Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Sans Serif w wątku "ogólnym" o shaderach zaproponował, żeby stwarzać dla każdego z shaderków osobny wątek w odpowiednim rendererowi dziale.

No więc ktoś to musi zapoczątkować. :)

Od razu proponuję do tematu dodawać słówko "shader:", będzie łatwiej wyłowić z tłumu.

 

A teraz do rzeczy. Troszkę się nudziłem dzisiaj w nocy i wygrzebałem gdzieś starą scenę z pewnego projektu, w której znajdował się między innymi taki oto fotel - postanowiłem więc zrobić odpowiedni shaderek.

Założenia:

-max realizm

-full procedural

-zero hdr'ek i innych podobnych cudów

 

Wyszło jak widać poniżej - wg. mnie całkiem dobrze.

To nie jest materiał "apply and forget", bardzo wiele zależy od skali sceny i oświetlenia - w tym wypadku 3 point light setup przy czym backlight to skylight i tylko do tego był potrzebny mental i FG (choc w sumie można to zrobić też LightTracerem). Pozostałe dwa światła ułożone standardowo dla tego rigu - prawe ciepłe, lewe zimne, co zresztą widać.

Żadnej mapy otoczenia (zresztą materiał nie ma nawet odbić).

 

Shaderek to zwykły materiał Standard (blinn) z bumpem i falloffem w diffuse. Poniżej matlib do ściągnięcia wszystkich trzech kolorów.

 

Mam nadzieję, że się komuś przyda no i oczywiście, że ktoś spróbuje go poprawić, w końcu po to jest ten wątek. :)

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

shader może być :)

mogłeś dać jeszcze model fotela

Napisano

xeav po co model to jest przeciez o materiałach

A co do materiału to bardzo fajny bo ostatnio meczyłem takie cos.

Napisano

mi ten shader na drugim renderze bardziej plasteline przypomina niz skóre.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.