ZOMO Napisano 27 Czerwiec 2003 Napisano 27 Czerwiec 2003 Witam, zaczolem moja animacje ktora niby ma sie znalesc na moim demo-reel. Bedzie miala 10sec. Styl: komiksowy Historyjka: Zolniezyk sobie lezy na dzialku przeciwlotniczym, komar go gryzie w nos..ten zaczyna do niego strzelac z tego dzialka...itd etc... (jak ktos ma lepszy pomysl na ten temat i sie zmienisci w 10sec to prosze.. :) ) Narazie pracuje nad glownym modelem, jeszcze bardzo duzo roboty z nim...pelny IK rig mosze zrobic, skin etc..
ZOMO Napisano 28 Czerwiec 2003 Autor Napisano 28 Czerwiec 2003 Witam Wedle zyczen :D : Koszulka jeszcze rozwalona.. ale ma juz rece :D i to dosyc ladne ! Nie wiem wlasnie czy modelowac mu ubranko razem...czy tez osobno ...jak osobno to potem benda problemy z animacja...ale jak razem to benda problemy ze skin i ogulnie wygladem..ehh
Phantom Napisano 29 Czerwiec 2003 Napisano 29 Czerwiec 2003 no super...fajnie się zapowiada...no i pierwszy animowany WIP :) pozdro...
Gotham Napisano 2 Lipiec 2003 Napisano 2 Lipiec 2003 A w końcu widzę te obrazki :). Super, czekam na rozwój wydarzeń! PS. Trudniejszy temat nie przychodził do głowy?
ZOMO Napisano 4 Lipiec 2003 Autor Napisano 4 Lipiec 2003 Przydal by sie maly updejt ;D Mosialem go przebudowac kompletnie zeby pozniej nie miec problemow z Skin. Teraz ma ladnie ulozone \"loops\" w liniach i powinien sie dobrze deformowac. Nie zwracajacie uwage na dziwna texture :D tak tylko nalozylem zeby widziec co sie dzieje ;D do poniedzialku powinien byc skonczony, z rig i Skin, potem bedzie sporo siedzenia nad morph targets do animacji twarzy. do calej animacji jeszcze jakis dziwny karabin potrzebuje i komara :D A co do tematu to nie jest to takie latwe jak by sie wydawalo :)
Kris_R Napisano 4 Lipiec 2003 Napisano 4 Lipiec 2003 10 s. ?! Stary... zrób animatik to się zdziwisz.... :/ Na moje oko to powinno być co najmniej jakieś 25-30... W 10 sek. to komar przyleci usiądzie, facecik zareaguje i nawet nie zdąży wystrzelić... Coś mi tu nie gra :(
ZOMO Napisano 4 Lipiec 2003 Autor Napisano 4 Lipiec 2003 Animatic i storyboard mam juz, i masz racje...plan jak wyrzej by sie nie zmiescil wiec zmodyfikowalem go nieco, scena zaczyna sie od komara na nosie, facet bedzie mial karabin w reku zeby wiecej animacji postaci pokazac w krotkim czasie( w poprzedniej wersji siedzial wiec tylko rece i twarz byly by do animowania) jak sie wyrobie dzisiaj z postacia to na wikend animatic tu wstawie. dzieki za ostrzezenie :)
ZOMO Napisano 4 Lipiec 2003 Autor Napisano 4 Lipiec 2003 to jest projekt do szkoly, i ma isc na demo reel, w ciegu pierwszych 10sec czeba pokazac co sie umnie zeby chcieli ogladac dalej :) Jak to mawia moj wykladowaca, lepiej 10sec dobrej animacji niz 20 sec niezlej animacji :) moge sie skoncentrowac na tych 10 sec i dopracowac ... 240 klatek to nie tak malo :)
ZOMO Napisano 4 Lipiec 2003 Autor Napisano 4 Lipiec 2003 Jakos sie juz posowa :) texturka jest proceduralna, ale ja wyrenderuje i domaluje co trzeba, ( swoja droga...troche mi zajelo zanim wykombinowalem jak zrobic zeby nie plywala po nim w czasie animacji ehh ) nie potrzebnie sie grzebalem..ale milo wiedziec na przyszlosc :) Jeszcze chyba jakias szczeke dorobie i moze jezyk... jak ktos ma jeszcze jakis pomysl do niego to dajcie znac :) ( sorki za rozmiar zdjecia ponizej...)
Gotham Napisano 5 Lipiec 2003 Napisano 5 Lipiec 2003 Ładnie się rozwija. Dwa pytania: Czym animujesz. Uczysz się w tej słynnej filmówce w Toronto???
ZOMO Napisano 5 Lipiec 2003 Autor Napisano 5 Lipiec 2003 Wiekszosc modelu bedzie miala moj rig/bones bo lubie ustawiac kontrolery tam gdzie lubie i tak jak ja lubie. Nie urzywam BiPeda bo jest tylko na MAX\'a a nie wiele miejsc animuje w maxie, lepiej sie nauczyc tradycyjnego sposobu. Wiekszosc szkieletu bedzie IK, dlonie benda FK. Jeszcze nie wiem jak bardzo go zriguje, czasami jest lepiej ruszac osobnymi kosciami niz robic do nich controler. Co do szkoly to pewnie chodzi Ci o Sheridian College. Nie, nie chodze tam. Ich program odpowiadajacy mojemu w Seneca jest mniejwiecej taki sam, tylko maja o wiele wiecej tradycyjnego rysowania/animowania. Teraz jak skoncze moj program to bende mogl sie wybrac do Sheridian na, jak to tutaj zwa, Post Graduate kursy. (Najpierw czeba skonczyc jakas grafike/animacje zeby sie do nich dostac) W samym Toronto sa chyba 4 takie, i to ten kurs jest slynny w Sheridian bo przez 8 miesiecy siedzisz i animujesz 8h dziennie :) Moja szkola tez ma taki program ale nie jest najlepszy. Tylko Sheridian albo Centennial maja cos do zaoferowania. Niestety te kursy kosztuja po 13 tysiecy $ dla obywateli, z poza kraju pewnie cos kolo 20k. Tutaj jest od cholery szkol 3D/filmowych, niestety wiekszosc jest nic nie warta. Ja mialem szczecie trafic do mojej gdzie nauczaja ludzie co sie naprawde na tym znaja i ucza dla przyjemnosci. No to sie rozpisalem....nie wiem czy chciales az tyle info ale nie aszkodzi hehe... ehhh lepiej pojde sobie herbaty zrobic.
ZOMO Napisano 7 Lipiec 2003 Autor Napisano 7 Lipiec 2003 Dla zainteresowanych przedstawiam pelny rig :) Nawet dziala ! :D Skin jeszcze niema, mosze sie upewnic ze mesh jest naprawde skonczony zanim sie zaczne z tym bawic. Troche duzo punktow kontrolnych wyszlo..nie mosialem ale jak juz robic to do konca :)
ZOMO Napisano 7 Lipiec 2003 Autor Napisano 7 Lipiec 2003 Originally posted by Hunter Witam No super to wyglada, wogule pierwszy raz widze takie kolorowe kreski :oi te kosci takie inne[wow] To w maxie jest takie cus :P BTW Sorka ze w twoim WIP\'ie ale mozesz zdradzic jak zrobic zeby texturka nie plywala po obiekcie w czasie animacji?? Kosci sa standardowe, tylko Fin\'y wlaczylem i ustawilem.Z nimi Skin dokladniej sie ustawia. Pozatym na kazda kosc mozna wrzucic Edit Mesh i uksztaltowac ja jak sie chce :) Kontrolery to spliny, mozna w sumie wszystkiego urzywac, niektorzy wola Dummy objects albo Point Helpers. Co do tekstur: \"plywanie\" tekstur jest spowodowane tym ze one sa malowane na osi objeku a nie na verts. Jezeli poruszasz caly objekt to nie bedzie problemu, jezeli dasz skin i verts bedziesz ruszal to bedzie plywac bo os zostaje w tym samym miejscu. Zeby to naprawic: Dodajesz UVW Map, Mapping zaznaczasz na XYZ to UVW w mapie ktora przypisales temu objektowi zmien Source z Object XYZ do Explicit Map Channel. i na koncu wrzuczasz UVW Unwrap nad UVW map ( nie czeba robic unwrap..tylko zeby byl ten modifier tam) i voila.
Gotham Napisano 8 Lipiec 2003 Napisano 8 Lipiec 2003 Co do szkoły to super że się rozpisałeś :) Też bym chciał...
ZOMO Napisano 10 Lipiec 2003 Autor Napisano 10 Lipiec 2003 Originally posted by Gotham Co do szkoły to super że się rozpisałeś :) Też bym chciał... Szkola jest szkola, ale wszystkiego da sie samemu nauczyc jak ma sie zaparcie. Studia patrza na twoje portfolio/demo i ich nie interesuje czy i do jakiej szkoly polazles. Ja sie caly czas dziwie ze studenta z Chin co placa duza kase zeby sie uczyc w tej szkola...naprawde nie sadze ze bym przyjechal z innego kraju dla tego programu. Do tego sie niedawno dowiedzialem ze po niej nie dostane wizy do pracy w US, oni chca minium 3 lata szkoly...moja jest 2. Updejt projektu: To karabin dla mego ludzika, troche wyglada za prawdziwie wiec troche nad nim popracuje, skali tez nie moge dobrej wybrac zeby pasowala :) Mam duzo innych projektow ale jak tylko mam czas to teraz pracuje nad Skin, co jest pieklem :) Do jutra powinien byc skoncozny i gotowy do animowania :)
ZOMO Napisano 10 Lipiec 2003 Autor Napisano 10 Lipiec 2003 nastepny apdejt: SKin jest juz nalozona, porusza sie razem z kosciami i postacia...w niektorych miejscach jeszcze zle sie deformuje, mam nadzieje ze jutro bende mial czas to naprawic zeby miec juz go z glowy, zajac sie dodatkami..no i zaczac animowac. a..rig tez poprawilem, sie okazalo ze jednak nie dzialal tak dobrze jak myslalem :D
Fr3d3k Napisano 11 Lipiec 2003 Napisano 11 Lipiec 2003 Pokaz jeszcze otoczenie :D (okopy druty kolczaste itp) A co do komara to akurat jest bitwa wiec 2 pieczenie na jednym ogniu .. czekam na dalej
ZOMO Napisano 11 Lipiec 2003 Autor Napisano 11 Lipiec 2003 Otoczenie...moze bedzie :) ale za wolno mi to wszystko idzie i nie wiem czy sie wyrobie... w szkole na mnie zrzucaja projekt za projektem ;/ no i sie okazalo ze Skin jest kompletnie schszaniona i od rana robie ja od nowa. No ale dalo mi to szanse poprawic mesh zeby sie lepiej deformowal... ;)
ZOMO Napisano 20 Lipiec 2003 Autor Napisano 20 Lipiec 2003 Jakby sie ktos zastanawial to nie, nie porzucilem tego projektu :D Zostalem zasypany innymi projektami ktore nie maja nic wspolnego z grafika i mnie niemilosiernie denerwuja. Teraz zato sie mecze nad 2 projektami z Combustion, na wtorek (23) :) i jak tu cholera usiasc i pozadnie ta animacje zrobic. cos tam jednak dorobilem w wolnych chwilach, SKin jest juz zrobiona (od nowa) i cala postac dziala i porusza sie dobrze. Czyli jest gotowa do animacji jak tylko skoncze Morph Targets, ktore teraz robie. Jak je skoncze to mozna dam kilka ich renderow.
Loozack Napisano 23 Lipiec 2003 Napisano 23 Lipiec 2003 wszyscy czekamy... i czekamy... i czekamy...... gdzie updaty !! ;):D
ZOMO Napisano 23 Lipiec 2003 Autor Napisano 23 Lipiec 2003 hahaha, wybaczcie :D juz cos wyrenderuje :) EDIT: Linki zamiast obrazkow..niema sensu czekaz az sie zaladuja za kazdym razem. Twarz #1 Twarz #2 w sumie mam narazie z 10 targets na twarzy zeby tworzyc rozne miny, ale caly czas poprawiam i trace czas...ale juz niedlugo :D
Gotham Napisano 24 Lipiec 2003 Napisano 24 Lipiec 2003 1 wygląda ok, w 2 chyba zapomniałeś że cała żuchwa się rusza.
ZOMO Napisano 24 Lipiec 2003 Autor Napisano 24 Lipiec 2003 Originally posted by Gotham 1 wygląda ok, w 2 chyba zapomniałeś że cała żuchwa się rusza. masz racje :) chociaz u mnie ta teoretyczna zuchwa sie rusza...ale pod tym kontem jednak tego nie bylo widac... juz poprawilem :) ciezko sie robi te emocje... caly czas cos nie pasuje a czas ucieka ;/
ZOMO Napisano 25 Lipiec 2003 Autor Napisano 25 Lipiec 2003 No to skonczylem postac :D jakbym nie mosial wstac o 5:30 rano to bym sie spil teraz na amen... zaloze sie ze cos sie zespuje jak zaczne animowac :D postanowilem sie nad wami zlitowac i dac thumbnail zamiast pelnego obrazka... a tu LINK do pelnej wersji hosta mi za jakis miesiac wylacza wiec to wszystko przestanie dzialac, mosze cos innego skombinowac. Jutro jeszcze potestuje go w roznych pozycjach i animacjach...moze presets do rak dam jak bende mial sily. No i mam 3 tyg zeby wyanimowac te 10 sec z nim :D Zakupilem ciekawa ksiazke \"The Animators Survival Kit\" napisana przez Richarda WIlliamsa, dla klasycznych animatorow, ale nadaje sie do kazdej formy animacji... polecam kazdemu kto sie tym zajmuje :)
kulexy Napisano 26 Lipiec 2003 Napisano 26 Lipiec 2003 czekam z niecierpliwoscia na animke... powodzenia[heej]
ZOMO Napisano 26 Lipiec 2003 Autor Napisano 26 Lipiec 2003 Jak moglem zapomniec :D oto komar: bedzie mosial miec bardzo prymitywny rig bo na poczatku podbija sie do lotu...wiec ze 2 kosci w nogach, \"szyja\" ..moze Spring controller na tyle ciala zeby sie wesolo odbijalo :) Teraz poprawiam karabin zeby bardziej bajkowo wygladal..i mial mniej Poly\'s.
Loozack Napisano 26 Lipiec 2003 Napisano 26 Lipiec 2003 trochę śmieszny ten komar, no ale w końcu to ma byc śmieszna animacja :) keep working [piwo]
ZOMO Napisano 7 Sierpień 2003 Autor Napisano 7 Sierpień 2003 przypominam o sobie i inforumuje ze juz animacje robie :D Uporalem sie z projektami zaleglymi i moge sie skoncentrowac na tym. Dzisiaj jeszcze pewnie zalacze animatik/pose-pose. Mosze tylko wykombinowac jak to zrobic..narazie nawet Preview maja po 15MB..
ZOMO Napisano 7 Sierpień 2003 Autor Napisano 7 Sierpień 2003 problem w moim nieprzewidywalnym serwerze :D no ale, pokaze wam test z wczoraj, skompresowany na amen w DivX5.0.5. To jest wiecej animatik niz animacja, rozmieszczam sceny zeby sie zmiescilo w 10sec, wiec dzieja sie tam straszne zeczy z postacia :D ( w rekach ma karabin ktory przyjdzie pozniej ) Komar_1.avi - ~420KB DivX 5.0.5
ZOMO Napisano 7 Sierpień 2003 Autor Napisano 7 Sierpień 2003 Originally posted by Gotham Czemu tak zrywa ta animka? a wogole gra ? :) Jestem w szkole i tylko 2 klatki pokazuje ;/ jezeli gra to zrywa bo to jest tzw pose-to-pose animation. Kontroler animacji jest ustawiony na Step zamiast defaultowego Bezier Float. Nie pozwalam komputerowi wstawiac jego interpretacji ruchow, dopiero na koniec zmienie moze w niektorych miejscach, zalezy jak bedzie wygladac po wstawieniu moich key\'s.
ZOMO Napisano 8 Sierpień 2003 Autor Napisano 8 Sierpień 2003 sprobojcie czy dobrze wam sie sciaga ten plik i czy gra: LINK 1.1MB QuickTime, Sorenson 3 Wiem ze jest za duzo swiatla, to pomylka, a kawalek jest z koncowki animacji, dalej nim\"rzuca\" ale juz jest coraz gladziej. Ogolnie to troche sie posowam do przodu. Przy okazji powychodzily bledy w postaci, glownie w Skin, da sie naprawic ale czasu duzo zajmuje.
ZOMO Napisano 9 Sierpień 2003 Autor Napisano 9 Sierpień 2003 Maly updejt, juz a karabinem. QT 5.5MB Sorenson 3
Gotham Napisano 9 Sierpień 2003 Napisano 9 Sierpień 2003 Ajaj, żaden filmik nie chce mi się ściągnąć :/.
ZOMO Napisano 9 Sierpień 2003 Autor Napisano 9 Sierpień 2003 no tak..szkola ma lacze az slina cieknie a kurde studenckie servery wolne jak cholera... zaraz cos wymysle
ZOMO Napisano 9 Sierpień 2003 Autor Napisano 9 Sierpień 2003 narazie nic z tego..Tripod z jakims limitem mi wyskoczyl a innego pozadnego hosta narazie niemam.. wiec przykro mi ale narazie nie moge pokazac nic wiecej :( Chyba ze wam zacznie dzialac ten na ktorym jest teraz:)
ZOMO Napisano 10 Sierpień 2003 Autor Napisano 10 Sierpień 2003 OK mam server, za kilka dni sie domena uaktywni i bedzie spokoj nareszcie. ZObaczcie czy teraz bedzie sie ladowac w spokoju: TUTAJ
Pablo Napisano 10 Sierpień 2003 Napisano 10 Sierpień 2003 ladnie ladnie...ale czemu takie klatkowe?? pozdr
ZOMO Napisano 10 Sierpień 2003 Autor Napisano 10 Sierpień 2003 Originally posted by Pablo ladnie ladnie...ale czemu takie klatkowe?? pozdr thx :) A tak sie nauczylem i tak robie, nie zabardzo lubie interpolacji.. zazwyczaj wlanczam dopiero na koniec jak wszystkie pozycje glowne sa juz ustawione.
Gotham Napisano 10 Sierpień 2003 Napisano 10 Sierpień 2003 Hmmmm, taka metoda to nie jest błąd? Ja zawsze przy animacji cały czas doglądam jak beziere ruchu się układają. Bez interpolacji nie był bym wstanie określić czy ruch jest dobry, jego tępo itd... Dlaczego przy renderingu nie włączyłeś interpolacji?
ZOMO Napisano 10 Sierpień 2003 Autor Napisano 10 Sierpień 2003 Originally posted by Gotham Hmmmm, taka metoda to nie jest błąd? Ja zawsze przy animacji cały czas doglądam jak beziere ruchu się układają. Bez interpolacji nie był bym wstanie określić czy ruch jest dobry, jego tępo itd... Dlaczego przy renderingu nie włączyłeś interpolacji? Taka metoda to jak najbardziej nie jest blad :D To jest z klasycznej animacji, tam glowni animatorzy robie te \"key poses\" a pomocnicy (tu komputer) pozniej tylko uzupelniaja te pomiedzy. Tempo tez latwo ustawic, tylko czeba flamastra hhehe (ja sobie zaznaczam na monitorze gdzie jest np glowa w klatce 4 i 10, zaznaczam gdzie ma byc pomiedzy i ustawiam postac ). Troche to...dziwne...ale mi lepiej wychodzi tak niz z interpolacja, kazdy ma swoje metody :) Zreszta dopiero jestem na poczatku nauki..zaden ze mnie expert. Ale wiem ze ta metoda jest dobra. a czy teraz moge wlaczyc ? hmmm ... wszystko sie porozlazi chyba, sproboje jak bende mial wiecej zrobione :)
ZOMO Napisano 11 Sierpień 2003 Autor Napisano 11 Sierpień 2003 troche dzisiaj nad tym posiedzialem, server jest, wiec moge pokazac te wypociny :D 7MB QT Pozmienialem ze step na bezier, wedle zyczen :D Ale tylko niektore czesci. Oczywiscie jes jeszcze sporo do zrobienia. Problem: Zrobilem maly test karabinu, i jak widac te piekielne luski nie chca siedziec spokojnie na podlodze, urzywam SuperSpray, pOmniDeflect i Gravity ... chyba sie nieda ich zatrzymac. Mam PFlow ale niemam czasu sie tego nauczyc... moze ktos poradzi ? :) I jeszcze jakby ktos wiedzial, jak wyanimowac zeby strzelal z przerwami ? Narazie widze tylko opcje Start i Stop ...i nie wygodaja zeby dalo sie je animowac.
ZOMO Napisano 12 Sierpień 2003 Autor Napisano 12 Sierpień 2003 no i nastepna wersja: 7MB QT komara nie widacprzez blad w renderowaniu...tlo nie to :D Pozatym to wiem ze to nie jest nic wielkiego...ale jakos mi idzie... i duzo do zrobienia jak widac...jeszcze nad tym posiedze :)
ZOMO Napisano 14 Sierpień 2003 Autor Napisano 14 Sierpień 2003 NOWA WERSJA 4mb RAR ( 16MB QT) Tamtego nie moglem juz naprawic wiec od nowa zaczolem, to jest Preview z wylaczonymi czasteczkami. Dzisiaj ostatni dzien wiec troche to uplynnie i koniec, chyba ze dostane jakies sugestie.
ZOMO Napisano 18 Sierpień 2003 Autor Napisano 18 Sierpień 2003 jakby ktos chcial sobie zobaczyc mala wersje tego co zrobilem to: TUTAJ (1.2MB zip -> 1.6MB QT) przez problemy z pradem mam wiecej czasu zeby nad tym robic ale prawdepowiedziwszy, juz mi sie nie chce nati patrzec :)
Gotham Napisano 18 Sierpień 2003 Napisano 18 Sierpień 2003 Podoba mi się! Tylko moment podnoszenia karabinu.... Jakoś nienaturalnie rączki się ruszają... A i puenta jakoś nie uderza...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się