Karrde Napisano 5 Wrzesień 2005 Napisano 5 Wrzesień 2005 Sans Serif w wątku "ogólnym" o shaderach zaproponował, żeby stwarzać dla każdego z shaderków osobny wątek w odpowiednim rendererowi dziale. No więc ktoś to musi zapoczątkować. :) Od razu proponuję do tematu dodawać słówko "shader:", będzie łatwiej wyłowić z tłumu. A teraz do rzeczy. Troszkę się nudziłem dzisiaj w nocy i wygrzebałem gdzieś starą scenę z pewnego projektu, w której znajdował się między innymi taki oto fotel - postanowiłem więc zrobić odpowiedni shaderek. Założenia: -max realizm -full procedural -zero hdr'ek i innych podobnych cudów Wyszło jak widać poniżej - wg. mnie całkiem dobrze. To nie jest materiał "apply and forget", bardzo wiele zależy od skali sceny i oświetlenia - w tym wypadku 3 point light setup przy czym backlight to skylight i tylko do tego był potrzebny mental i FG (choc w sumie można to zrobić też LightTracerem). Pozostałe dwa światła ułożone standardowo dla tego rigu - prawe ciepłe, lewe zimne, co zresztą widać. Żadnej mapy otoczenia (zresztą materiał nie ma nawet odbić). Shaderek to zwykły materiał Standard (blinn) z bumpem i falloffem w diffuse. Poniżej matlib do ściągnięcia wszystkich trzech kolorów. Mam nadzieję, że się komuś przyda no i oczywiście, że ktoś spróbuje go poprawić, w końcu po to jest ten wątek. :)
xeav Napisano 5 Wrzesień 2005 Napisano 5 Wrzesień 2005 shader może być :) mogłeś dać jeszcze model fotela
hcpiter Napisano 5 Wrzesień 2005 Napisano 5 Wrzesień 2005 xeav po co model to jest przeciez o materiałach A co do materiału to bardzo fajny bo ostatnio meczyłem takie cos.
JunioR Napisano 5 Wrzesień 2005 Napisano 5 Wrzesień 2005 mi ten shader na drugim renderze bardziej plasteline przypomina niz skóre.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się