Napisano 6 Wrzesień 200519 l Witam! Jest to mój pierwszy wątek tutaj, choć wcześniej byłem czytelnikiem forum. Mam nadzieję, że okażecie zrozumienie dla człowieka z pół-rocznym doświadczeniem w zakresie grafiki komputerowej :D Do rzeczy... z dwoma kolegami robię kopalnie księżycową. W 2038 nowo powstały Drugi Związek Radziecki nie przejmuje się bazą - oficjalnie opuszczoną - ale wciąż wydobywa kryształy, niezgodnie z międzynarodowym prawem... tak, zgadliście - w środku wylęga się nieco obcych i powoli przejmują kontrolę ;] Po skończeniu modelowania i teksturowania chcemy zrobić kilka renderów, taki mini-komiks. A teraz - proszę o obiektywną krytykę. Wejście do głównego tunelu: http://img150.imageshack.us/img150/8544/29scianka2eq.jpg Łazik-koparka (gąsienicie i koła do wymiany, nieco zmodyfikuję "żuraw"): łazik w akcji: http://img301.imageshack.us/img301/1551/gotowy21be.jpg wszystko w blenderze robione, render łazika w Yafray NO! po trzeciej edycji linki działają :D
Napisano 6 Wrzesień 200519 l Cos ci scielo. ;) EDIT: No jest. :) Scenariusz nie jest zbyt wybujaly, ale mozna cos z niego wyciagnac. :) Modele malo skomplikowane, a te tryby w laziku... malo funkcjonalne (zwlaszcza ze wygladaja jakby dzialaly jak tryby miedzy soba). Tekstury nie sa zbyt ciekawe. :( Popracujcie nad nimi, duzo szczegolu. pozdrawiam
Napisano 6 Wrzesień 200519 l Autor ah, dodam że te chamskie sześciany-lampy po brzegach będą zmienione na "normalne" światło
Napisano 6 Wrzesień 200519 l Jak dobrze widzę to te zębatki są połączone i chyba nie zadziałają jedna sie będzie kręcić w jedną stronę a druga w drugą i taśma sie rozerwieje hehe
Napisano 9 Październik 200519 l Autor pasek od sieczkarki wymieniony na "normalniejsze" gąsienice, dodane drzwi od lewej, kolejny niedokończony reflektor (jeszcze bez tekstur), teraz będą trzy etapy: 1. okablowanie, odłamki, "śmieci" dookoła 2. teksturowanie wszystkiego 3. POSTACIE i ostateczny kadr http://img159.imageshack.us/img159/7926/054hg.jpg zbliżenie na łazik: http://img88.imageshack.us/img88/6536/05a0re.jpg
Napisano 10 Październik 200519 l Autor i pierwsze eksperymenty z "kurzem" http://img439.imageshack.us/img439/3820/089ku.jpg
Napisano 10 Październik 200519 l Ładne te ekrany po prawej, ładne szafki w prawym rogu, ładny kurz, ładne tekstury Brzydka: koparka, gigantyczne zbiorniki z niewiadomoczym, te paski na ziemi tez mi sie niepodobają zabardzo :|
Napisano 10 Październik 200519 l Secator - zbiorniczki są na tlen ;P Natomiast co do piasku to sie zgodze... Zmień na jakąś inną texture... I może dodaj jeszcze gdzieś flagę ZSRR 2 :) Ogólnie bardzo ładnie wymodelowane, ale kopareczka powinna mieć większą łopatę... Ogólnie fajnie ;) Pozdro i powodzenia.
Napisano 10 Październik 200519 l niezle, tylko te swiatla jakby tam nie braly udzialu w ogole w oswietleniu;p moze przyciemnij troszke scenke (bo teraz wszedzie jednakowo jasno)... a i jak zrobiles ten kurz? :] pozdr
Napisano 10 Październik 200519 l Autor kurz to zwyczajny efekt mgły, niska odległość startowa od kamery, ale bardzo daleki "koniec", thx for comments, ale zbiorników nie ruszę ;) koparka mam nadzieję ładniej wyjdzie "w akcji", następny render postaram się ciemniejszy. co do piasku... macie na myśli podłogę tak?
Napisano 10 Październik 200519 l Te światła są faktycznie bardzo jasne. Daj ich może mniej, albo przygaś co najmniej o 50%. Ten klimat dobrze pasuje do atmosfery rodem z Obcego. Postaraj sie moze to światło do niego upodobnić. Te paski sygnalizacyjne na ziemi mnie nie przekonują. Może po prostu je wytlocz wgłąb, na głębokość 2 - 2,5 szerokosci szczeliny i daj na dno rządek słabych directional lights z volumetric fog. Możesz je też zredukowac o połowę i dać im glowa. chodzi mi o efekt światła równoważącego słabe, żółte światło górne. No i moze zmień kolor z zielonego np. na czerwony, albo zmień odcień zieleni, bo ten jest zbyt żarówiasty.
Napisano 10 Październik 200519 l a jakim piasku wy mowicie? :P chodzi pewnie o paski (te zielone swiatelka jak sadze :P)
Napisano 23 Październik 200519 l Autor skonczony tyl pomieszczenia poprawione kompy wlasciwie ta czesc kopalni bede juz konczyl, dwaj 'wspolpracownicy' ;) skonczyli juz modelowanie tunelu za brama, wiec zostalo tylko oteksturowanie, modele gniazd obcych i finalna kompozycja
Napisano 24 Październik 200519 l to będzie jakaś animacja, czy co? może juz o tym pisales, ale nie czytałem wszystkich odpowiedzi mam pewne zastrzeżenia do tych zbiorników - jeśli to ciekły tlen, to muszą być porządnie schłodzone, a trzymanie ich w takich walcach na dłuższą mete chyba nie jest zbyt ekonomiczne... ale poza tym bardzo fajne i klimatycznie. wg mnie nie jest za jasno - przecież nie zawsze musi być strasznie ciemno, aby był fajny klimat
Napisano 24 Październik 200519 l Autor bedzie to kilka renderow, przedstawiajacych przebieg akcji. tam nie ma ciekłego tlenu, jest jakaś bliżej nieokreślona substancja, służąca jako paliwo do wytwarzania energii - wiszą pod sufitem, bo pod ziemią nie można dowolnie dysponować miejscem thx for comment
Napisano 24 Październik 200519 l Kurczę.... Muszę przyznać, że jesteś może szczegółowy to złe określenie ;) ale bardzo dokładny ;) Bardzo fajnie wykonane pomieszczonko. Mam nadzieję, że nie zwaliliście gniazd obcych. Bo jak tak to cała praca, a przynajmniej część z obcymi do pupy ;) Ale na pewno nie. Trzymam kciuki. Ps. Z tymi obcymi to chcecie zrobić coś na wzór tych obcych z "Obcego"? Powodzenia ;)
Napisano 25 Październik 200519 l Autor obce to beda pajaki, w tej materii nic oryginalnego nie wymyslisz w razie czego pomysli sie dluzej ;)
Napisano 25 Październik 200519 l Swietna praca, fajnie dobrane teksturki. No i co najwazniejsze jest juz jakis klimacik :D. Powodzenia
Napisano 26 Październik 200519 l Zgadzam sie z Sebą711 klimacik JEST :D, rendery calkiem [i tylko całkiem] dobre. W niektorych miejscach popraw textory i bedzie GIT jak Skonczy/sz/cie
Napisano 15 Listopad 200519 l Autor uwaga, nowy robot (by Maqs), tekstury moje (cos sie niszczy jakosc, bo rozdzialka 1024x512) 800x600 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fw9ng3anv1uengu8.html
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto