Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

cześć kochani pszczelarze!

mam taki zapytajnik : czy da rade zmienić lambert1 ? chodzi mi o to aby każdy nowo utwożony obiekt miał inny kolor a nie szary.

PZDR :)

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

qrde.... obawiam się, że nie.... ale jak znajdziesz sposób to daj znać ;)

 

z tego co moja wiedza mi podpowiada.... to każdy przedniot tworzony jest domyslnie z tym materiałem, a jest on jeden, więc sam materiał możesz zmienić ale wszystkie elementy kryte tym materiałem też zmienią kolor :)

 

Majka pod tym względem wydaje się... hm... powalona ;)

 

Ja byłbym wdzieczny za info albo pomysł... jak przydzielić obiektowi 2 materiały... jeden do renderowania a 2 do wyświetlania w viewporcie ;)

Napisano

Witam!

 

 

Da się. Ja klikam hypershader i zmieniam kolor labert1 na zielony i wszystkie obiekty nowe mam zielone bo mnie denerwował szary. :) chyba o taki sposób wam nie chodziło :]

 

Ale mam nadzieję że pomogłem!

 

 

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

Mi chodziło o to aby po wyłączeniu i włączeniu Mayi był ten kolor zapisany, bo jak zmieniam na inny i robie tą czynność to kolor jest dalej szary :P

Napisano

eee tam, i tak masz dobrze. Mi Maya żadnych ustawień czegokolwiek nie zapamiętuje :p

Napisano

Witam!

 

 

Ja tak miałem. Tworzę jeden projekt w nim zmieniam kolor lambert, a potem jak tworzyłem sceny w tym projekcje to taki był lambert jak zarobiłem chyba.

 

 

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

ale ja niechce otwierać projektu tylko od razu jak odpale Maye aby tak było zmienione

Napisano

kiedyś czytałem o tym... ale poszukam bo nie pamietam co i jak... ale można zdefiniować scene po "resecie".... tak jak w maxie jest gdzies plik "resetowy" który zawiera wszelkie informacje o świerzej scenie.

 

[edit] ooo... może to... Atrybuty New Scene... tam definiujesz plik startowy który domyślnie jest ładowany po resecie sceny. w tym pliku pewnie można zmienić kolor Lambertu.

Napisano

heh, sorry, że odkopuję wątek, ale pamiętam, że był taki problem i prawdopodobnie nie został rozwiązany - nie chce mi się sprawdzać, czy sposób asblaze'a działa ;]

 

Powoli oswajając się z MEL'em doszedłem do takiego czegoś:

 

Tworzymy sobie nowy plik w folderze scipts (obojętnie którym, najlepiej w docs/maya/scripts lub docs/maya/ver./scripts) o nazwie lambertColor.mel

i w nim tworzymy procedurę:

global proc lambertColor()    //ważne, aby nazwa była identyczna z nazwą pliku
{  
  setAttr ("lambert1.color" 1, 0, 0);
}


//Tutaj jest ustawiony kolor czerwony, ale można zrobić dowolny,
//zmieniając liczby w poleceniu setAttr - kolory w przestrzeni RGB
//przyjmujące wartości od 0 do 1.

 

Następnie w pliku userSetup.mel (w folderze maya/wersja/scripts, jeśli go nie ma, należy utworzyć) dodajemy sobie linijkę:

scriptJob -permanent -event "NewSceneOpened" "lambertColor";
lambertColor;

 

Restart Mayki i gotowe.

 

Może się komuś przyda :)

 

pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.