Napisano 24 Wrzesień 200519 l Moja pierwsza scenka będzie przedstawiać zwykły, mały pokój. Mam zamiar wrzucić tam jeszcze kompuer, troche książek, jakiś otwary zeszyt na biurku, kubek z herbata, obrazek na ścianie itp. Odrazu mówie, że okno jest dopiero zaczęte - niebardzo wychodzi mi wytłoczenie dziury w ścianie (ściana to zwykły box). Mile widziane uwagi i komentarze na temat oświetlenia, renderka, cieni, tekstur, modelu - wszystkiego.
Napisano 24 Wrzesień 200519 l pierwsze co mi sie rzucilo w oczy to to ze kazde element tego pokoju posiada ta sama teksture.. lepiej bedzie jesli to troche urozmaicisz
Napisano 24 Wrzesień 200519 l Witaj!! zaczne od tekstur - hmm nawt nie bede tego komentowac - postaraj sie bardziej je dopracowac bo teraz wygladaja koszmarnie. Nie wiem czy ktros z Nas ma takiej wielkosci "panele" na podlodze. Sciany sa podobnej "faktura" co u mnie w piwnicy ;). Same modele jak i mebli i krzesel nie sa zle jesli modelowac je z samych box-ow, a nawet moge napisac ze podobaja mi sie!!!. Bede tu zagladal czesto i licze ze zmienisz to i owo. Pozdrawiam i zycze powodzenia w dalszym etapie pracy Łukasz
Napisano 24 Wrzesień 200519 l hehe... już dawno nie widziałem pracki ze standardowymi materiałami prosto z maxa :] duzo pracy no ale od tego jest WIP: 1. złe proporcje mebli 2. coś pokombinuj ze stopniem skomplikowania modeli bowiem same boxy tu widzę 3. okno: użyj boolean i po sprawie 4. poszperaj co to GI a potem poszukaj jakiego innego renderera niż scanline 5. grubość płyty od mebli wynosi 18 mm lub 28mm a u ciebie ze 30-40 mm. to tyle uwag Pozdrawiam
Napisano 25 Wrzesień 200519 l Wszystko to co wcześniej + nie zapomnij o listwie przypodłogowej + chamfery
Napisano 25 Wrzesień 200519 l skromne to są tekstury w tym pokoju, proporcje bardzo znikome, co stoi na osobnym biurku? pozdr
Napisano 25 Wrzesień 200519 l textury, mapowanie, oświetlenie, render, obraz na ścianie do wymiany lub dopracowania.
Napisano 25 Wrzesień 200519 l Autor Dzięki za wszystkie rady i komentarze, dzisiaj spróbuje troche to poprawić. 1. złe proporcje mebli proporcje bardzo znikome, co stoi na osobnym biurku? Co konkretnie macie na myśli mówiąc o proporcjach? Na biurku po prawej stoi pudełko na płyty CD (załącznik).
Napisano 25 Wrzesień 200519 l Co konkretnie macie na myśli mówiąc o proporcjach? Chodzi o to, że proporcje obiektów w scenie nie są rzeczywiste :) Popatrz na przykład na biurko, krzesło, szafę - całym pokój wygląda jak by był zaprojektowany dla malutkiego dziecka. Zwróc uwagę także na grubość desek, z których zbudowane jest biurko...
Napisano 25 Wrzesień 200519 l albo ja zgłupiałem albo nie rozumiem ale jak mozna skleić ścianki w ten sposób? To chyba nie miało by sensu...
Napisano 25 Wrzesień 200519 l Autor Poprawiłem troche rzeczy, o których mówiliście (o listwie pamiętam - zrobię później). Tweety dzięki za podpowiedź co do okna, wcześniej kombinowałem z 'extrude' a o 'boolean' zupełnie zapomniałem. Co do tekstur na podłodze i ścianie nie jestem jeszcze pewny, jak znajde jakieś lepsze (albo dostane olśnienia i je zrobie ;] ) to zmienie. Czekam na dalsze uwagi :]
Napisano 25 Wrzesień 200519 l hmm, narazie zajmij się w szczeólności modelowaniem - dorób na przykład sufit (chyba nie ma). Oczywiście wszystkie materiały do wymiany (ale to potem) i ten render - zwróc uwagę m.in. na kierunek cieni - światło pad od okna, chyba że masz lampkę włączoną, ale i tak przy tej porze dnia cienie byłyby bardzo słabo widoczne aha i jeszcze jedno - widok za oknem masz w slocie evrinoment? - wygląda jakby to była tekstura "szyb".
Napisano 25 Wrzesień 200519 l Autor aha i jeszcze jedno - widok za oknem masz w slocie evrinoment? - wygląda jakby to była tekstura "szyb". Tekstura szyb, jeszcze niewiele opcji w max'ie znam. Jak sie dokształce to zrobie tak jak powinno być :]
Napisano 25 Wrzesień 200519 l modeliki spoko ale: -aktualne oswietlenie wskazuje na wieczorna pore,moze tak zostac,ale jesli chcesz zrobic scene w dzien to rzuc swiatelkiem zza okna,wlancz gi i kombinuj,no i oczywiscie przydalbysie inny renderer(vray) -tekstury szczegolnie drewna potrzebuja chyba odrobine polysku+moze jakis min bump,jak nie masz innych tekstur poszperaj po necie,napewno cos znajdziesz,tekturki sie powtarzaja->znajdz tekturki o wiekszej rozdzielczosci to nie beda;- -dywan-wyglada jakby latal(chyba przez jego czarne obramowanie) -obniz i oddal troszke kadr,moze wtedy wszystko bedzie bardziej proporconalne bo przez ten widok z gory wszystko wyglada jak dla krasnali:P -no pracuj,kombinuj,zmieniaj,a napewno nie bedziesz zalowal:) to sie naprodukowalem:Ppowodzenia:D
Napisano 25 Wrzesień 200519 l illy: co ja bym bez ciebie zrobił :* mała analiza renderu: grubość deski w biurku: 18mm ile zatem wynosi grubość deski półki? 2mm? co to jest: ten pawlacz pomieści na wysokość maksimum płytę cd a ma wygląd niczym barek z szafką i lodówką na drinki. obrazek za oknem jest płaski - to jest tekstura a powinien wyglądać niczym przedłuzenie renderu. to tyle ode mnie Pozdrawiam
Napisano 25 Wrzesień 200519 l Mi się bardzo podoba :) Modele są nienajgorsze, ale musisz zastosować tu jakiekolwiek radiosity. Nawet te standardowe z maxa dużo by dało (chyba robiłeś to w max`ie, bo tekstura z podłogi to klasyk, chyba moja ulubiona). Sprawi to, że scenka nabierze realizmu i nie będziesz musiał tyle z teksturą na ścianie kombinować. Jeszcze lepszym wyjściem byłoby zastosowanie innego renderera niż scanline (mental ray, vray, czy inny brazil). Powodzenia.
Napisano 26 Wrzesień 200519 l Autor Zmieniłem trochę teksturki - oceńcie. Stehn-fahn co to jest 'radiosity' i jak to sie robi jeszcze nie wiem ale jak sie dowiem to z pewnością tego użyję :] Innego renderera hm... ekhm... no w tej sprawie też muszę się dokształcić. -tekstury szczegolnie drewna potrzebuja chyba odrobine polysku+moze jakis min bump Niebardzo mi to wychodzi... próbowałem z podłogą, mizerny efekt widać poniżej - tekstura prawie niewidoczna. co to jest: ten pawlacz pomieści na wysokość maksimum płytę cd a ma wygląd niczym barek z szafką i lodówką na drinki. Jeżeli chodzi Ci o to coś w lewym biurku na dole to z założenia ma to być głęboka szuflada na różne pierdółki ;]
Napisano 26 Wrzesień 200519 l Stehn-fahn co to jest 'radiosity' i jak to sie robi jeszcze nie wiem ale jak sie dowiem to z pewnością tego użyję :] [...] Zaawansowane światło ktre ustawiasz w menu rendera ... F10 ... i tam jest stosowna zakładka ;) ... ale o ile mia wiadomo, wymaga zastosowanie świateł ... nie wiem jak one się nazywają ... ale w wyborze światła masz tylko dwie grupy które wybierasz w menu rozwijanym ... Co do ostatniego uptade to jakiś dziwny ten widok przez okno ... mało przekonujący :( ... teskura ściany też mnie gryzie w oczy ... no i podłoga ... tekstury wnętrza szafy też jakieś dziwne jak dla mnie ... ta mała szafka na ścianie wydaje się dla mnie zbyt mała ... no tyle ... powodzenia ;)
Napisano 27 Wrzesień 200519 l Popróbuj z radiosity, bo nieważne co zrobisz z modelami, to praca zawsze będzie wyglądała nienaturalnie. Musisz najpierw zamienić te światła, które masz w scenie światłami fotometrycznymi (photometric). Potem ustaw je tam, gdzie powinny być w rzeczywistości. Nie musisz dodawać żadnych ambient lights. Ustaw sobie radiosity w okienku advanced lightning i kombinuj. Powinno być dobrze. Powodzenia. P.S. Pierwszy obrazek jest bez radiosity, drugi za to z radiosity. Musisz ustawić sobie jakość z jakką ma być przeliczona (Initial quality) i start, jedziemy z koksem.
Napisano 27 Wrzesień 200519 l Autor Dzięki za rady :] Pobawiłem się troche tym radiosity, efekt w załączniku. Pewnie nie wszystko jest ok, ale chyba wyszło troche lepiej niż poprzednie rendery.
Napisano 27 Wrzesień 200519 l no no chyba chwycił... ja myśle, ze ściany to poprostu zrób zwykły czysty material, moze w jakimś fajny koloze np.żołtym, zielonym albobiałego, Zgaduje też, ze dałeś jedno światło (omni?) na samej goze i na tym konic?? daj tam jakieś lampy czy cos albo zmien kolor światła na jakiś "ciepły" (letko żułty) to nada pomieszczeniu troche przytulności. Pozdro i powodzenia.
Napisano 27 Wrzesień 200519 l nadal proporcje kuleją... co do świateł, mateirałów etc. polecam: http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dwork.php?md=sa&id=22 Pozdrawiam edit do postu niżej: ale wciąż nowe pokolenia się z niego uczą. :P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto