Guest Indorek Posted July 1, 2003 Share Posted July 1, 2003 Witam Problem który chciałem rozwiązać wydawał się prosty - lecz okazało się inaczej :(. Chciałem w FR poćwiczyć ze światłem w miarę \"realistycznym\" ;) Scena na której się wzorowałem jest ściągnięta z sieci. Poniżej ją umieszczam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 1, 2003 Share Posted July 1, 2003 Wpierw miałem problem ze zrobieniem \"przepalonych\" okien, po małych próbach udało się ;) Kolejna rzecz którą chciałem zrobić to te odbicia na podłodze, efekt taki możńa uzyskać po wypastowaniu podłodi ;) no i tego nie mogę rozgryść, umieszczę wam poniżej moją wersję narazie \"testowe\" ale zobaczycie że z tą podłogą to mam Wielki problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 1, 2003 Share Posted July 1, 2003 próbowałem jeszcze na inne sposoby i nic :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 1, 2003 Share Posted July 1, 2003 poprawiłem błąd pod parapetem lecz przez przypadek nie powróciłem do wcześniejszych ustawień GI w FR i scena wyszła zaciemno :( Lecz moim głównym problemem jest ta podłoga. Czy wiecie jak uzuskać efekt który pokazałem na pierwszym \"obrazku\" ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotham Posted July 2, 2003 Share Posted July 2, 2003 Specularem z noisem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 3, 2003 Share Posted July 3, 2003 siedziałem torszkę w nocy nad tym problemem i oprucz natrafienie na kolenjny nie rozwiązałem tamtego (zwiazanej z podłogą) :( Gotham starałem się dostosować do Twoich wskazówek i :( ciś źle robię bo wychodzi mi tak jak na poniższym obrazku, czyli.... lipa. Render jest wykonany standardowym scalingiem czy jak to tam się pisz ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 3, 2003 Share Posted July 3, 2003 Więc proszę Gotham jak byś mógł napisać troszkę jaśniej bo coś się ośmieszam przed Wami :( W tych scenach poruszyłem jeszcze jeden problem, że rzeczy inaczej się odbijają w jasnych miejscach, a jeszcze inaczej w ciemnych. Zaopserwować to można na mojej podłodze w cieniu odbicie podłogi ma więkrzy współczynnik \"lustra\" niż w jasnych. Co prawda nie wiem czy nie powinno być odwrotnie, więc też to moje kolejne pytanie :D Jak powinno wyglądać odbicie podłogi w podanej przezemnie scenie. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 3, 2003 Share Posted July 3, 2003 No i kolejny problem, po włączeniu FR i wykonaniu renderignu przez Vide Post, powstają błędy. Są one zaznaczone w czerwonych kóleczkach/owalach ;) Może wiecie czemu tak się dzieje?? Bo raczej jest to jakiś mój błąd i chcę go zlikwidować [killer] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 3, 2003 Share Posted July 3, 2003 Myślałem że coś sie nie tak wyliczyło temu FR, więc zmieniłem mu wartości pewnych ustawień i.... :( nadal kicha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 3, 2003 Share Posted July 3, 2003 Już kończąc moją wypowiedź chciałem się spytać, jak zrobić żeby w odbibiu podłogi np. ściana znikała wraz z odległością, nie potrafie teraz tego dokładniej opisać. Wiem że były tutki ale pod Brazlika co prawda nie pamiętam linku :( też by się przydały. Jeżeli nie będziecie rozumieli o co mi chodzi z tym odbiciem po zrobie w Photshopie i umieszę na forum ;) Dobra dzięki i jeszcze raz proszę Ciebie Gotham, napisz mi \"łopatologicznie\" jak uzyskać ten efekt \"wypastowanej\" podłogi ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotham Posted July 3, 2003 Share Posted July 3, 2003 Czekaj dopiero wstałem, zaraz podłubie w Maxie i dam jakiś obrazkowy help. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 3, 2003 Share Posted July 3, 2003 czekam :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotham Posted July 3, 2003 Share Posted July 3, 2003 Dobra niestety z obrazków nici. Problemy: 1. Niech noise nie będzie od czarnego do białego tylko od szarego do białego + w parametrach materiału zwiększ odpowiednio wartość tej mapy ze 100 do ile tam będzie trzeba. 2. Powierzchnie lustrzane... To jest tak: Lustro w cieniu -> Dobrze widać jasne rzeczy. Lustro oświetlone -> Dobrze widać ciemne rzeczy. 3. Nie mam pojęcia. 4. Ja bym to zrobił Fallofem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 3, 2003 Share Posted July 3, 2003 Gotham dzięki postaram się tym razem wykonać to poprawnie ;) Jutro dam znać, a narazie dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 4, 2003 Share Posted July 4, 2003 Gotham zabij mnie PLIS!!!!!!!!!!!! Nie wyszło mi znowu :( Moze do złego slotu przypisuje noisa. Dla tego tez ponizej umieszczam PrintSc z Max\'a i prosze nakieruj mnie na dobra droge ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 4, 2003 Share Posted July 4, 2003 :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 4, 2003 Share Posted July 4, 2003 powyzej jak widzisz zmienilem noisa tak jak mówiłeś, ale pewnie coś źle robię :( Pisałeś też abym użył Fallofa do tych odbić, ja już wykożystuję aby max oblicz te odbicia ( w czerni bardziej widać a w bieli mniej) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 4, 2003 Share Posted July 4, 2003 :( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 4, 2003 Share Posted July 4, 2003 To narazie tyle :( moze jutro bedzie lepiej :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotham Posted July 5, 2003 Share Posted July 5, 2003 Heh, spokojnie. 1) To nie jest kwestia koloru tylko siły. Dlatego Przewal go do specular level, a i popracuj nad poziomem glossiness 2) Chodziło mi abyś tego raytracea umieścił w fallofie z detekcją odległości. Głowa do góry będzie dobrze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 5, 2003 Share Posted July 5, 2003 co prawda robiłem tą operację też w specular level, ale wychodziło zbyt jasna lekko mówiąc :(, ale sprawdze ponownie i ten glossiness rozumiem że mam zmniejszyć ?? :) Ok narazie to tyle ode mnie w dzisiejszej problematyce, boje sie siadać do Max\'a bo trafie na kolejne a jeszcze tych starych nie rozwiązałem ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotham Posted July 6, 2003 Share Posted July 6, 2003 Hi, No to zmniejsz wpływ tej mapy tak jak zmniejszyłeś wpływ raytracu, a glossiness musisz dobrać do oświetlenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
El Wieczor Posted July 29, 2003 Share Posted July 29, 2003 Ja bym raczej popróbował glossiness w final render parameters, np. na 50, albo jeszcze blur reflections w advenced parameters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Indorek Posted July 30, 2003 Share Posted July 30, 2003 El Wieczor dzięki sprawdzę to i później powiem czy dałem sobie z tym radę ;) Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now