Shogun 3D Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Jak w temacie. Jak to obejść? na co dzień uzywam Corela, a Illustratora tylko do konwersji EPS na DWG. Tym razem mam klienta, który życzy sobie AI, i nie ma Corela, ja na tomiast mam bliski deadline i baaardzo duży problem. Ze wzgledu na krotki deadline prosze o odpowiedzi najlepiej na gg. (w profilu obok. :) Z góry baaaaardzo dziekuję. :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
SansSerif Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 illustrator czyta za to zapisane w tifie paths - wektorowe maski, które w odróżnieniu od aplhy nie powodują błędów w post script. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted August 15, 2005 Author Share Posted August 15, 2005 ok, i jak to przeskoczyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SansSerif Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 zrób z tifa z alphą plik photoshopa z maską bez tła. ale nie jest to dobre rozwiązanie jeżeli materiał przeznaczony będzie do druku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted August 15, 2005 Author Share Posted August 15, 2005 Niestety ma iść do druku. Na billboard. Czy mam jakieś inne opcje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SansSerif Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 możesz w PS wczytać zaznaczenie z alphy i spróbowac zamienić to na path. możesz też wykonać projekt w AI na pliku photoshopa i to co masz maskowane z tym co jest pod tym zamienić na bitmapę. identyczna procedura dotyczy corela, nikt do druku nie przyjmie plików postscriptowych z bitmapami z aplhą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted August 15, 2005 Author Share Posted August 15, 2005 Ja w ogóle chetnie bym im dał po prostu bitmapę w odpowiedniej rozdziałce, bez pytania, w czym to robić. Tylko oni chcą AI i już. Na dodatek dwie wersje rozdziałki, czcionki na krzywe w jednej, bez konwersji na krzywe w drugiej i zzipowane, i na dodatek osobno tekst w Quarku. Po co im Quark? To przecież billboard. Co to za drukarnia, co Corela nie ma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SansSerif Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 plotery zazwyczaj mają własny soft do drukowania, nie działają jak drukarka której, drivery umożliwiaja druk z dowolnego programu. taki soft drukujacy przyjmuje pliki .ps .eps .pdf i bitmapy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted August 15, 2005 Author Share Posted August 15, 2005 Wiem, plotowałem na Mutochu, znam Onyxa. Wiem jednak, że to ma być offset. Jak ja nie cierrrrpię Illustratora!!!!!! Do Corela mozna wrzucic bitmapę 5000x5000, do tego 50 obiektów z dowolnie tęczowym gradientem i przezroczystością tonalną, i będzie chodził jak burza, a Illustrator na hasło avatar wystawia gardę i się zawiesza. Grrrrr!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buczer Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 z ta przezroczystoscia to bym polemizowal :) wlasnie alfa i przezroczystosc nie dziala na offsecie, podobnie nie mozna skalowac i obracac o dowolny kąt. zrob tak jak mowi sans wszystkie bitmapy zamien w jedna a krzywe niech sobie pozostana krzywymi. zawsze w sumie moga sami to zrobic bo dajesz im plik ai, z tym ze przygotuj sie na bluzgi ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SansSerif Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 co nie można skalować i obracać? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buczer Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 bitmap nie mozna skalowac i obracac jak drukujesz do ps (na offset) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SansSerif Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 nie powinno się, co wcale nie znaczy że się nie da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted August 16, 2005 Author Share Posted August 16, 2005 Jak chcesz mieć stratną jakość obrazu po każdym obrocie i skalowaniu, to voila, ale nie słyszałem, żeby nie było to mozliwe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buczer Posted August 16, 2005 Share Posted August 16, 2005 PostScript, czyli w skrócie interpreter naświetlarki nie obsługuje przeźroczystości! Tak więc jeżeli wyślemy naszą ulotkę w tej formie, którą mamy obecnie, filmy zostaną naświetlone nieprawidłowo i będzie to tylko i wyłącznie nasza wina! Także bitmapy, które zostały obrócone o kąt inny niż wielokrotność 45 stopni też maja szansę wyjść źle http://ef.art.pl/index.php?p=8&a=6&id=5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts