Jump to content

Problem ze sceną w FR


Guest Indorek

Recommended Posts

Guest Indorek

Witam

Problem który chciałem rozwiązać wydawał się prosty - lecz okazało się inaczej :(.

Chciałem w FR poćwiczyć ze światłem w miarę \"realistycznym\" ;)

Scena na której się wzorowałem jest ściągnięta z sieci. Poniżej ją umieszczam

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 23
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest Indorek

Wpierw miałem problem ze zrobieniem \"przepalonych\" okien, po małych próbach udało się ;)

Kolejna rzecz którą chciałem zrobić to te odbicia na podłodze, efekt taki możńa uzyskać po wypastowaniu podłodi ;) no i tego nie mogę rozgryść, umieszczę wam poniżej moją wersję narazie \"testowe\" ale zobaczycie że z tą podłogą to mam Wielki problem

Link to comment
Share on other sites

Guest Indorek

poprawiłem błąd pod parapetem lecz przez przypadek nie powróciłem do wcześniejszych ustawień GI w FR i scena wyszła zaciemno :(

Lecz moim głównym problemem jest ta podłoga.

Czy wiecie jak uzuskać efekt który pokazałem na pierwszym \"obrazku\" ??

Link to comment
Share on other sites

Guest Indorek

siedziałem torszkę w nocy nad tym problemem i oprucz natrafienie na kolenjny nie rozwiązałem tamtego (zwiazanej z podłogą) :(

 

Gotham starałem się dostosować do Twoich wskazówek i

:( ciś źle robię bo wychodzi mi tak jak na poniższym obrazku, czyli.... lipa. Render jest wykonany standardowym scalingiem czy jak to tam się pisz ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Indorek

Więc proszę Gotham jak byś mógł napisać troszkę jaśniej bo coś się ośmieszam przed Wami :(

 

W tych scenach poruszyłem jeszcze jeden problem, że rzeczy inaczej się odbijają w jasnych miejscach, a jeszcze inaczej w ciemnych. Zaopserwować to można na mojej podłodze w cieniu odbicie podłogi ma więkrzy współczynnik \"lustra\" niż w jasnych. Co prawda nie wiem czy nie powinno być odwrotnie, więc też to moje kolejne pytanie :D Jak powinno wyglądać odbicie podłogi w podanej przezemnie scenie. ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Indorek

No i kolejny problem, po włączeniu FR i wykonaniu renderignu przez Vide Post, powstają błędy. Są one zaznaczone w czerwonych kóleczkach/owalach ;)

Może wiecie czemu tak się dzieje?? Bo raczej jest to jakiś mój błąd i chcę go zlikwidować [killer]

Link to comment
Share on other sites

Guest Indorek

Myślałem że coś sie nie tak wyliczyło temu FR, więc zmieniłem mu wartości pewnych ustawień i.... :( nadal kicha

Link to comment
Share on other sites

Guest Indorek

Już kończąc moją wypowiedź chciałem się spytać, jak zrobić żeby w odbibiu podłogi np. ściana znikała wraz z odległością, nie potrafie teraz tego dokładniej opisać. Wiem że były tutki ale pod Brazlika co prawda nie pamiętam linku :( też by się przydały. Jeżeli nie będziecie rozumieli o co mi chodzi z tym odbiciem po zrobie w Photshopie i umieszę na forum ;)

 

Dobra dzięki i jeszcze raz proszę Ciebie Gotham, napisz mi \"łopatologicznie\" jak uzyskać ten efekt \"wypastowanej\" podłogi ;)

Link to comment
Share on other sites

Dobra niestety z obrazków nici.

 

Problemy:

 

1. Niech noise nie będzie od czarnego do białego tylko od szarego do białego + w parametrach materiału zwiększ odpowiednio wartość tej mapy ze 100 do ile tam będzie trzeba.

 

2. Powierzchnie lustrzane... To jest tak: Lustro w cieniu -> Dobrze widać jasne rzeczy. Lustro oświetlone -> Dobrze widać ciemne rzeczy.

 

3. Nie mam pojęcia.

 

4. Ja bym to zrobił Fallofem.

Link to comment
Share on other sites

Guest Indorek

Gotham dzięki postaram się tym razem wykonać to poprawnie ;)

Jutro dam znać, a narazie dzięki

Link to comment
Share on other sites

Guest Indorek

Gotham zabij mnie PLIS!!!!!!!!!!!!

Nie wyszło mi znowu :(

Moze do złego slotu przypisuje noisa. Dla tego tez ponizej umieszczam PrintSc z Max\'a i prosze nakieruj mnie na dobra droge ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Indorek

powyzej jak widzisz zmienilem noisa tak jak mówiłeś, ale pewnie coś źle robię :(

Pisałeś też abym użył Fallofa do tych odbić, ja już wykożystuję aby max oblicz te odbicia ( w czerni bardziej widać a w bieli mniej)

Link to comment
Share on other sites

Heh, spokojnie.

 

1) To nie jest kwestia koloru tylko siły. Dlatego Przewal go do specular level, a i popracuj nad poziomem glossiness

 

2) Chodziło mi abyś tego raytracea umieścił w fallofie z detekcją odległości.

 

 

Głowa do góry będzie dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Guest Indorek

co prawda robiłem tą operację też w specular level, ale wychodziło zbyt jasna lekko mówiąc :(, ale sprawdze ponownie i ten glossiness rozumiem że mam zmniejszyć ?? :)

Ok narazie to tyle ode mnie w dzisiejszej problematyce, boje sie siadać do Max\'a bo trafie na kolejne a jeszcze tych starych nie rozwiązałem ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy