Skocz do zawartości

[scena] Skromny pokój


Seed

Rekomendowane odpowiedzi

Moja pierwsza scenka będzie przedstawiać zwykły, mały pokój. Mam zamiar wrzucić tam jeszcze kompuer, troche książek, jakiś otwary zeszyt na biurku, kubek z herbata, obrazek na ścianie itp. Odrazu mówie, że okno jest dopiero zaczęte - niebardzo wychodzi mi wytłoczenie dziury w ścianie (ściana to zwykły box).

 

Mile widziane uwagi i komentarze na temat oświetlenia, renderka, cieni, tekstur, modelu - wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Witaj!!

zaczne od tekstur - hmm nawt nie bede tego komentowac - postaraj sie bardziej je dopracowac bo teraz wygladaja koszmarnie. Nie wiem czy ktros z Nas ma takiej wielkosci "panele" na podlodze. Sciany sa podobnej "faktura" co u mnie w piwnicy ;).

Same modele jak i mebli i krzesel nie sa zle jesli modelowac je z samych box-ow, a nawet moge napisac ze podobaja mi sie!!!. Bede tu zagladal czesto i licze ze zmienisz to i owo.

Pozdrawiam i zycze powodzenia w dalszym etapie pracy

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe... już dawno nie widziałem pracki ze standardowymi materiałami prosto z maxa :]

duzo pracy no ale od tego jest WIP:

1. złe proporcje mebli

2. coś pokombinuj ze stopniem skomplikowania modeli bowiem same boxy tu widzę

3. okno: użyj boolean i po sprawie

4. poszperaj co to GI a potem poszukaj jakiego innego renderera niż scanline

5. grubość płyty od mebli wynosi 18 mm lub 28mm a u ciebie ze 30-40 mm.

to tyle uwag

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie rady i komentarze, dzisiaj spróbuje troche to poprawić.

1. złe proporcje mebli

proporcje bardzo znikome, co stoi na osobnym biurku?

Co konkretnie macie na myśli mówiąc o proporcjach?

Na biurku po prawej stoi pudełko na płyty CD (załącznik).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co konkretnie macie na myśli mówiąc o proporcjach?

Chodzi o to, że proporcje obiektów w scenie nie są rzeczywiste :)

Popatrz na przykład na biurko, krzesło, szafę - całym pokój wygląda jak by był zaprojektowany dla malutkiego dziecka. Zwróc uwagę także na grubość desek, z których zbudowane jest biurko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem troche rzeczy, o których mówiliście (o listwie pamiętam - zrobię później).

 

Tweety dzięki za podpowiedź co do okna, wcześniej kombinowałem z 'extrude' a o 'boolean' zupełnie zapomniałem.

 

Co do tekstur na podłodze i ścianie nie jestem jeszcze pewny, jak znajde jakieś lepsze (albo dostane olśnienia i je zrobie ;] ) to zmienie.

 

Czekam na dalsze uwagi :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, narazie zajmij się w szczeólności modelowaniem - dorób na przykład sufit (chyba nie ma). Oczywiście wszystkie materiały do wymiany (ale to potem) i ten render - zwróc uwagę m.in. na kierunek cieni - światło pad od okna, chyba że masz lampkę włączoną, ale i tak przy tej porze dnia cienie byłyby bardzo słabo widoczne

 

aha i jeszcze jedno - widok za oknem masz w slocie evrinoment? - wygląda jakby to była tekstura "szyb".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha i jeszcze jedno - widok za oknem masz w slocie evrinoment? - wygląda jakby to była tekstura "szyb".

 

Tekstura szyb, jeszcze niewiele opcji w max'ie znam. Jak sie dokształce to zrobie tak jak powinno być :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

modeliki spoko ale:

-aktualne oswietlenie wskazuje na wieczorna pore,moze tak zostac,ale jesli chcesz zrobic scene w dzien to rzuc swiatelkiem zza okna,wlancz gi i kombinuj,no i oczywiscie przydalbysie inny renderer(vray)

-tekstury szczegolnie drewna potrzebuja chyba odrobine polysku+moze jakis min bump,jak nie masz innych tekstur poszperaj po necie,napewno cos znajdziesz,tekturki sie powtarzaja->znajdz tekturki o wiekszej rozdzielczosci to nie beda;-

-dywan-wyglada jakby latal(chyba przez jego czarne obramowanie)

-obniz i oddal troszke kadr,moze wtedy wszystko bedzie bardziej proporconalne

bo przez ten widok z gory wszystko wyglada jak dla krasnali:P

-no pracuj,kombinuj,zmieniaj,a napewno nie bedziesz zalowal:)

to sie naprodukowalem:Ppowodzenia:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

illy: co ja bym bez ciebie zrobił :*

mała analiza renderu:

pokoj2copy5kt.jpg

grubość deski w biurku: 18mm ile zatem wynosi grubość deski półki? 2mm?

co to jest: ten pawlacz pomieści na wysokość maksimum płytę cd a ma wygląd niczym barek z szafką i lodówką na drinki.

obrazek za oknem jest płaski - to jest tekstura a powinien wyglądać niczym przedłuzenie renderu.

to tyle ode mnie

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się bardzo podoba :) Modele są nienajgorsze, ale musisz zastosować tu jakiekolwiek radiosity. Nawet te standardowe z maxa dużo by dało (chyba robiłeś to w max`ie, bo tekstura z podłogi to klasyk, chyba moja ulubiona). Sprawi to, że scenka nabierze realizmu i nie będziesz musiał tyle z teksturą na ścianie kombinować. Jeszcze lepszym wyjściem byłoby zastosowanie innego renderera niż scanline (mental ray, vray, czy inny brazil). Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem trochę teksturki - oceńcie.

 

Stehn-fahn co to jest 'radiosity' i jak to sie robi jeszcze nie wiem ale jak sie dowiem to z pewnością tego użyję :]

 

Innego renderera hm... ekhm... no w tej sprawie też muszę się dokształcić.

 

-tekstury szczegolnie drewna potrzebuja chyba odrobine polysku+moze jakis min bump

 

Niebardzo mi to wychodzi... próbowałem z podłogą, mizerny efekt widać poniżej - tekstura prawie niewidoczna.

 

co to jest: ten pawlacz pomieści na wysokość maksimum płytę cd a ma wygląd niczym barek z szafką i lodówką na drinki.

 

Jeżeli chodzi Ci o to coś w lewym biurku na dole to z założenia ma to być głęboka szuflada na różne pierdółki ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Stehn-fahn co to jest 'radiosity' i jak to sie robi jeszcze nie wiem ale jak sie dowiem to z pewnością tego użyję :]

 

[...]

 

Zaawansowane światło ktre ustawiasz w menu rendera ... F10 ... i tam jest stosowna zakładka ;) ... ale o ile mia wiadomo, wymaga zastosowanie świateł ... nie wiem jak one się nazywają ... ale w wyborze światła masz tylko dwie grupy które wybierasz w menu rozwijanym ...

 

Co do ostatniego uptade to jakiś dziwny ten widok przez okno ... mało przekonujący :( ... teskura ściany też mnie gryzie w oczy ... no i podłoga ... tekstury wnętrza szafy też jakieś dziwne jak dla mnie ... ta mała szafka na ścianie wydaje się dla mnie zbyt mała ... no tyle ... powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popróbuj z radiosity, bo nieważne co zrobisz z modelami, to praca zawsze będzie wyglądała nienaturalnie. Musisz najpierw zamienić te światła, które masz w scenie światłami fotometrycznymi (photometric). Potem ustaw je tam, gdzie powinny być w rzeczywistości. Nie musisz dodawać żadnych ambient lights. Ustaw sobie radiosity w okienku advanced lightning i kombinuj. Powinno być dobrze. Powodzenia.

P.S. Pierwszy obrazek jest bez radiosity, drugi za to z radiosity. Musisz ustawić sobie jakość z jakką ma być przeliczona (Initial quality) i start, jedziemy z koksem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no no chyba chwycił... ja myśle, ze ściany to poprostu zrób zwykły czysty material, moze w jakimś fajny koloze np.żołtym, zielonym albobiałego, Zgaduje też, ze dałeś jedno światło (omni?) na samej goze i na tym konic?? daj tam jakieś lampy czy cos albo zmien kolor światła na jakiś "ciepły" (letko żułty) to nada pomieszczeniu troche przytulności. Pozdro i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności