Seed Napisano 24 Wrzesień 2005 Napisano 24 Wrzesień 2005 Moja pierwsza scenka będzie przedstawiać zwykły, mały pokój. Mam zamiar wrzucić tam jeszcze kompuer, troche książek, jakiś otwary zeszyt na biurku, kubek z herbata, obrazek na ścianie itp. Odrazu mówie, że okno jest dopiero zaczęte - niebardzo wychodzi mi wytłoczenie dziury w ścianie (ściana to zwykły box). Mile widziane uwagi i komentarze na temat oświetlenia, renderka, cieni, tekstur, modelu - wszystkiego.
thorgal Napisano 24 Wrzesień 2005 Napisano 24 Wrzesień 2005 pierwsze co mi sie rzucilo w oczy to to ze kazde element tego pokoju posiada ta sama teksture.. lepiej bedzie jesli to troche urozmaicisz
Lukasz2244 Napisano 24 Wrzesień 2005 Napisano 24 Wrzesień 2005 Witaj!! zaczne od tekstur - hmm nawt nie bede tego komentowac - postaraj sie bardziej je dopracowac bo teraz wygladaja koszmarnie. Nie wiem czy ktros z Nas ma takiej wielkosci "panele" na podlodze. Sciany sa podobnej "faktura" co u mnie w piwnicy ;). Same modele jak i mebli i krzesel nie sa zle jesli modelowac je z samych box-ow, a nawet moge napisac ze podobaja mi sie!!!. Bede tu zagladal czesto i licze ze zmienisz to i owo. Pozdrawiam i zycze powodzenia w dalszym etapie pracy Łukasz
tweety Napisano 24 Wrzesień 2005 Napisano 24 Wrzesień 2005 hehe... już dawno nie widziałem pracki ze standardowymi materiałami prosto z maxa :] duzo pracy no ale od tego jest WIP: 1. złe proporcje mebli 2. coś pokombinuj ze stopniem skomplikowania modeli bowiem same boxy tu widzę 3. okno: użyj boolean i po sprawie 4. poszperaj co to GI a potem poszukaj jakiego innego renderera niż scanline 5. grubość płyty od mebli wynosi 18 mm lub 28mm a u ciebie ze 30-40 mm. to tyle uwag Pozdrawiam
piotrek Napisano 25 Wrzesień 2005 Napisano 25 Wrzesień 2005 Wszystko to co wcześniej + nie zapomnij o listwie przypodłogowej + chamfery
hkropinski Napisano 25 Wrzesień 2005 Napisano 25 Wrzesień 2005 skromne to są tekstury w tym pokoju, proporcje bardzo znikome, co stoi na osobnym biurku? pozdr
JunioR Napisano 25 Wrzesień 2005 Napisano 25 Wrzesień 2005 textury, mapowanie, oświetlenie, render, obraz na ścianie do wymiany lub dopracowania.
Seed Napisano 25 Wrzesień 2005 Autor Napisano 25 Wrzesień 2005 Dzięki za wszystkie rady i komentarze, dzisiaj spróbuje troche to poprawić. 1. złe proporcje mebli proporcje bardzo znikome, co stoi na osobnym biurku? Co konkretnie macie na myśli mówiąc o proporcjach? Na biurku po prawej stoi pudełko na płyty CD (załącznik).
piotrek Napisano 25 Wrzesień 2005 Napisano 25 Wrzesień 2005 Co konkretnie macie na myśli mówiąc o proporcjach? Chodzi o to, że proporcje obiektów w scenie nie są rzeczywiste :) Popatrz na przykład na biurko, krzesło, szafę - całym pokój wygląda jak by był zaprojektowany dla malutkiego dziecka. Zwróc uwagę także na grubość desek, z których zbudowane jest biurko...
tweety Napisano 25 Wrzesień 2005 Napisano 25 Wrzesień 2005 albo ja zgłupiałem albo nie rozumiem ale jak mozna skleić ścianki w ten sposób? To chyba nie miało by sensu...
wizz Napisano 25 Wrzesień 2005 Napisano 25 Wrzesień 2005 tweety dało by sie tak ale trzebaby pokombinować :D
Seed Napisano 25 Wrzesień 2005 Autor Napisano 25 Wrzesień 2005 Poprawiłem troche rzeczy, o których mówiliście (o listwie pamiętam - zrobię później). Tweety dzięki za podpowiedź co do okna, wcześniej kombinowałem z 'extrude' a o 'boolean' zupełnie zapomniałem. Co do tekstur na podłodze i ścianie nie jestem jeszcze pewny, jak znajde jakieś lepsze (albo dostane olśnienia i je zrobie ;] ) to zmienie. Czekam na dalsze uwagi :]
piotrek Napisano 25 Wrzesień 2005 Napisano 25 Wrzesień 2005 hmm, narazie zajmij się w szczeólności modelowaniem - dorób na przykład sufit (chyba nie ma). Oczywiście wszystkie materiały do wymiany (ale to potem) i ten render - zwróc uwagę m.in. na kierunek cieni - światło pad od okna, chyba że masz lampkę włączoną, ale i tak przy tej porze dnia cienie byłyby bardzo słabo widoczne aha i jeszcze jedno - widok za oknem masz w slocie evrinoment? - wygląda jakby to była tekstura "szyb".
Seed Napisano 25 Wrzesień 2005 Autor Napisano 25 Wrzesień 2005 aha i jeszcze jedno - widok za oknem masz w slocie evrinoment? - wygląda jakby to była tekstura "szyb". Tekstura szyb, jeszcze niewiele opcji w max'ie znam. Jak sie dokształce to zrobie tak jak powinno być :]
lobo Napisano 25 Wrzesień 2005 Napisano 25 Wrzesień 2005 modeliki spoko ale: -aktualne oswietlenie wskazuje na wieczorna pore,moze tak zostac,ale jesli chcesz zrobic scene w dzien to rzuc swiatelkiem zza okna,wlancz gi i kombinuj,no i oczywiscie przydalbysie inny renderer(vray) -tekstury szczegolnie drewna potrzebuja chyba odrobine polysku+moze jakis min bump,jak nie masz innych tekstur poszperaj po necie,napewno cos znajdziesz,tekturki sie powtarzaja->znajdz tekturki o wiekszej rozdzielczosci to nie beda;- -dywan-wyglada jakby latal(chyba przez jego czarne obramowanie) -obniz i oddal troszke kadr,moze wtedy wszystko bedzie bardziej proporconalne bo przez ten widok z gory wszystko wyglada jak dla krasnali:P -no pracuj,kombinuj,zmieniaj,a napewno nie bedziesz zalowal:) to sie naprodukowalem:Ppowodzenia:D
tweety Napisano 25 Wrzesień 2005 Napisano 25 Wrzesień 2005 illy: co ja bym bez ciebie zrobił :* mała analiza renderu: grubość deski w biurku: 18mm ile zatem wynosi grubość deski półki? 2mm? co to jest: ten pawlacz pomieści na wysokość maksimum płytę cd a ma wygląd niczym barek z szafką i lodówką na drinki. obrazek za oknem jest płaski - to jest tekstura a powinien wyglądać niczym przedłuzenie renderu. to tyle ode mnie Pozdrawiam
stehn-fahn Napisano 25 Wrzesień 2005 Napisano 25 Wrzesień 2005 Mi się bardzo podoba :) Modele są nienajgorsze, ale musisz zastosować tu jakiekolwiek radiosity. Nawet te standardowe z maxa dużo by dało (chyba robiłeś to w max`ie, bo tekstura z podłogi to klasyk, chyba moja ulubiona). Sprawi to, że scenka nabierze realizmu i nie będziesz musiał tyle z teksturą na ścianie kombinować. Jeszcze lepszym wyjściem byłoby zastosowanie innego renderera niż scanline (mental ray, vray, czy inny brazil). Powodzenia.
Seed Napisano 26 Wrzesień 2005 Autor Napisano 26 Wrzesień 2005 Zmieniłem trochę teksturki - oceńcie. Stehn-fahn co to jest 'radiosity' i jak to sie robi jeszcze nie wiem ale jak sie dowiem to z pewnością tego użyję :] Innego renderera hm... ekhm... no w tej sprawie też muszę się dokształcić. -tekstury szczegolnie drewna potrzebuja chyba odrobine polysku+moze jakis min bump Niebardzo mi to wychodzi... próbowałem z podłogą, mizerny efekt widać poniżej - tekstura prawie niewidoczna. co to jest: ten pawlacz pomieści na wysokość maksimum płytę cd a ma wygląd niczym barek z szafką i lodówką na drinki. Jeżeli chodzi Ci o to coś w lewym biurku na dole to z założenia ma to być głęboka szuflada na różne pierdółki ;]
Huter Napisano 26 Wrzesień 2005 Napisano 26 Wrzesień 2005 Stehn-fahn co to jest 'radiosity' i jak to sie robi jeszcze nie wiem ale jak sie dowiem to z pewnością tego użyję :] [...] Zaawansowane światło ktre ustawiasz w menu rendera ... F10 ... i tam jest stosowna zakładka ;) ... ale o ile mia wiadomo, wymaga zastosowanie świateł ... nie wiem jak one się nazywają ... ale w wyborze światła masz tylko dwie grupy które wybierasz w menu rozwijanym ... Co do ostatniego uptade to jakiś dziwny ten widok przez okno ... mało przekonujący :( ... teskura ściany też mnie gryzie w oczy ... no i podłoga ... tekstury wnętrza szafy też jakieś dziwne jak dla mnie ... ta mała szafka na ścianie wydaje się dla mnie zbyt mała ... no tyle ... powodzenia ;)
stehn-fahn Napisano 27 Wrzesień 2005 Napisano 27 Wrzesień 2005 Popróbuj z radiosity, bo nieważne co zrobisz z modelami, to praca zawsze będzie wyglądała nienaturalnie. Musisz najpierw zamienić te światła, które masz w scenie światłami fotometrycznymi (photometric). Potem ustaw je tam, gdzie powinny być w rzeczywistości. Nie musisz dodawać żadnych ambient lights. Ustaw sobie radiosity w okienku advanced lightning i kombinuj. Powinno być dobrze. Powodzenia. P.S. Pierwszy obrazek jest bez radiosity, drugi za to z radiosity. Musisz ustawić sobie jakość z jakką ma być przeliczona (Initial quality) i start, jedziemy z koksem.
Seed Napisano 27 Wrzesień 2005 Autor Napisano 27 Wrzesień 2005 Dzięki za rady :] Pobawiłem się troche tym radiosity, efekt w załączniku. Pewnie nie wszystko jest ok, ale chyba wyszło troche lepiej niż poprzednie rendery.
misiold Napisano 27 Wrzesień 2005 Napisano 27 Wrzesień 2005 no no chyba chwycił... ja myśle, ze ściany to poprostu zrób zwykły czysty material, moze w jakimś fajny koloze np.żołtym, zielonym albobiałego, Zgaduje też, ze dałeś jedno światło (omni?) na samej goze i na tym konic?? daj tam jakieś lampy czy cos albo zmien kolor światła na jakiś "ciepły" (letko żułty) to nada pomieszczeniu troche przytulności. Pozdro i powodzenia.
stehn-fahn Napisano 27 Wrzesień 2005 Napisano 27 Wrzesień 2005 Super :) Teraz wygląda to dużo lepiej.
tweety Napisano 27 Wrzesień 2005 Napisano 27 Wrzesień 2005 nadal proporcje kuleją... co do świateł, mateirałów etc. polecam: http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22 Pozdrawiam edit do postu niżej: ale wciąż nowe pokolenia się z niego uczą. :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się