Jump to content

Kurz


mr.funky
 Share

Recommended Posts

Witam,

wiecie moze jak zrobic efekt czegos w rodzaju kurzu ktory powstaje np. jadac powiedzmy po pustyni a'la nevada samochodem? Wlasciwie to nie jest do konca kurz a piach... wszystko jedno.. :) Bylbym wdzieczny za odpowiedz - potrzebuje tego do animacji podracerow z dzialu WIP

 

pozdro

Link to comment
Share on other sites

albo wcisnij ODPOWIEDZ i tam bedziesz mial zalaczniki - poprostu wybierz obrazek z dysku i zatwierdz. Tak wogole to o taki sam efekt mi chodzi - tylko ze nie bedzie to samochod a pojazd ze star wars lekko unoszacy sie nad ziemia :) Tak czy siak metoda pewnie ta sama...

Link to comment
Share on other sites

O cholercia :) Niezłe bryzgi... ale kurz tak nie wygląda... to co tu widać już bliżej jest jakiegoś błota choć to też nie do końca... hmmm...

 

Przy takich ilościach pyłu, renderowanie na czysto cząsteczkami to ultra hardcore. Byłoby ich kilkanaście milionów lekko licząc... moja rada > Render Volumetryczny plus cząsteczki (polecam After Burna). http://www.afterworks.com/

Link to comment
Share on other sites

zaczalem sie bawic tymi efektami atmosferycznymi i zrobilem pierwszy marny efekt piaskowego kurzu z wolumetrycznej mgly.. Nie zabardzo mi sie to podoba ale narazie nic lepszego nie potrafie zrobic. Wydaje mi sie ze powinno byc to bardziej klebiaste... jak rozciagnieta chmura wiec moze na podstawie chmury zrobie ten kurz.. Zalaczam to co jest narazie

Link to comment
Share on other sites

to ma byc do animki tyle tylko ze na after burnie sie nie znam kompletnie wiec moze byc ciezko - myslisz ze trzeba znac sie dobrze na AB zeby uzyskac dobry efekt czy jest to raczej proste do zrobienia? Aha.. poprawilem troche te "mgle" i zamieszczam render ( wrzucielm tam podracera z motion blurem i tlem w kolorze piachu zeby fajniej wygladalo :)

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś analizowałem problem.....jednak za niego sie nei zabrałem...

Moje wnioski.... połączyć gizma atmosferyczne z 2 sysemami cząsteczek.... i to Arrayami nawet nie PF ;)

 

Dobrze przygotowany materiał cząsteczek... takjak do dymu.... i gizmo foga w zupełności dadzą fajny efekt.... nawet w animacji ;)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

hmm... bo to co widac na renderze z gory to jest wlasnie sam fog z gizmem w ksztalcie cylindra.. Troche mnie denerwuje ze nie mozna pozmieniac jego ksztaltow ( tkie editable poly ). Poproboje dzisiaj metode asblaze'a... mam nadzieje ze cos z tego wyjdzie. Dzieki

Link to comment
Share on other sites

ale wy kombinujecie

jak ślepy koń pod górkę

czy komuś z was nie podobał się dym i kurz w najnowszym CMR lub TOCA ?

zrób to sobie tak jak robi się to w grach, planey z odpowiednią teksturą animowaną .gif i problem z głowy. Super szybko, a jakość efektu zależy jedynie od jakości .gif'a.

Link to comment
Share on other sites

wiesz razorku... ja miałem wrażenie, że te planey z texturką animowaną to emitery je robią... ale widać omyliłem się... bo przecież wylatują spod kół.

 

Tak na marginesie, to nie znam prostrzego sposobu niż kredkami narysować ;)

Disney spokojnie dawał sobie z tym rade .... jak żył;)

 

PS... dlatego dym z gier wygląda jak dym z gier hehehe

Link to comment
Share on other sites

mi jakos ta metoda rysowania kredkami animowanych gifow sie cos nie widzi... Nie wiem czemu ale mam wrazenie ze to bedzie dziwnie wygladalo. Moze by to zrobic z fogiem + super spray zamiast array? No jeszcze pozostaje mi after burn ale na tym to juz wogole sie nie znam wiec nie wiem czy dam rade - znacie jakies tutoriale do niego?

 

p.s - wiem ze jest jeden na max3d ale odnosnie wybuchu.... ja potrzebuje cos na ksztalt dymu :D

Link to comment
Share on other sites

zrobilem ten tutorial i musze przyznac ze wyglada znacznie lepiej. Mam tylko jeszcze jeden maly problem. Chodzi o to ze gdy w kolorach noisa ( tego w diffuse ) ustawiam sobie 2 piaskowe odcienie to po renderze kurz wyglada jakby byl ciemnoszary ( i wogole nie przezroczysty ). Nie moge zmienic opacity bo jest tam mask ktory odpowiada za to ze nie mam na scenie kwadratow tylko cos na ksztalt dymu.. Wydaje mi sie ze powinienem zrobic teraz material w ktorego diffuse nalezaloby wsadzic cala wczesniejsza mape i dac mu male opacity... Tylko jak to zrobic?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy