Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

cześć kochani pszczelarze!

mam taki zapytajnik : czy da rade zmienić lambert1 ? chodzi mi o to aby każdy nowo utwożony obiekt miał inny kolor a nie szary.

PZDR :)

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

qrde.... obawiam się, że nie.... ale jak znajdziesz sposób to daj znać ;)

 

z tego co moja wiedza mi podpowiada.... to każdy przedniot tworzony jest domyslnie z tym materiałem, a jest on jeden, więc sam materiał możesz zmienić ale wszystkie elementy kryte tym materiałem też zmienią kolor :)

 

Majka pod tym względem wydaje się... hm... powalona ;)

 

Ja byłbym wdzieczny za info albo pomysł... jak przydzielić obiektowi 2 materiały... jeden do renderowania a 2 do wyświetlania w viewporcie ;)

Napisano

Witam!

 

 

Da się. Ja klikam hypershader i zmieniam kolor labert1 na zielony i wszystkie obiekty nowe mam zielone bo mnie denerwował szary. :) chyba o taki sposób wam nie chodziło :]

 

Ale mam nadzieję że pomogłem!

 

 

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

Mi chodziło o to aby po wyłączeniu i włączeniu Mayi był ten kolor zapisany, bo jak zmieniam na inny i robie tą czynność to kolor jest dalej szary :P

Napisano

eee tam, i tak masz dobrze. Mi Maya żadnych ustawień czegokolwiek nie zapamiętuje :p

Napisano

Witam!

 

 

Ja tak miałem. Tworzę jeden projekt w nim zmieniam kolor lambert, a potem jak tworzyłem sceny w tym projekcje to taki był lambert jak zarobiłem chyba.

 

 

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

ale ja niechce otwierać projektu tylko od razu jak odpale Maye aby tak było zmienione

Napisano

kiedyś czytałem o tym... ale poszukam bo nie pamietam co i jak... ale można zdefiniować scene po "resecie".... tak jak w maxie jest gdzies plik "resetowy" który zawiera wszelkie informacje o świerzej scenie.

 

[edit] ooo... może to... Atrybuty New Scene... tam definiujesz plik startowy który domyślnie jest ładowany po resecie sceny. w tym pliku pewnie można zmienić kolor Lambertu.

Napisano

heh, sorry, że odkopuję wątek, ale pamiętam, że był taki problem i prawdopodobnie nie został rozwiązany - nie chce mi się sprawdzać, czy sposób asblaze'a działa ;]

 

Powoli oswajając się z MEL'em doszedłem do takiego czegoś:

 

Tworzymy sobie nowy plik w folderze scipts (obojętnie którym, najlepiej w docs/maya/scripts lub docs/maya/ver./scripts) o nazwie lambertColor.mel

i w nim tworzymy procedurę:

global proc lambertColor()    //ważne, aby nazwa była identyczna z nazwą pliku
{  
  setAttr ("lambert1.color" 1, 0, 0);
}


//Tutaj jest ustawiony kolor czerwony, ale można zrobić dowolny,
//zmieniając liczby w poleceniu setAttr - kolory w przestrzeni RGB
//przyjmujące wartości od 0 do 1.

 

Następnie w pliku userSetup.mel (w folderze maya/wersja/scripts, jeśli go nie ma, należy utworzyć) dodajemy sobie linijkę:

scriptJob -permanent -event "NewSceneOpened" "lambertColor";
lambertColor;

 

Restart Mayki i gotowe.

 

Może się komuś przyda :)

 

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności