingu kolor jest zdecydowanie jaśniejszy. Jako przykład można podać standardowy materiał (czyli szary), który w kwadraciku Diffuse faktycznie jest szary, ale kuleczka i dany obiekt w renderingu jest bielusieńki.

2. Bluepirnty. Nakładam na plane'a i daje "Show map in viewport" i szkice są strasznie niewyraźne, tak że nie da się z nimi pracować. Ciekawy jest fakt, że gdy już scenę z takimi blueprintami zrenderuje to na jpegu z perspectiva są w niegorszej jakości jak na dwuwymiarowych obrazkach.

 

Mój sprzęt: Sempron 2500+, 512 MB Ram, GeForce 5700 256MB, twardziel WD 120, monitor LG 1730S, sterowniki do karty najnowsze z WHQL

 

Z góry dziękuje za pomoc

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

1) niemam koncepcji :)

2) customize > preferences > viewports > configure driver / zaznacz na dole ' match bitmap size as closely .... ' i ew. daj rozmiar tekstur na 1024. potem przeladuj najlepiej scene.

Napisano

2. Niestety nie pomogło :(

1. Obawiam się, że mnie nie zrozumiałeś dlatego umieszczam screen problem0du.th.jpg

 

Do Robertusa: Dzięki pomogło

EDIT: Nie. Jednak nie pomogło. Zmieniło się ale nie na lepsze :P

EDIT 2: Nie jednak lekk poprawa jest tylko, że jak zmieniłem na 512 (u mnie max) z 256 ale nie zaznaczyłem tamtego. Może powinieniem zmienić driver (teraz mam Software, mój konfig w pierwszym poście)??

Napisano

W materila Editorze klikasz prawym klawiszem na to okienko gdzie jest podgląd, póżniej options i tam ambient light powinno być czarne - u Ciebie chyba jest białe.

Napisano

Wielkie dzięki pomogło :D Teraz pozostaje problem 2: da się jakoś uzyskać jakość taką jak na renderze i teksturze??

 

EDIT: A Top i Back Light jakie powinno być bo u mnie też są białe??

Napisano

Winny być białe (przynajmniej tak jest u mnie i jest OK) i multipier ustawione na 1

 

Spróbuj zmienić driver na OpenGL i w

Customize->Preferences->Viewports->Configure Driver w textfieldzie Download Texture Size zaznacz match bitmmap... coś tam i jeszcze zaznacz coś w MipMap Lockup - nie wiem o co w tym chodzi (chyba coś w rodzaju antyaliassingu), w każdym razie przy opcji linear albo nearest wystepuje cos w stylu AA. Po tych zabiegach u mnie obraz jest OK.

 

PS. Należy pamiętać, że przy zaznaczeniu Match Bitmap... zużywane są znaczne zasoby RAM, jaki skutek tego, każdy wie... :)

Napisano

zmien tego software na cos innego mi na radeonie 9550 lepiej chodzi direct 3d ale na geforsie nie wiem co bedzie lepsze musisz sam sprawdzic ale i tak bedzie lepiej niz na software.

Napisano

Kombinuje z OpenGL i Directem i bez poprawy. Może ktoś podrzucić screeny z Preference Settings/Viewports i Preference Settings/Viewports/Configure Driver ??

Napisano

musi byc dziesiec znaków w poście - no to jest :)

 

Dodałem jeszcze dla porówananie obraz renderowany i z viewpotru - jakość co prawda nie jest identyczna, ale da sie pracować

Napisano

No cóż, nie mam pojęcia jak to poprawić - pomysły się wyczerpały.

Jeśli coś wymyślę to oczywiście napiszę.

 

Update:

W helpie wyczytałem, że tekstura nie może być większa niż 4000x4000 px, w przeciwnym razie zostanie zeskalowana do tej wielkości (nie jestem mocny w angielskim; text oryginalny do wglądu:)

Note: Bitmaps can be no larger than 4000 x 4000 pixels (or they will be scaled down to this size) and no smaller than 32 x 32 (or they will be scaled up to this size).

 

Może Twój problem wynika z tego, że masz texture ponad 4000x4000?

Napisano

wszystkie blueprinty w tym projekcie są poniżej 1000x1000

 

Do Marcina: porownaj jakosc u mnie i u mintrill'a. Chodzi o to, że jakośc jest na tyle słaba, że pracować z nią ciężko :P

Napisano

Scrapek twój print jest tak beznadziejnej jakości że sterowniki karty nie potrafią go tak ładnie wyantyalisować jak zrobi to renderer. Przeskaluj printa w dowolnym programie 2d zwiększając jego wielkość. w photoshopie możesz pokombinowac z innymi metodami skalowania niż bicubic tak by antyaliasing był jak najlepszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności