mr.funky Napisano 20 Lipiec 2005 Napisano 20 Lipiec 2005 Witam, wiecie moze jak zrobic efekt czegos w rodzaju kurzu ktory powstaje np. jadac powiedzmy po pustyni a'la nevada samochodem? Wlasciwie to nie jest do konca kurz a piach... wszystko jedno.. :) Bylbym wdzieczny za odpowiedz - potrzebuje tego do animacji podracerow z dzialu WIP pozdro
Dawcio_m Napisano 20 Lipiec 2005 Napisano 20 Lipiec 2005 wykorzystaj system cząsteczek a jak to już za dużo opisywania
mr.funky Napisano 20 Lipiec 2005 Autor Napisano 20 Lipiec 2005 heh wiedzialem zeby to zrobic z particles - jak narazie moim szczytowym osiagnieciem byl dym i to z tutoriala. Moze jakas mala podpowiedz dawcio..... albo chociaz link do tutoriala.... :D
Dawcio_m Napisano 20 Lipiec 2005 Napisano 20 Lipiec 2005 Nastronie GŁÓwnej Tej Strony Jest ZakŁadka Tutorial Jest Tam Pare Tutoriali Ale Nie Wiem Czy Ci PomogĄ
mr.funky Napisano 21 Lipiec 2005 Autor Napisano 21 Lipiec 2005 wiem ze sa ale tycza sie tylko dymu, wody itd... o kurzu ani slowa :(
Dawcio_m Napisano 21 Lipiec 2005 Napisano 21 Lipiec 2005 http://studianet.pl/3dmax/Renderowanie_efektow.htm hej ale dym czy mgła czy kurz to wszystko działa na prawie takiej samej zasadzie
mr.funky Napisano 21 Lipiec 2005 Autor Napisano 21 Lipiec 2005 dzieki dawcio :) myslisz ze lepiej zrobic ten kurz uzywajac efektow atmosferycznych - tak jak w tutorialu ( fog itp ) czy lepiej z particles...?
Dawcio_m Napisano 21 Lipiec 2005 Napisano 21 Lipiec 2005 jak ja robiłem samochód rajdowy który jechał po piasku to zrobiłem to z systemem cząsteczek pokazał bym ci rendery ale nie wiem jak je tu dać może ty wiesz?
Leleń Napisano 21 Lipiec 2005 Napisano 21 Lipiec 2005 dawcio_unikat -> na http://www.imageshack.us mozesz wsadzic te renderki a tutaj pozniej normalnie albo podac link do tamtego obrazk, albo dac jako obrazek [/img]...
mr.funky Napisano 21 Lipiec 2005 Autor Napisano 21 Lipiec 2005 albo wcisnij ODPOWIEDZ i tam bedziesz mial zalaczniki - poprostu wybierz obrazek z dysku i zatwierdz. Tak wogole to o taki sam efekt mi chodzi - tylko ze nie bedzie to samochod a pojazd ze star wars lekko unoszacy sie nad ziemia :) Tak czy siak metoda pewnie ta sama...
Kris_R Napisano 22 Lipiec 2005 Napisano 22 Lipiec 2005 O cholercia :) Niezłe bryzgi... ale kurz tak nie wygląda... to co tu widać już bliżej jest jakiegoś błota choć to też nie do końca... hmmm... Przy takich ilościach pyłu, renderowanie na czysto cząsteczkami to ultra hardcore. Byłoby ich kilkanaście milionów lekko licząc... moja rada > Render Volumetryczny plus cząsteczki (polecam After Burna). http://www.afterworks.com/
Dawcio_m Napisano 22 Lipiec 2005 Napisano 22 Lipiec 2005 dzięki można go tam ściągnąć za darmo? już go kiedyś szukałem ale nie znalazłem.
mr.funky Napisano 22 Lipiec 2005 Autor Napisano 22 Lipiec 2005 no wlasnie... to tak pod bryzgajace bloto bardziej mi podchodzi niz kleby piachu.. Bede chyba musial sprobowac tego after burna..
mr.funky Napisano 23 Lipiec 2005 Autor Napisano 23 Lipiec 2005 zaczalem sie bawic tymi efektami atmosferycznymi i zrobilem pierwszy marny efekt piaskowego kurzu z wolumetrycznej mgly.. Nie zabardzo mi sie to podoba ale narazie nic lepszego nie potrafie zrobic. Wydaje mi sie ze powinno byc to bardziej klebiaste... jak rozciagnieta chmura wiec moze na podstawie chmury zrobie ten kurz.. Zalaczam to co jest narazie
Kris_R Napisano 23 Lipiec 2005 Napisano 23 Lipiec 2005 A jeszcze jedno pytanie... to ma być do animki czy jako statyczny obrazek? Bo jeśli animka to AfterBurn jak już pisałem a jeśli statyk, to polecam podmalówkę, jeśli czujesz się na siłach...
mr.funky Napisano 23 Lipiec 2005 Autor Napisano 23 Lipiec 2005 to ma byc do animki tyle tylko ze na after burnie sie nie znam kompletnie wiec moze byc ciezko - myslisz ze trzeba znac sie dobrze na AB zeby uzyskac dobry efekt czy jest to raczej proste do zrobienia? Aha.. poprawilem troche te "mgle" i zamieszczam render ( wrzucielm tam podracera z motion blurem i tlem w kolorze piachu zeby fajniej wygladalo :)
Kris_R Napisano 25 Lipiec 2005 Napisano 25 Lipiec 2005 After Burn bazuje na systemach cząsteczkowych... a jak chodzi o efekt, to wiadomo, że im lepiej się zna narzędzie, tym większą się ma nad nim kontrolę... ale kurz nie jest trudno zrobić. serio serio :)
asblaze Napisano 25 Lipiec 2005 Napisano 25 Lipiec 2005 Kiedyś analizowałem problem.....jednak za niego sie nei zabrałem... Moje wnioski.... połączyć gizma atmosferyczne z 2 sysemami cząsteczek.... i to Arrayami nawet nie PF ;) Dobrze przygotowany materiał cząsteczek... takjak do dymu.... i gizmo foga w zupełności dadzą fajny efekt.... nawet w animacji ;) Pozdrawiam
mr.funky Napisano 25 Lipiec 2005 Autor Napisano 25 Lipiec 2005 hmm... bo to co widac na renderze z gory to jest wlasnie sam fog z gizmem w ksztalcie cylindra.. Troche mnie denerwuje ze nie mozna pozmieniac jego ksztaltow ( tkie editable poly ). Poproboje dzisiaj metode asblaze'a... mam nadzieje ze cos z tego wyjdzie. Dzieki
razor Napisano 25 Lipiec 2005 Napisano 25 Lipiec 2005 ale wy kombinujecie jak ślepy koń pod górkę czy komuś z was nie podobał się dym i kurz w najnowszym CMR lub TOCA ? zrób to sobie tak jak robi się to w grach, planey z odpowiednią teksturą animowaną .gif i problem z głowy. Super szybko, a jakość efektu zależy jedynie od jakości .gif'a.
asblaze Napisano 25 Lipiec 2005 Napisano 25 Lipiec 2005 wiesz razorku... ja miałem wrażenie, że te planey z texturką animowaną to emitery je robią... ale widać omyliłem się... bo przecież wylatują spod kół. Tak na marginesie, to nie znam prostrzego sposobu niż kredkami narysować ;) Disney spokojnie dawał sobie z tym rade .... jak żył;) PS... dlatego dym z gier wygląda jak dym z gier hehehe
mr.funky Napisano 25 Lipiec 2005 Autor Napisano 25 Lipiec 2005 mi jakos ta metoda rysowania kredkami animowanych gifow sie cos nie widzi... Nie wiem czemu ale mam wrazenie ze to bedzie dziwnie wygladalo. Moze by to zrobic z fogiem + super spray zamiast array? No jeszcze pozostaje mi after burn ale na tym to juz wogole sie nie znam wiec nie wiem czy dam rade - znacie jakies tutoriale do niego? p.s - wiem ze jest jeden na max3d ale odnosnie wybuchu.... ja potrzebuje cos na ksztalt dymu :D
illy Napisano 25 Lipiec 2005 Napisano 25 Lipiec 2005 http://max3d.pl/tutoriale/kurs83/rakieta.htm ????
mr.funky Napisano 26 Lipiec 2005 Autor Napisano 26 Lipiec 2005 zrobilem ten tutorial i musze przyznac ze wyglada znacznie lepiej. Mam tylko jeszcze jeden maly problem. Chodzi o to ze gdy w kolorach noisa ( tego w diffuse ) ustawiam sobie 2 piaskowe odcienie to po renderze kurz wyglada jakby byl ciemnoszary ( i wogole nie przezroczysty ). Nie moge zmienic opacity bo jest tam mask ktory odpowiada za to ze nie mam na scenie kwadratow tylko cos na ksztalt dymu.. Wydaje mi sie ze powinienem zrobic teraz material w ktorego diffuse nalezaloby wsadzic cala wczesniejsza mape i dac mu male opacity... Tylko jak to zrobic?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się