Bhaal Napisano 29 Sierpień 2005 Napisano 29 Sierpień 2005 cześć kochani pszczelarze! mam taki zapytajnik : czy da rade zmienić lambert1 ? chodzi mi o to aby każdy nowo utwożony obiekt miał inny kolor a nie szary. PZDR :)
asblaze Napisano 29 Sierpień 2005 Napisano 29 Sierpień 2005 qrde.... obawiam się, że nie.... ale jak znajdziesz sposób to daj znać ;) z tego co moja wiedza mi podpowiada.... to każdy przedniot tworzony jest domyslnie z tym materiałem, a jest on jeden, więc sam materiał możesz zmienić ale wszystkie elementy kryte tym materiałem też zmienią kolor :) Majka pod tym względem wydaje się... hm... powalona ;) Ja byłbym wdzieczny za info albo pomysł... jak przydzielić obiektowi 2 materiały... jeden do renderowania a 2 do wyświetlania w viewporcie ;)
HEKTOR Napisano 29 Sierpień 2005 Napisano 29 Sierpień 2005 Witam! Da się. Ja klikam hypershader i zmieniam kolor labert1 na zielony i wszystkie obiekty nowe mam zielone bo mnie denerwował szary. :) chyba o taki sposób wam nie chodziło :] Ale mam nadzieję że pomogłem! Pozdrawiam!
Bhaal Napisano 29 Sierpień 2005 Autor Napisano 29 Sierpień 2005 Mi chodziło o to aby po wyłączeniu i włączeniu Mayi był ten kolor zapisany, bo jak zmieniam na inny i robie tą czynność to kolor jest dalej szary :P
piotrek Napisano 29 Sierpień 2005 Napisano 29 Sierpień 2005 eee tam, i tak masz dobrze. Mi Maya żadnych ustawień czegokolwiek nie zapamiętuje :p
HEKTOR Napisano 29 Sierpień 2005 Napisano 29 Sierpień 2005 Witam! Ja tak miałem. Tworzę jeden projekt w nim zmieniam kolor lambert, a potem jak tworzyłem sceny w tym projekcje to taki był lambert jak zarobiłem chyba. Pozdrawiam!
Bhaal Napisano 29 Sierpień 2005 Autor Napisano 29 Sierpień 2005 ale ja niechce otwierać projektu tylko od razu jak odpale Maye aby tak było zmienione
asblaze Napisano 30 Sierpień 2005 Napisano 30 Sierpień 2005 kiedyś czytałem o tym... ale poszukam bo nie pamietam co i jak... ale można zdefiniować scene po "resecie".... tak jak w maxie jest gdzies plik "resetowy" który zawiera wszelkie informacje o świerzej scenie. [edit] ooo... może to... Atrybuty New Scene... tam definiujesz plik startowy który domyślnie jest ładowany po resecie sceny. w tym pliku pewnie można zmienić kolor Lambertu.
Bhaal Napisano 31 Sierpień 2005 Autor Napisano 31 Sierpień 2005 ok, sprawdze, dzięki wszystkim za pomoc :)
piotrek Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 heh, sorry, że odkopuję wątek, ale pamiętam, że był taki problem i prawdopodobnie nie został rozwiązany - nie chce mi się sprawdzać, czy sposób asblaze'a działa ;] Powoli oswajając się z MEL'em doszedłem do takiego czegoś: Tworzymy sobie nowy plik w folderze scipts (obojętnie którym, najlepiej w docs/maya/scripts lub docs/maya/ver./scripts) o nazwie lambertColor.mel i w nim tworzymy procedurę: global proc lambertColor() //ważne, aby nazwa była identyczna z nazwą pliku { setAttr ("lambert1.color" 1, 0, 0); } //Tutaj jest ustawiony kolor czerwony, ale można zrobić dowolny, //zmieniając liczby w poleceniu setAttr - kolory w przestrzeni RGB //przyjmujące wartości od 0 do 1. Następnie w pliku userSetup.mel (w folderze maya/wersja/scripts, jeśli go nie ma, należy utworzyć) dodajemy sobie linijkę: scriptJob -permanent -event "NewSceneOpened" "lambertColor"; lambertColor; Restart Mayki i gotowe. Może się komuś przyda :) pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się