Skocz do zawartości

zmiana Lambert1


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

cześć kochani pszczelarze!

mam taki zapytajnik : czy da rade zmienić lambert1 ? chodzi mi o to aby każdy nowo utwożony obiekt miał inny kolor a nie szary.

PZDR :)

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

qrde.... obawiam się, że nie.... ale jak znajdziesz sposób to daj znać ;)

 

z tego co moja wiedza mi podpowiada.... to każdy przedniot tworzony jest domyslnie z tym materiałem, a jest on jeden, więc sam materiał możesz zmienić ale wszystkie elementy kryte tym materiałem też zmienią kolor :)

 

Majka pod tym względem wydaje się... hm... powalona ;)

 

Ja byłbym wdzieczny za info albo pomysł... jak przydzielić obiektowi 2 materiały... jeden do renderowania a 2 do wyświetlania w viewporcie ;)

Napisano

Witam!

 

 

Da się. Ja klikam hypershader i zmieniam kolor labert1 na zielony i wszystkie obiekty nowe mam zielone bo mnie denerwował szary. :) chyba o taki sposób wam nie chodziło :]

 

Ale mam nadzieję że pomogłem!

 

 

Pozdrawiam!

Napisano

Mi chodziło o to aby po wyłączeniu i włączeniu Mayi był ten kolor zapisany, bo jak zmieniam na inny i robie tą czynność to kolor jest dalej szary :P

Napisano

Witam!

 

 

Ja tak miałem. Tworzę jeden projekt w nim zmieniam kolor lambert, a potem jak tworzyłem sceny w tym projekcje to taki był lambert jak zarobiłem chyba.

 

 

Pozdrawiam!

Napisano

kiedyś czytałem o tym... ale poszukam bo nie pamietam co i jak... ale można zdefiniować scene po "resecie".... tak jak w maxie jest gdzies plik "resetowy" który zawiera wszelkie informacje o świerzej scenie.

 

[edit] ooo... może to... Atrybuty New Scene... tam definiujesz plik startowy który domyślnie jest ładowany po resecie sceny. w tym pliku pewnie można zmienić kolor Lambertu.

Napisano

heh, sorry, że odkopuję wątek, ale pamiętam, że był taki problem i prawdopodobnie nie został rozwiązany - nie chce mi się sprawdzać, czy sposób asblaze'a działa ;]

 

Powoli oswajając się z MEL'em doszedłem do takiego czegoś:

 

Tworzymy sobie nowy plik w folderze scipts (obojętnie którym, najlepiej w docs/maya/scripts lub docs/maya/ver./scripts) o nazwie lambertColor.mel

i w nim tworzymy procedurę:

global proc lambertColor()    //ważne, aby nazwa była identyczna z nazwą pliku
{  
  setAttr ("lambert1.color" 1, 0, 0);
}


//Tutaj jest ustawiony kolor czerwony, ale można zrobić dowolny,
//zmieniając liczby w poleceniu setAttr - kolory w przestrzeni RGB
//przyjmujące wartości od 0 do 1.

 

Następnie w pliku userSetup.mel (w folderze maya/wersja/scripts, jeśli go nie ma, należy utworzyć) dodajemy sobie linijkę:

scriptJob -permanent -event "NewSceneOpened" "lambertColor";
lambertColor;

 

Restart Mayki i gotowe.

 

Może się komuś przyda :)

 

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności