Gość Wince Napisano 16 Sierpień 2005 Napisano 16 Sierpień 2005 Pisze prace na temat Motion Capture, musze sie przyznac ze stanalem w miejscu, potrzebuje kontaktu z kims kto moze w tym pracuje lub zna sie na tym. Mam troche pytan na ktore odpowiedzi znam jedynie intuicyjnie. Nie moge znalesc nigdzie przeksztalcen matematycznych oraz teorii do metody. Problem mam z nastepujacymi popunktami: 1 Sposob wykorzystania danych wejsciowych, 2 Stosowane przeksztalcenia, 3 Implementacja metody Motion Captue 4 Opis narzedzi realizujacych kolejne etapy przetwarzania 5 Sposob implementacji danych. Jezeli ktos sie na tym zna lub interesuje prosilbym o kontakt.
Shogun 3D Napisano 16 Sierpień 2005 Napisano 16 Sierpień 2005 To ja się dołączam z pytaniem - może troche frajerskim, ale bardzo mnie to frapuje: ile kosztuje i gdzie można dostać aparaturę do motion capture, bo jakkolwiek wygooglałem sobie informacje o sofcie do tego, to nie znalazłem ani słowa o ofercie sprzedaży potrzebnych sensorów.
Ser Napisano 16 Sierpień 2005 Napisano 16 Sierpień 2005 witam, co do pytania 1 i 2, moze przydać się teoria z podstaw robotyki pogrzeb w googlach pod tematami w stylu "prosta i odwrotna kinematyka, Przekształcenie Laplace'a". jest na ten temat "robotyki" litwratura nawet po polsku, tytułu i autorów podeśle wieczorem bo nie mam pod ręką. pozdrawiam,
Damian Napisano 16 Sierpień 2005 Napisano 16 Sierpień 2005 motion capture z "sensorów" jest do bani:] ...tracking markerów to juz co innego.
Gość Wince Napisano 16 Sierpień 2005 Napisano 16 Sierpień 2005 Dzieki dzieki, Damian jesli sie na tym znasz bede wdzieczny za pomoc. Ser mi chodzi o przeksztalcenia bardziej punktow jak to sie od strony matematycznej robi, uzyskuje np punkt ktory byl przesloniety i go kamera nie zaresjestrowala, popatrze jednak o tym co mi napisales bo moze to to i sie nie znam;) Zna moze ktos caly proces? jak sie to dzieje od zarejestrowania punktow do gotowej animacji?
Shogun 3D Napisano 17 Sierpień 2005 Napisano 17 Sierpień 2005 Dzięki, Damian, poszukam więc tracking markerów... :)
Gość Deler Napisano 23 Sierpień 2005 Napisano 23 Sierpień 2005 hmm pracowalem przez pol roku przy mocapie mechanicznym mielismy jeszcze magnetyczny. niestety optycznego nie. mechaniczny dzialal na zasadzie zreszta jak oba, posiadal rzyroskop, a a ruchy w mechanicznym byly pobierane z czujnikow na przegobach. jak chcesz wiecej informacji moze bede mogl pomodz ale narazie mam na glowie problem z cennikiem zreszta obecny na tym forum gdzie jest twoj watek. takze w tym miejscu pragne prosic o pomoc. Jesli bardzo Ci sie spieszy to zajzyj na hobi.pl tam pracowalem moze znajdziesz tam jakies info. ehem niemusisz pisac gosciaowi od kogo masz to info:). pozdrawiam!
CzAk1 Napisano 2 Wrzesień 2005 Napisano 2 Wrzesień 2005 Hmm...kiedys na oficjalnej stronie "KatedrY" można było pobrać do max'a jakis motioncaptur:]. Nie wiem tylko czy to by ci sie przydało...i nie wiem czy ta stronka jeszcze działą:P
hrydek Napisano 20 Wrzesień 2005 Napisano 20 Wrzesień 2005 Od pół roku pracuje na aktywnym systemie optycznym. http://www.ptiphoenix.com. Jak masz pytania to wal. pm poleciał. CzAk1: było coś takiego i były to dane z mocapu magnetycznego. To co wiem, to napisze, może sie komuś jeszcze przyda: 1 Sposob wykorzystania danych wejsciowych, My nagrywamy wszystko w czasie rzeczywistym. Aktor jest ubrany w śmieszny strój z lampkami LED (aktywny optyczny) dane sa zczytywane przez trackery pracujące w podczerwieni. Dane włażą do softu od mocapui są przekazywane do Alias Motionbuilder. Tam na zmapowanego actora są retargetowane na szkielet postaci 3D. Siatka jest podpięta, także widac wszystko na ekranie. 2 Stosowane przeksztalcenia, Nie bardzo moge odpowiedzieć na pytanie, bo cała matematyka jest robiona przez software, który działa dla mnie na zasadzie magicznej skrzynki. Działa dobrze, więc nie wnikam w matme. Z tego co ja stosuje to interpolacje rigid body przy okluzji markera i filtry: peak removal, butterworth, smooth, czasem jumping. Ważne jest kiedy sie stosuje filtr i jaki. Pozbywa sie w ten sposób jittera (trzęsienia) markerów. Jitter występuje zawsze w mocapie optycznym. 3 Implementacja metody Motion Captue No to jest mega ogół i chyba dość dobrze odpowiedziałem wcześniej. 4 Opis narzedzi realizujacych kolejne etapy przetwarzania Ugh, nie chce mi sie pisać dokładnie. Temat rzeka. Na stronach producentów mocapu jest to dość dokładnie opisane. Aha, to linki: http://www.ptiphoenix.com/ http://www.vicon.com/ http://www.motionanalysis.com/ http://www.alias.com/ Na tych stronkach znalazłem wszystko, co mi było potrzebne jako podstawy obróbki mocapu. Razem z przykładowymi plikami. Udało mi sie to wrzucić do Motionbuildera, a później do 3dsmax. Tutoriałe do MB są bardzo wyczerpujące i omawiają także mapowanie aktora do danych optycznych. 5 Sposob implementacji danych Chyba opisałem? Pytania akadamickie są. Pozdro.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się