Napisano 24 Sierpień 200519 l Mam maly problem. Otoz nie wiem jak mam ustawic w 3ds maxie 7 opcje tak by wykorzystywal mental raya poprawnie(bo albo nie widze w ogóle zadnego efektu albo wszystko jest przejaskrawione i nie naturalne). Pomożecie??
Napisano 24 Sierpień 200519 l znajdz sobie jakis tutek na temat ustawiania oświatlenia w mental rayu - google = mental ray tutorial czy cos takiego pełno tego w sieci.
Napisano 24 Sierpień 200519 l Autor teraz w nie wiem jak to zrobilem, ale czy nie mozecie po prostu dac wlasne ustawienia do mental raya??
Napisano 24 Sierpień 200519 l nie, ponieważ w każdej scenie, te ustawienia się zmieniają - zależnie od budowy sceny, sposobu oświetlenia, materiałów etc.
Napisano 24 Sierpień 200519 l Pokaż jaką scene oświetlasz, a najlepiej daj ją jako załącznik. Wtedy może coś się wykombinuje. Jasnowidzów u nas mało więc ciężko wyczuć o co może chodzić.
Napisano 24 Sierpień 200519 l Autor ale tu chodzi o kosmetyczne zmniany tzn. jest chyba jakis standardowy wzor, zeby zrobic po prostu realistyczne oswietlenie(choc troche)??
Napisano 24 Sierpień 200519 l Takiego wzoru nie ma i nigdy nie będzie. Wszystko zależy od tego ile i jakich świateł używasz... czy robisz scenę dzienną czy nocną. Jakich materiałów używasz? Jak scena jest dzienna to w pełnym słońcu, czy zachmurzone niebo? Nie da ma opcji Photoreal do zaznaczenia, która trzaśnie renderek, że kopara opada. Musisz sam posiedzieć i pokombinować. Po to jest tyle opcji, bo każda coś tam robi i w mniejszym lub większym stopniu wpływa na końcowy wynik. Jeżeli chcesz jakiegoś schematu to proszę: używaj świateł IES i włączaj Global Ilumination a będziesz miał scenę oświetloną zgodnie z prawami fizyki. polecam to: http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sa&idd=9&id=22
Napisano 24 Sierpień 200519 l Nie da ma opcji Photoreal hehe kurde to dla tego juz tak dlugo szukam tej opcji :) a czemu nikt wczesniej nie powiedzial ze jej nie ma :)
Napisano 25 Sierpień 200618 l JackVasi-zapytaj o to moze w innym wątku nastepnym razem, a tym czasem tu jest tutek i w nim uzyte są ies`y http://www.evermotion.org/?unfold_exclusive=86&unfold=exclusive
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto