Skocz do zawartości

Kurz


mr.funky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wiecie moze jak zrobic efekt czegos w rodzaju kurzu ktory powstaje np. jadac powiedzmy po pustyni a'la nevada samochodem? Wlasciwie to nie jest do konca kurz a piach... wszystko jedno.. :) Bylbym wdzieczny za odpowiedz - potrzebuje tego do animacji podracerow z dzialu WIP

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

albo wcisnij ODPOWIEDZ i tam bedziesz mial zalaczniki - poprostu wybierz obrazek z dysku i zatwierdz. Tak wogole to o taki sam efekt mi chodzi - tylko ze nie bedzie to samochod a pojazd ze star wars lekko unoszacy sie nad ziemia :) Tak czy siak metoda pewnie ta sama...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O cholercia :) Niezłe bryzgi... ale kurz tak nie wygląda... to co tu widać już bliżej jest jakiegoś błota choć to też nie do końca... hmmm...

 

Przy takich ilościach pyłu, renderowanie na czysto cząsteczkami to ultra hardcore. Byłoby ich kilkanaście milionów lekko licząc... moja rada > Render Volumetryczny plus cząsteczki (polecam After Burna). http://www.afterworks.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczalem sie bawic tymi efektami atmosferycznymi i zrobilem pierwszy marny efekt piaskowego kurzu z wolumetrycznej mgly.. Nie zabardzo mi sie to podoba ale narazie nic lepszego nie potrafie zrobic. Wydaje mi sie ze powinno byc to bardziej klebiaste... jak rozciagnieta chmura wiec moze na podstawie chmury zrobie ten kurz.. Zalaczam to co jest narazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ma byc do animki tyle tylko ze na after burnie sie nie znam kompletnie wiec moze byc ciezko - myslisz ze trzeba znac sie dobrze na AB zeby uzyskac dobry efekt czy jest to raczej proste do zrobienia? Aha.. poprawilem troche te "mgle" i zamieszczam render ( wrzucielm tam podracera z motion blurem i tlem w kolorze piachu zeby fajniej wygladalo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś analizowałem problem.....jednak za niego sie nei zabrałem...

Moje wnioski.... połączyć gizma atmosferyczne z 2 sysemami cząsteczek.... i to Arrayami nawet nie PF ;)

 

Dobrze przygotowany materiał cząsteczek... takjak do dymu.... i gizmo foga w zupełności dadzą fajny efekt.... nawet w animacji ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... bo to co widac na renderze z gory to jest wlasnie sam fog z gizmem w ksztalcie cylindra.. Troche mnie denerwuje ze nie mozna pozmieniac jego ksztaltow ( tkie editable poly ). Poproboje dzisiaj metode asblaze'a... mam nadzieje ze cos z tego wyjdzie. Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wy kombinujecie

jak ślepy koń pod górkę

czy komuś z was nie podobał się dym i kurz w najnowszym CMR lub TOCA ?

zrób to sobie tak jak robi się to w grach, planey z odpowiednią teksturą animowaną .gif i problem z głowy. Super szybko, a jakość efektu zależy jedynie od jakości .gif'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz razorku... ja miałem wrażenie, że te planey z texturką animowaną to emitery je robią... ale widać omyliłem się... bo przecież wylatują spod kół.

 

Tak na marginesie, to nie znam prostrzego sposobu niż kredkami narysować ;)

Disney spokojnie dawał sobie z tym rade .... jak żył;)

 

PS... dlatego dym z gier wygląda jak dym z gier hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi jakos ta metoda rysowania kredkami animowanych gifow sie cos nie widzi... Nie wiem czemu ale mam wrazenie ze to bedzie dziwnie wygladalo. Moze by to zrobic z fogiem + super spray zamiast array? No jeszcze pozostaje mi after burn ale na tym to juz wogole sie nie znam wiec nie wiem czy dam rade - znacie jakies tutoriale do niego?

 

p.s - wiem ze jest jeden na max3d ale odnosnie wybuchu.... ja potrzebuje cos na ksztalt dymu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem ten tutorial i musze przyznac ze wyglada znacznie lepiej. Mam tylko jeszcze jeden maly problem. Chodzi o to ze gdy w kolorach noisa ( tego w diffuse ) ustawiam sobie 2 piaskowe odcienie to po renderze kurz wyglada jakby byl ciemnoszary ( i wogole nie przezroczysty ). Nie moge zmienic opacity bo jest tam mask ktory odpowiada za to ze nie mam na scenie kwadratow tylko cos na ksztalt dymu.. Wydaje mi sie ze powinienem zrobic teraz material w ktorego diffuse nalezaloby wsadzic cala wczesniejsza mape i dac mu male opacity... Tylko jak to zrobic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności