Skocz do zawartości

zmiana Lambert1


Bhaal

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

qrde.... obawiam się, że nie.... ale jak znajdziesz sposób to daj znać ;)

 

z tego co moja wiedza mi podpowiada.... to każdy przedniot tworzony jest domyslnie z tym materiałem, a jest on jeden, więc sam materiał możesz zmienić ale wszystkie elementy kryte tym materiałem też zmienią kolor :)

 

Majka pod tym względem wydaje się... hm... powalona ;)

 

Ja byłbym wdzieczny za info albo pomysł... jak przydzielić obiektowi 2 materiały... jeden do renderowania a 2 do wyświetlania w viewporcie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

 

Da się. Ja klikam hypershader i zmieniam kolor labert1 na zielony i wszystkie obiekty nowe mam zielone bo mnie denerwował szary. :) chyba o taki sposób wam nie chodziło :]

 

Ale mam nadzieję że pomogłem!

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś czytałem o tym... ale poszukam bo nie pamietam co i jak... ale można zdefiniować scene po "resecie".... tak jak w maxie jest gdzies plik "resetowy" który zawiera wszelkie informacje o świerzej scenie.

 

[edit] ooo... może to... Atrybuty New Scene... tam definiujesz plik startowy który domyślnie jest ładowany po resecie sceny. w tym pliku pewnie można zmienić kolor Lambertu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh, sorry, że odkopuję wątek, ale pamiętam, że był taki problem i prawdopodobnie nie został rozwiązany - nie chce mi się sprawdzać, czy sposób asblaze'a działa ;]

 

Powoli oswajając się z MEL'em doszedłem do takiego czegoś:

 

Tworzymy sobie nowy plik w folderze scipts (obojętnie którym, najlepiej w docs/maya/scripts lub docs/maya/ver./scripts) o nazwie lambertColor.mel

i w nim tworzymy procedurę:

global proc lambertColor()    //ważne, aby nazwa była identyczna z nazwą pliku
{  
  setAttr ("lambert1.color" 1, 0, 0);
}


//Tutaj jest ustawiony kolor czerwony, ale można zrobić dowolny,
//zmieniając liczby w poleceniu setAttr - kolory w przestrzeni RGB
//przyjmujące wartości od 0 do 1.

 

Następnie w pliku userSetup.mel (w folderze maya/wersja/scripts, jeśli go nie ma, należy utworzyć) dodajemy sobie linijkę:

scriptJob -permanent -event "NewSceneOpened" "lambertColor";
lambertColor;

 

Restart Mayki i gotowe.

 

Może się komuś przyda :)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności