Skocz do zawartości

WIP - Walka z Komarem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

zaczolem moja animacje ktora niby ma sie znalesc na moim demo-reel.

Bedzie miala 10sec.

Styl: komiksowy

Historyjka: Zolniezyk sobie lezy na dzialku przeciwlotniczym, komar go gryzie w nos..ten zaczyna do niego strzelac z tego dzialka...itd etc...

 

(jak ktos ma lepszy pomysl na ten temat i sie zmienisci w 10sec to prosze.. :) )

 

Narazie pracuje nad glownym modelem, jeszcze bardzo duzo roboty z nim...pelny IK rig mosze zrobic, skin etc..

 

soldat_2.jpg

  • Odpowiedzi 54
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam

Wedle zyczen :D :

Koszulka jeszcze rozwalona.. ale ma juz rece :D i to dosyc ladne !

 

Nie wiem wlasnie czy modelowac mu ubranko razem...czy tez osobno ...jak osobno to potem benda problemy z animacja...ale jak razem to benda problemy ze skin i ogulnie wygladem..ehh

 

soldat_4_ms.jpg

Napisano

Przydal by sie maly updejt ;D

Mosialem go przebudowac kompletnie zeby pozniej nie miec problemow z Skin. Teraz ma ladnie ulozone \"loops\" w liniach i powinien sie dobrze deformowac.

 

Nie zwracajacie uwage na dziwna texture :D tak tylko nalozylem zeby widziec co sie dzieje ;D

 

do poniedzialku powinien byc skonczony, z rig i Skin, potem bedzie sporo siedzenia nad morph targets do animacji twarzy.

 

do calej animacji jeszcze jakis dziwny karabin potrzebuje i komara :D A co do tematu to nie jest to takie latwe jak by sie wydawalo :)

 

soldat_5.jpg

Napisano

10 s. ?!

Stary... zrób animatik to się zdziwisz.... :/

Na moje oko to powinno być co najmniej jakieś 25-30...

W 10 sek. to komar przyleci usiądzie, facecik zareaguje i nawet nie zdąży wystrzelić...

Coś mi tu nie gra :(

Napisano

Animatic i storyboard mam juz, i masz racje...plan jak wyrzej by sie nie zmiescil wiec zmodyfikowalem go nieco, scena zaczyna sie od komara na nosie, facet bedzie mial karabin w reku zeby wiecej animacji postaci pokazac w krotkim czasie( w poprzedniej wersji siedzial wiec tylko rece i twarz byly by do animowania)

 

jak sie wyrobie dzisiaj z postacia to na wikend animatic tu wstawie.

 

dzieki za ostrzezenie :)

Napisano

to jest projekt do szkoly,

i ma isc na demo reel, w ciegu pierwszych 10sec czeba pokazac co sie umnie zeby chcieli ogladac dalej :) Jak to mawia moj wykladowaca, lepiej 10sec dobrej animacji niz 20 sec niezlej animacji :)

 

moge sie skoncentrowac na tych 10 sec i dopracowac ... 240 klatek to nie tak malo :)

Napisano

Jakos sie juz posowa :)

texturka jest proceduralna, ale ja wyrenderuje i domaluje co trzeba, ( swoja droga...troche mi zajelo zanim

wykombinowalem jak zrobic zeby nie plywala po nim w czasie animacji ehh ) nie potrzebnie sie grzebalem..ale milo wiedziec na przyszlosc :)

 

Jeszcze chyba jakias szczeke dorobie i moze jezyk... jak ktos ma jeszcze jakis pomysl do niego to dajcie znac :)

 

( sorki za rozmiar zdjecia ponizej...)

 

 

soldat_for_max3d.jpg

Napisano

Wiekszosc modelu bedzie miala moj rig/bones bo lubie ustawiac kontrolery tam gdzie lubie i tak jak ja lubie. Nie urzywam BiPeda bo jest tylko na MAX\'a a nie wiele miejsc animuje w maxie, lepiej sie nauczyc tradycyjnego sposobu.

 

Wiekszosc szkieletu bedzie IK, dlonie benda FK. Jeszcze nie wiem jak bardzo go zriguje, czasami jest lepiej ruszac osobnymi kosciami niz robic do nich controler.

 

 

Co do szkoly to pewnie chodzi Ci o Sheridian College. Nie, nie chodze tam. Ich program odpowiadajacy mojemu w Seneca jest mniejwiecej taki sam, tylko maja o wiele wiecej tradycyjnego rysowania/animowania. Teraz jak skoncze moj program to bende mogl sie wybrac do Sheridian na, jak to tutaj zwa, Post Graduate kursy. (Najpierw czeba skonczyc jakas grafike/animacje zeby sie do nich dostac)

 

W samym Toronto sa chyba 4 takie, i to ten kurs jest slynny w Sheridian bo przez 8 miesiecy siedzisz i animujesz 8h dziennie :) Moja szkola tez ma taki program ale nie jest najlepszy. Tylko Sheridian albo Centennial maja cos do zaoferowania. Niestety te kursy kosztuja po 13 tysiecy $ dla obywateli, z poza kraju pewnie cos kolo 20k.

Tutaj jest od cholery szkol 3D/filmowych, niestety wiekszosc jest nic nie warta. Ja mialem szczecie trafic do mojej gdzie nauczaja ludzie co sie naprawde na tym znaja i ucza dla przyjemnosci.

 

No to sie rozpisalem....nie wiem czy chciales az tyle info ale nie aszkodzi hehe... ehhh lepiej pojde sobie herbaty zrobic.

Napisano

Dla zainteresowanych przedstawiam pelny rig :) Nawet dziala ! :D Skin jeszcze niema, mosze sie upewnic ze mesh jest naprawde skonczony zanim sie zaczne z tym bawic.

 

Troche duzo punktow kontrolnych wyszlo..nie mosialem ale jak juz robic to do konca :)

 

 

rig_web.jpg

Napisano
Originally posted by Hunter

Witam

No super to wyglada,

wogule pierwszy raz widze takie kolorowe kreski :oi te kosci takie inne[wow]

To w maxie jest takie cus :P

 

BTW Sorka ze w twoim WIP\'ie ale

mozesz zdradzic jak zrobic zeby texturka

nie plywala po obiekcie w czasie animacji??

 

Kosci sa standardowe, tylko Fin\'y wlaczylem i ustawilem.Z nimi Skin dokladniej sie ustawia. Pozatym na kazda kosc mozna wrzucic Edit Mesh i uksztaltowac ja jak sie chce :) Kontrolery to spliny, mozna w sumie wszystkiego urzywac, niektorzy wola Dummy objects albo Point Helpers.

 

Co do tekstur:

 

\"plywanie\" tekstur jest spowodowane tym ze one sa malowane na osi objeku a nie na verts. Jezeli poruszasz caly objekt to nie bedzie problemu, jezeli dasz skin i verts bedziesz ruszal to bedzie plywac bo os zostaje w tym samym miejscu. Zeby to naprawic:

 

Dodajesz UVW Map,

Mapping zaznaczasz na XYZ to UVW

 

w mapie ktora przypisales temu objektowi zmien Source z Object XYZ do Explicit Map Channel.

 

i na koncu wrzuczasz UVW Unwrap nad UVW map ( nie czeba robic unwrap..tylko zeby byl ten modifier tam) i voila.

 

Napisano
Originally posted by Gotham

Co do szkoły to super że się rozpisałeś :)

 

Też bym chciał...

 

Szkola jest szkola, ale wszystkiego da sie samemu nauczyc jak ma sie zaparcie. Studia patrza na twoje portfolio/demo i ich nie interesuje czy i do jakiej szkoly polazles. Ja sie caly czas dziwie ze studenta z Chin co placa duza kase zeby sie uczyc w tej szkola...naprawde nie sadze ze bym przyjechal z innego kraju dla tego programu.

 

Do tego sie niedawno dowiedzialem ze po niej nie dostane wizy do pracy w US, oni chca minium 3 lata szkoly...moja jest 2.

 

Updejt projektu:

To karabin dla mego ludzika, troche wyglada za prawdziwie wiec troche nad nim popracuje, skali tez nie moge dobrej wybrac zeby pasowala :)

 

Mam duzo innych projektow ale jak tylko mam czas to teraz pracuje nad Skin, co jest pieklem :) Do jutra powinien byc skoncozny i gotowy do animowania :)

 

gun_3.jpg

Napisano

nastepny apdejt:

 

SKin jest juz nalozona, porusza sie razem z kosciami i postacia...w niektorych miejscach jeszcze zle sie deformuje, mam nadzieje ze jutro bende mial czas to naprawic zeby miec juz go z glowy, zajac sie dodatkami..no i zaczac animowac.

 

a..rig tez poprawilem, sie okazalo ze jednak nie dzialal tak dobrze jak myslalem :D

 

 

skinned.jpg

Napisano

Pokaz jeszcze otoczenie :D

(okopy druty kolczaste itp)

 

A co do komara to akurat jest bitwa

wiec 2 pieczenie na jednym ogniu ..

czekam na dalej

Napisano

Otoczenie...moze bedzie :) ale za wolno mi to wszystko idzie i nie wiem czy sie wyrobie... w szkole na mnie zrzucaja projekt za projektem ;/

 

no i sie okazalo ze Skin jest kompletnie schszaniona i od rana robie ja od nowa.

No ale dalo mi to szanse poprawic mesh zeby sie lepiej deformowal... ;)

Napisano

Jakby sie ktos zastanawial to nie, nie porzucilem tego projektu :D

 

Zostalem zasypany innymi projektami ktore nie maja nic wspolnego z grafika i mnie niemilosiernie denerwuja. Teraz zato sie mecze nad 2 projektami z Combustion, na wtorek (23) :) i jak tu cholera usiasc i pozadnie ta animacje zrobic.

 

cos tam jednak dorobilem w wolnych chwilach, SKin jest juz zrobiona (od nowa) i cala postac dziala i porusza sie dobrze. Czyli jest gotowa do animacji jak tylko skoncze Morph Targets, ktore teraz robie. Jak je skoncze to mozna dam kilka ich renderow.

Napisano

hahaha, wybaczcie :D

juz cos wyrenderuje :)

 

EDIT: Linki zamiast obrazkow..niema sensu czekaz az sie zaladuja za kazdym razem.

 

Twarz #1

 

Twarz #2

 

w sumie mam narazie z 10 targets na twarzy zeby tworzyc rozne miny, ale caly czas poprawiam i trace czas...ale juz niedlugo :D

 

Napisano
Originally posted by Gotham

1 wygląda ok, w 2 chyba zapomniałeś że cała żuchwa się rusza.

 

masz racje :)

chociaz u mnie ta teoretyczna zuchwa sie rusza...ale pod tym kontem jednak tego nie bylo widac... juz poprawilem :)

 

ciezko sie robi te emocje... caly czas cos nie pasuje a czas ucieka ;/

Napisano

No to skonczylem postac :D

jakbym nie mosial wstac o 5:30 rano to bym sie spil teraz na amen...

zaloze sie ze cos sie zespuje jak zaczne animowac :D

 

postanowilem sie nad wami zlitowac i dac thumbnail zamiast pelnego obrazka...

 

char_max3d_th.jpg

 

a tu LINK do pelnej wersji

 

hosta mi za jakis miesiac wylacza wiec to wszystko przestanie dzialac, mosze cos innego skombinowac.

 

Jutro jeszcze potestuje go w roznych pozycjach i animacjach...moze presets do rak dam jak bende mial sily. No i mam 3 tyg zeby wyanimowac te 10 sec z nim :D

 

Zakupilem ciekawa ksiazke \"The Animators Survival Kit\" napisana przez Richarda WIlliamsa, dla klasycznych animatorow, ale nadaje sie do kazdej formy animacji... polecam kazdemu kto sie tym zajmuje :)

Napisano

Jak moglem zapomniec :D

oto komar:

 

 

mos_1.jpg

 

bedzie mosial miec bardzo prymitywny rig bo na poczatku podbija sie do lotu...wiec ze 2 kosci w nogach, \"szyja\" ..moze Spring controller na tyle ciala zeby sie wesolo odbijalo :)

 

Teraz poprawiam karabin zeby bardziej bajkowo wygladal..i mial mniej Poly\'s.

Napisano

przypominam o sobie i inforumuje ze juz animacje robie :D Uporalem sie z projektami zaleglymi i moge sie skoncentrowac na tym. Dzisiaj jeszcze pewnie zalacze animatik/pose-pose.

 

Mosze tylko wykombinowac jak to zrobic..narazie nawet Preview maja po 15MB..

Napisano

problem w moim nieprzewidywalnym serwerze :D

 

no ale, pokaze wam test z wczoraj, skompresowany na amen w DivX5.0.5.

To jest wiecej animatik niz animacja, rozmieszczam sceny zeby sie zmiescilo w 10sec, wiec dzieja sie tam straszne zeczy z postacia :D ( w rekach ma karabin ktory przyjdzie pozniej )

 

Komar_1.avi - ~420KB DivX 5.0.5

Napisano
Originally posted by Gotham

Czemu tak zrywa ta animka?

 

a wogole gra ? :) Jestem w szkole i tylko 2 klatki pokazuje ;/

 

jezeli gra to zrywa bo to jest tzw pose-to-pose animation. Kontroler animacji jest ustawiony na Step zamiast defaultowego Bezier Float. Nie pozwalam komputerowi wstawiac jego interpretacji ruchow, dopiero na koniec zmienie moze w niektorych miejscach, zalezy jak bedzie wygladac po wstawieniu moich key\'s.

Napisano

sprobojcie czy dobrze wam sie sciaga ten plik i czy gra: LINK 1.1MB QuickTime, Sorenson 3

 

Wiem ze jest za duzo swiatla, to pomylka, a kawalek jest z koncowki animacji, dalej nim\"rzuca\" ale juz jest coraz gladziej.

 

Ogolnie to troche sie posowam do przodu. Przy okazji powychodzily bledy w postaci, glownie w Skin, da sie naprawic ale czasu duzo zajmuje.

 

 

 

Napisano

narazie nic z tego..Tripod z jakims limitem mi wyskoczyl a innego pozadnego hosta narazie niemam.. wiec przykro mi ale narazie nie moge pokazac nic wiecej :( Chyba ze wam zacznie dzialac ten na ktorym jest teraz:)

Napisano
Originally posted by Pablo

ladnie ladnie...ale czemu takie klatkowe??

 

pozdr

 

thx :)

A tak sie nauczylem i tak robie, nie zabardzo lubie interpolacji.. zazwyczaj wlanczam dopiero na koniec jak wszystkie pozycje glowne sa juz ustawione.

Napisano

Hmmmm, taka metoda to nie jest błąd? Ja zawsze przy animacji cały czas doglądam jak beziere ruchu się układają. Bez interpolacji nie był bym wstanie określić czy ruch jest dobry, jego tępo itd... Dlaczego przy renderingu nie włączyłeś interpolacji?

Napisano
Originally posted by Gotham

Hmmmm, taka metoda to nie jest błąd? Ja zawsze przy animacji cały czas doglądam jak beziere ruchu się układają. Bez interpolacji nie był bym wstanie określić czy ruch jest dobry, jego tępo itd... Dlaczego przy renderingu nie włączyłeś interpolacji?

 

Taka metoda to jak najbardziej nie jest blad :D To jest z klasycznej animacji, tam glowni animatorzy robie te \"key poses\" a pomocnicy (tu komputer) pozniej tylko uzupelniaja te pomiedzy. Tempo tez latwo ustawic, tylko czeba flamastra hhehe (ja sobie zaznaczam na monitorze gdzie jest np glowa w klatce 4 i 10, zaznaczam gdzie ma byc pomiedzy i ustawiam postac ).

 

Troche to...dziwne...ale mi lepiej wychodzi tak niz z interpolacja, kazdy ma swoje metody :) Zreszta dopiero jestem na poczatku nauki..zaden ze mnie expert. Ale wiem ze ta metoda jest dobra.

 

a czy teraz moge wlaczyc ? hmmm ... wszystko sie porozlazi chyba, sproboje jak bende mial wiecej zrobione :)

Napisano

troche dzisiaj nad tym posiedzialem, server jest, wiec moge pokazac te wypociny :D

 

7MB QT

 

Pozmienialem ze step na bezier, wedle zyczen :D Ale tylko niektore czesci. Oczywiscie jes jeszcze sporo do zrobienia.

 

Problem:

Zrobilem maly test karabinu, i jak widac te piekielne luski nie chca siedziec spokojnie na podlodze, urzywam SuperSpray, pOmniDeflect i Gravity ... chyba sie nieda ich zatrzymac. Mam PFlow ale niemam czasu sie tego nauczyc... moze ktos poradzi ? :) I jeszcze jakby ktos wiedzial, jak wyanimowac zeby strzelal z przerwami ? Narazie widze tylko opcje Start i Stop ...i nie wygodaja zeby dalo sie je animowac.

Napisano

no i nastepna wersja:

 

7MB QT

 

komara nie widacprzez blad w renderowaniu...tlo nie to :D Pozatym to wiem ze to nie jest nic wielkiego...ale jakos mi idzie... i duzo do zrobienia jak widac...jeszcze nad tym posiedze :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności