Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jak w temacie. Dotyczy to 2 spraw

1. Kolory w materiałach. Chodzi o to, że kolory w wybierałce i w kwadraciku obok napisu jest ok natomiast na kulce pokazującej materiał i ostatecznie w renederingu kolor jest zdecydowanie jaśniejszy. Jako przykład można podać standardowy materiał (czyli szary), który w kwadraciku Diffuse faktycznie jest szary, ale kuleczka i dany obiekt w renderingu jest bielusieńki.

2. Bluepirnty. Nakładam na plane'a i daje "Show map in viewport" i szkice są strasznie niewyraźne, tak że nie da się z nimi pracować. Ciekawy jest fakt, że gdy już scenę z takimi blueprintami zrenderuje to na jpegu z perspectiva są w niegorszej jakości jak na dwuwymiarowych obrazkach.

 

Mój sprzęt: Sempron 2500+, 512 MB Ram, GeForce 5700 256MB, twardziel WD 120, monitor LG 1730S, sterowniki do karty najnowsze z WHQL

 

Z góry dziękuje za pomoc

  • Odpowiedzi 21
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

2. Customize>Viewports>lowresenvironbg(odznacz)

1. może to po prostu problem ze światłem

Napisano

1) niemam koncepcji :)

2) customize > preferences > viewports > configure driver / zaznacz na dole ' match bitmap size as closely .... ' i ew. daj rozmiar tekstur na 1024. potem przeladuj najlepiej scene.

Napisano
  • Autor

2. Niestety nie pomogło :(

1. Obawiam się, że mnie nie zrozumiałeś dlatego umieszczam screen problem0du.th.jpg

 

Do Robertusa: Dzięki pomogło

EDIT: Nie. Jednak nie pomogło. Zmieniło się ale nie na lepsze :P

EDIT 2: Nie jednak lekk poprawa jest tylko, że jak zmieniłem na 512 (u mnie max) z 256 ale nie zaznaczyłem tamtego. Może powinieniem zmienić driver (teraz mam Software, mój konfig w pierwszym poście)??

Napisano
  • Autor

mintrill: mogę prosić o jakąś dokładniejszą ścieżkę bo nie mogę tego znaleźć

Napisano

W materila Editorze klikasz prawym klawiszem na to okienko gdzie jest podgląd, póżniej options i tam ambient light powinno być czarne - u Ciebie chyba jest białe.

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki pomogło :D Teraz pozostaje problem 2: da się jakoś uzyskać jakość taką jak na renderze i teksturze??

 

EDIT: A Top i Back Light jakie powinno być bo u mnie też są białe??

Napisano

Winny być białe (przynajmniej tak jest u mnie i jest OK) i multipier ustawione na 1

 

Spróbuj zmienić driver na OpenGL i w

Customize->Preferences->Viewports->Configure Driver w textfieldzie Download Texture Size zaznacz match bitmmap... coś tam i jeszcze zaznacz coś w MipMap Lockup - nie wiem o co w tym chodzi (chyba coś w rodzaju antyaliassingu), w każdym razie przy opcji linear albo nearest wystepuje cos w stylu AA. Po tych zabiegach u mnie obraz jest OK.

 

PS. Należy pamiętać, że przy zaznaczeniu Match Bitmap... zużywane są znaczne zasoby RAM, jaki skutek tego, każdy wie... :)

Napisano

Musowo zmien na Direct badz Open GL i powinno byc juz ok jesli chodzi i pikselizacje texturek.

Napisano

zmien tego software na cos innego mi na radeonie 9550 lepiej chodzi direct 3d ale na geforsie nie wiem co bedzie lepsze musisz sam sprawdzic ale i tak bedzie lepiej niz na software.

Napisano
  • Autor

Kombinuje z OpenGL i Directem i bez poprawy. Może ktoś podrzucić screeny z Preference Settings/Viewports i Preference Settings/Viewports/Configure Driver ??

Napisano
  • Autor

Zastosowałem się do wszystkiego i wygląda to jeszcze gorzej. Daj screeny całych wyżej wymienionych przeze mnie zakładek plz.

Napisano

musi byc dziesiec znaków w poście - no to jest :)

 

Dodałem jeszcze dla porówananie obraz renderowany i z viewpotru - jakość co prawda nie jest identyczna, ale da sie pracować

Napisano
  • Autor

Zrobiłem dokładnie tak jak ty masz i wg. mnie efekt jest wysoce beznadziejny :P

porownanie1lq.th.jpg

Napisano

No cóż, nie mam pojęcia jak to poprawić - pomysły się wyczerpały.

Jeśli coś wymyślę to oczywiście napiszę.

 

Update:

W helpie wyczytałem, że tekstura nie może być większa niż 4000x4000 px, w przeciwnym razie zostanie zeskalowana do tej wielkości (nie jestem mocny w angielskim; text oryginalny do wglądu:)

Note: Bitmaps can be no larger than 4000 x 4000 pixels (or they will be scaled down to this size) and no smaller than 32 x 32 (or they will be scaled up to this size).

 

Może Twój problem wynika z tego, że masz texture ponad 4000x4000?

Napisano
  • Autor

wszystkie blueprinty w tym projekcie są poniżej 1000x1000

 

Do Marcina: porownaj jakosc u mnie i u mintrill'a. Chodzi o to, że jakośc jest na tyle słaba, że pracować z nią ciężko :P

Napisano

Scrapek twój print jest tak beznadziejnej jakości że sterowniki karty nie potrafią go tak ładnie wyantyalisować jak zrobi to renderer. Przeskaluj printa w dowolnym programie 2d zwiększając jego wielkość. w photoshopie możesz pokombinowac z innymi metodami skalowania niż bicubic tak by antyaliasing był jak najlepszy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności