Skocz do zawartości

Problem ze sceną w FR


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Indorek
Napisano

Witam

Problem który chciałem rozwiązać wydawał się prosty - lecz okazało się inaczej :(.

Chciałem w FR poćwiczyć ze światłem w miarę \"realistycznym\" ;)

Scena na której się wzorowałem jest ściągnięta z sieci. Poniżej ją umieszczam

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Indorek
Napisano

Wpierw miałem problem ze zrobieniem \"przepalonych\" okien, po małych próbach udało się ;)

Kolejna rzecz którą chciałem zrobić to te odbicia na podłodze, efekt taki możńa uzyskać po wypastowaniu podłodi ;) no i tego nie mogę rozgryść, umieszczę wam poniżej moją wersję narazie \"testowe\" ale zobaczycie że z tą podłogą to mam Wielki problem

Gość Indorek
Napisano

próbowałem jeszcze na inne sposoby i nic :(

Gość Indorek
Napisano

poprawiłem błąd pod parapetem lecz przez przypadek nie powróciłem do wcześniejszych ustawień GI w FR i scena wyszła zaciemno :(

Lecz moim głównym problemem jest ta podłoga.

Czy wiecie jak uzuskać efekt który pokazałem na pierwszym \"obrazku\" ??

Gość Indorek
Napisano

siedziałem torszkę w nocy nad tym problemem i oprucz natrafienie na kolenjny nie rozwiązałem tamtego (zwiazanej z podłogą) :(

 

Gotham starałem się dostosować do Twoich wskazówek i

:( ciś źle robię bo wychodzi mi tak jak na poniższym obrazku, czyli.... lipa. Render jest wykonany standardowym scalingiem czy jak to tam się pisz ;)

Gość Indorek
Napisano

Więc proszę Gotham jak byś mógł napisać troszkę jaśniej bo coś się ośmieszam przed Wami :(

 

W tych scenach poruszyłem jeszcze jeden problem, że rzeczy inaczej się odbijają w jasnych miejscach, a jeszcze inaczej w ciemnych. Zaopserwować to można na mojej podłodze w cieniu odbicie podłogi ma więkrzy współczynnik \"lustra\" niż w jasnych. Co prawda nie wiem czy nie powinno być odwrotnie, więc też to moje kolejne pytanie :D Jak powinno wyglądać odbicie podłogi w podanej przezemnie scenie. ;)

Gość Indorek
Napisano

No i kolejny problem, po włączeniu FR i wykonaniu renderignu przez Vide Post, powstają błędy. Są one zaznaczone w czerwonych kóleczkach/owalach ;)

Może wiecie czemu tak się dzieje?? Bo raczej jest to jakiś mój błąd i chcę go zlikwidować [killer]

Gość Indorek
Napisano

Myślałem że coś sie nie tak wyliczyło temu FR, więc zmieniłem mu wartości pewnych ustawień i.... :( nadal kicha

Gość Indorek
Napisano

Już kończąc moją wypowiedź chciałem się spytać, jak zrobić żeby w odbibiu podłogi np. ściana znikała wraz z odległością, nie potrafie teraz tego dokładniej opisać. Wiem że były tutki ale pod Brazlika co prawda nie pamiętam linku :( też by się przydały. Jeżeli nie będziecie rozumieli o co mi chodzi z tym odbiciem po zrobie w Photshopie i umieszę na forum ;)

 

Dobra dzięki i jeszcze raz proszę Ciebie Gotham, napisz mi \"łopatologicznie\" jak uzyskać ten efekt \"wypastowanej\" podłogi ;)

Napisano

Dobra niestety z obrazków nici.

 

Problemy:

 

1. Niech noise nie będzie od czarnego do białego tylko od szarego do białego + w parametrach materiału zwiększ odpowiednio wartość tej mapy ze 100 do ile tam będzie trzeba.

 

2. Powierzchnie lustrzane... To jest tak: Lustro w cieniu -> Dobrze widać jasne rzeczy. Lustro oświetlone -> Dobrze widać ciemne rzeczy.

 

3. Nie mam pojęcia.

 

4. Ja bym to zrobił Fallofem.

Gość Indorek
Napisano

Gotham dzięki postaram się tym razem wykonać to poprawnie ;)

Jutro dam znać, a narazie dzięki

Gość Indorek
Napisano

Gotham zabij mnie PLIS!!!!!!!!!!!!

Nie wyszło mi znowu :(

Moze do złego slotu przypisuje noisa. Dla tego tez ponizej umieszczam PrintSc z Max\'a i prosze nakieruj mnie na dobra droge ;)

Gość Indorek
Napisano

powyzej jak widzisz zmienilem noisa tak jak mówiłeś, ale pewnie coś źle robię :(

Pisałeś też abym użył Fallofa do tych odbić, ja już wykożystuję aby max oblicz te odbicia ( w czerni bardziej widać a w bieli mniej)

Gość Indorek
Napisano

To narazie tyle :( moze jutro bedzie lepiej :)

Napisano

Heh, spokojnie.

 

1) To nie jest kwestia koloru tylko siły. Dlatego Przewal go do specular level, a i popracuj nad poziomem glossiness

 

2) Chodziło mi abyś tego raytracea umieścił w fallofie z detekcją odległości.

 

 

Głowa do góry będzie dobrze.

Gość Indorek
Napisano

co prawda robiłem tą operację też w specular level, ale wychodziło zbyt jasna lekko mówiąc :(, ale sprawdze ponownie i ten glossiness rozumiem że mam zmniejszyć ?? :)

Ok narazie to tyle ode mnie w dzisiejszej problematyce, boje sie siadać do Max\'a bo trafie na kolejne a jeszcze tych starych nie rozwiązałem ;)

Gość Indorek
Napisano

El Wieczor dzięki sprawdzę to i później powiem czy dałem sobie z tym radę ;)

Dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności