Gość Indorek Napisano 1 Lipiec 2003 Napisano 1 Lipiec 2003 Witam Problem który chciałem rozwiązać wydawał się prosty - lecz okazało się inaczej :(. Chciałem w FR poćwiczyć ze światłem w miarę \"realistycznym\" ;) Scena na której się wzorowałem jest ściągnięta z sieci. Poniżej ją umieszczam
Gość Indorek Napisano 1 Lipiec 2003 Napisano 1 Lipiec 2003 Wpierw miałem problem ze zrobieniem \"przepalonych\" okien, po małych próbach udało się ;) Kolejna rzecz którą chciałem zrobić to te odbicia na podłodze, efekt taki możńa uzyskać po wypastowaniu podłodi ;) no i tego nie mogę rozgryść, umieszczę wam poniżej moją wersję narazie \"testowe\" ale zobaczycie że z tą podłogą to mam Wielki problem
Gość Indorek Napisano 1 Lipiec 2003 Napisano 1 Lipiec 2003 próbowałem jeszcze na inne sposoby i nic :(
Gość Indorek Napisano 1 Lipiec 2003 Napisano 1 Lipiec 2003 poprawiłem błąd pod parapetem lecz przez przypadek nie powróciłem do wcześniejszych ustawień GI w FR i scena wyszła zaciemno :( Lecz moim głównym problemem jest ta podłoga. Czy wiecie jak uzuskać efekt który pokazałem na pierwszym \"obrazku\" ??
Gość Indorek Napisano 3 Lipiec 2003 Napisano 3 Lipiec 2003 siedziałem torszkę w nocy nad tym problemem i oprucz natrafienie na kolenjny nie rozwiązałem tamtego (zwiazanej z podłogą) :( Gotham starałem się dostosować do Twoich wskazówek i :( ciś źle robię bo wychodzi mi tak jak na poniższym obrazku, czyli.... lipa. Render jest wykonany standardowym scalingiem czy jak to tam się pisz ;)
Gość Indorek Napisano 3 Lipiec 2003 Napisano 3 Lipiec 2003 Więc proszę Gotham jak byś mógł napisać troszkę jaśniej bo coś się ośmieszam przed Wami :( W tych scenach poruszyłem jeszcze jeden problem, że rzeczy inaczej się odbijają w jasnych miejscach, a jeszcze inaczej w ciemnych. Zaopserwować to można na mojej podłodze w cieniu odbicie podłogi ma więkrzy współczynnik \"lustra\" niż w jasnych. Co prawda nie wiem czy nie powinno być odwrotnie, więc też to moje kolejne pytanie :D Jak powinno wyglądać odbicie podłogi w podanej przezemnie scenie. ;)
Gość Indorek Napisano 3 Lipiec 2003 Napisano 3 Lipiec 2003 No i kolejny problem, po włączeniu FR i wykonaniu renderignu przez Vide Post, powstają błędy. Są one zaznaczone w czerwonych kóleczkach/owalach ;) Może wiecie czemu tak się dzieje?? Bo raczej jest to jakiś mój błąd i chcę go zlikwidować [killer]
Gość Indorek Napisano 3 Lipiec 2003 Napisano 3 Lipiec 2003 Myślałem że coś sie nie tak wyliczyło temu FR, więc zmieniłem mu wartości pewnych ustawień i.... :( nadal kicha
Gość Indorek Napisano 3 Lipiec 2003 Napisano 3 Lipiec 2003 Już kończąc moją wypowiedź chciałem się spytać, jak zrobić żeby w odbibiu podłogi np. ściana znikała wraz z odległością, nie potrafie teraz tego dokładniej opisać. Wiem że były tutki ale pod Brazlika co prawda nie pamiętam linku :( też by się przydały. Jeżeli nie będziecie rozumieli o co mi chodzi z tym odbiciem po zrobie w Photshopie i umieszę na forum ;) Dobra dzięki i jeszcze raz proszę Ciebie Gotham, napisz mi \"łopatologicznie\" jak uzyskać ten efekt \"wypastowanej\" podłogi ;)
Gotham Napisano 3 Lipiec 2003 Napisano 3 Lipiec 2003 Czekaj dopiero wstałem, zaraz podłubie w Maxie i dam jakiś obrazkowy help.
Gotham Napisano 3 Lipiec 2003 Napisano 3 Lipiec 2003 Dobra niestety z obrazków nici. Problemy: 1. Niech noise nie będzie od czarnego do białego tylko od szarego do białego + w parametrach materiału zwiększ odpowiednio wartość tej mapy ze 100 do ile tam będzie trzeba. 2. Powierzchnie lustrzane... To jest tak: Lustro w cieniu -> Dobrze widać jasne rzeczy. Lustro oświetlone -> Dobrze widać ciemne rzeczy. 3. Nie mam pojęcia. 4. Ja bym to zrobił Fallofem.
Gość Indorek Napisano 3 Lipiec 2003 Napisano 3 Lipiec 2003 Gotham dzięki postaram się tym razem wykonać to poprawnie ;) Jutro dam znać, a narazie dzięki
Gość Indorek Napisano 4 Lipiec 2003 Napisano 4 Lipiec 2003 Gotham zabij mnie PLIS!!!!!!!!!!!! Nie wyszło mi znowu :( Moze do złego slotu przypisuje noisa. Dla tego tez ponizej umieszczam PrintSc z Max\'a i prosze nakieruj mnie na dobra droge ;)
Gość Indorek Napisano 4 Lipiec 2003 Napisano 4 Lipiec 2003 powyzej jak widzisz zmienilem noisa tak jak mówiłeś, ale pewnie coś źle robię :( Pisałeś też abym użył Fallofa do tych odbić, ja już wykożystuję aby max oblicz te odbicia ( w czerni bardziej widać a w bieli mniej)
Gość Indorek Napisano 4 Lipiec 2003 Napisano 4 Lipiec 2003 To narazie tyle :( moze jutro bedzie lepiej :)
Gotham Napisano 5 Lipiec 2003 Napisano 5 Lipiec 2003 Heh, spokojnie. 1) To nie jest kwestia koloru tylko siły. Dlatego Przewal go do specular level, a i popracuj nad poziomem glossiness 2) Chodziło mi abyś tego raytracea umieścił w fallofie z detekcją odległości. Głowa do góry będzie dobrze.
Gość Indorek Napisano 5 Lipiec 2003 Napisano 5 Lipiec 2003 co prawda robiłem tą operację też w specular level, ale wychodziło zbyt jasna lekko mówiąc :(, ale sprawdze ponownie i ten glossiness rozumiem że mam zmniejszyć ?? :) Ok narazie to tyle ode mnie w dzisiejszej problematyce, boje sie siadać do Max\'a bo trafie na kolejne a jeszcze tych starych nie rozwiązałem ;)
Gotham Napisano 6 Lipiec 2003 Napisano 6 Lipiec 2003 Hi, No to zmniejsz wpływ tej mapy tak jak zmniejszyłeś wpływ raytracu, a glossiness musisz dobrać do oświetlenia.
El Wieczor Napisano 29 Lipiec 2003 Napisano 29 Lipiec 2003 Ja bym raczej popróbował glossiness w final render parameters, np. na 50, albo jeszcze blur reflections w advenced parameters.
Gość Indorek Napisano 30 Lipiec 2003 Napisano 30 Lipiec 2003 El Wieczor dzięki sprawdzę to i później powiem czy dałem sobie z tym radę ;) Dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się