Napisano 29 Sierpień 200519 l cześć kochani pszczelarze! mam taki zapytajnik : czy da rade zmienić lambert1 ? chodzi mi o to aby każdy nowo utwożony obiekt miał inny kolor a nie szary. PZDR :)
Napisano 29 Sierpień 200519 l qrde.... obawiam się, że nie.... ale jak znajdziesz sposób to daj znać ;) z tego co moja wiedza mi podpowiada.... to każdy przedniot tworzony jest domyslnie z tym materiałem, a jest on jeden, więc sam materiał możesz zmienić ale wszystkie elementy kryte tym materiałem też zmienią kolor :) Majka pod tym względem wydaje się... hm... powalona ;) Ja byłbym wdzieczny za info albo pomysł... jak przydzielić obiektowi 2 materiały... jeden do renderowania a 2 do wyświetlania w viewporcie ;)
Napisano 29 Sierpień 200519 l Witam! Da się. Ja klikam hypershader i zmieniam kolor labert1 na zielony i wszystkie obiekty nowe mam zielone bo mnie denerwował szary. :) chyba o taki sposób wam nie chodziło :] Ale mam nadzieję że pomogłem! Pozdrawiam!
Napisano 29 Sierpień 200519 l Autor Mi chodziło o to aby po wyłączeniu i włączeniu Mayi był ten kolor zapisany, bo jak zmieniam na inny i robie tą czynność to kolor jest dalej szary :P
Napisano 29 Sierpień 200519 l eee tam, i tak masz dobrze. Mi Maya żadnych ustawień czegokolwiek nie zapamiętuje :p
Napisano 29 Sierpień 200519 l Witam! Ja tak miałem. Tworzę jeden projekt w nim zmieniam kolor lambert, a potem jak tworzyłem sceny w tym projekcje to taki był lambert jak zarobiłem chyba. Pozdrawiam!
Napisano 29 Sierpień 200519 l Autor ale ja niechce otwierać projektu tylko od razu jak odpale Maye aby tak było zmienione
Napisano 30 Sierpień 200519 l kiedyś czytałem o tym... ale poszukam bo nie pamietam co i jak... ale można zdefiniować scene po "resecie".... tak jak w maxie jest gdzies plik "resetowy" który zawiera wszelkie informacje o świerzej scenie. [edit] ooo... może to... Atrybuty New Scene... tam definiujesz plik startowy który domyślnie jest ładowany po resecie sceny. w tym pliku pewnie można zmienić kolor Lambertu.
Napisano 26 Styczeń 200619 l heh, sorry, że odkopuję wątek, ale pamiętam, że był taki problem i prawdopodobnie nie został rozwiązany - nie chce mi się sprawdzać, czy sposób asblaze'a działa ;] Powoli oswajając się z MEL'em doszedłem do takiego czegoś: Tworzymy sobie nowy plik w folderze scipts (obojętnie którym, najlepiej w docs/maya/scripts lub docs/maya/ver./scripts) o nazwie lambertColor.mel i w nim tworzymy procedurę: global proc lambertColor() //ważne, aby nazwa była identyczna z nazwą pliku { setAttr ("lambert1.color" 1, 0, 0); } //Tutaj jest ustawiony kolor czerwony, ale można zrobić dowolny, //zmieniając liczby w poleceniu setAttr - kolory w przestrzeni RGB //przyjmujące wartości od 0 do 1. Następnie w pliku userSetup.mel (w folderze maya/wersja/scripts, jeśli go nie ma, należy utworzyć) dodajemy sobie linijkę: scriptJob -permanent -event "NewSceneOpened" "lambertColor"; lambertColor; Restart Mayki i gotowe. Może się komuś przyda :) pozdr
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto