Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Moja pierwsza scenka będzie przedstawiać zwykły, mały pokój. Mam zamiar wrzucić tam jeszcze kompuer, troche książek, jakiś otwary zeszyt na biurku, kubek z herbata, obrazek na ścianie itp. Odrazu mówie, że okno jest dopiero zaczęte - niebardzo wychodzi mi wytłoczenie dziury w ścianie (ściana to zwykły box).

 

Mile widziane uwagi i komentarze na temat oświetlenia, renderka, cieni, tekstur, modelu - wszystkiego.

  • Odpowiedzi 26
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

pierwsze co mi sie rzucilo w oczy to to ze kazde element tego pokoju posiada ta sama teksture.. lepiej bedzie jesli to troche urozmaicisz

Napisano

Witaj!!

zaczne od tekstur - hmm nawt nie bede tego komentowac - postaraj sie bardziej je dopracowac bo teraz wygladaja koszmarnie. Nie wiem czy ktros z Nas ma takiej wielkosci "panele" na podlodze. Sciany sa podobnej "faktura" co u mnie w piwnicy ;).

Same modele jak i mebli i krzesel nie sa zle jesli modelowac je z samych box-ow, a nawet moge napisac ze podobaja mi sie!!!. Bede tu zagladal czesto i licze ze zmienisz to i owo.

Pozdrawiam i zycze powodzenia w dalszym etapie pracy

Łukasz

Napisano

hehe... już dawno nie widziałem pracki ze standardowymi materiałami prosto z maxa :]

duzo pracy no ale od tego jest WIP:

1. złe proporcje mebli

2. coś pokombinuj ze stopniem skomplikowania modeli bowiem same boxy tu widzę

3. okno: użyj boolean i po sprawie

4. poszperaj co to GI a potem poszukaj jakiego innego renderera niż scanline

5. grubość płyty od mebli wynosi 18 mm lub 28mm a u ciebie ze 30-40 mm.

to tyle uwag

 

Pozdrawiam

Napisano

textury, mapowanie, oświetlenie, render, obraz na ścianie do wymiany lub dopracowania.

Napisano
  • Autor

Dzięki za wszystkie rady i komentarze, dzisiaj spróbuje troche to poprawić.

1. złe proporcje mebli

proporcje bardzo znikome, co stoi na osobnym biurku?

Co konkretnie macie na myśli mówiąc o proporcjach?

Na biurku po prawej stoi pudełko na płyty CD (załącznik).

Napisano

Co konkretnie macie na myśli mówiąc o proporcjach?

Chodzi o to, że proporcje obiektów w scenie nie są rzeczywiste :)

Popatrz na przykład na biurko, krzesło, szafę - całym pokój wygląda jak by był zaprojektowany dla malutkiego dziecka. Zwróc uwagę także na grubość desek, z których zbudowane jest biurko...

Napisano

albo ja zgłupiałem albo nie rozumiem ale jak mozna skleić ścianki w ten sposób?

 

attachment.php?attachmentid=24073&stc=1

 

To chyba nie miało by sensu...

Napisano
  • Autor

Poprawiłem troche rzeczy, o których mówiliście (o listwie pamiętam - zrobię później).

 

Tweety dzięki za podpowiedź co do okna, wcześniej kombinowałem z 'extrude' a o 'boolean' zupełnie zapomniałem.

 

Co do tekstur na podłodze i ścianie nie jestem jeszcze pewny, jak znajde jakieś lepsze (albo dostane olśnienia i je zrobie ;] ) to zmienie.

 

Czekam na dalsze uwagi :]

Napisano

hmm, narazie zajmij się w szczeólności modelowaniem - dorób na przykład sufit (chyba nie ma). Oczywiście wszystkie materiały do wymiany (ale to potem) i ten render - zwróc uwagę m.in. na kierunek cieni - światło pad od okna, chyba że masz lampkę włączoną, ale i tak przy tej porze dnia cienie byłyby bardzo słabo widoczne

 

aha i jeszcze jedno - widok za oknem masz w slocie evrinoment? - wygląda jakby to była tekstura "szyb".

Napisano
  • Autor
aha i jeszcze jedno - widok za oknem masz w slocie evrinoment? - wygląda jakby to była tekstura "szyb".

 

Tekstura szyb, jeszcze niewiele opcji w max'ie znam. Jak sie dokształce to zrobie tak jak powinno być :]

Napisano

modeliki spoko ale:

-aktualne oswietlenie wskazuje na wieczorna pore,moze tak zostac,ale jesli chcesz zrobic scene w dzien to rzuc swiatelkiem zza okna,wlancz gi i kombinuj,no i oczywiscie przydalbysie inny renderer(vray)

-tekstury szczegolnie drewna potrzebuja chyba odrobine polysku+moze jakis min bump,jak nie masz innych tekstur poszperaj po necie,napewno cos znajdziesz,tekturki sie powtarzaja->znajdz tekturki o wiekszej rozdzielczosci to nie beda;-

-dywan-wyglada jakby latal(chyba przez jego czarne obramowanie)

-obniz i oddal troszke kadr,moze wtedy wszystko bedzie bardziej proporconalne

bo przez ten widok z gory wszystko wyglada jak dla krasnali:P

-no pracuj,kombinuj,zmieniaj,a napewno nie bedziesz zalowal:)

to sie naprodukowalem:Ppowodzenia:D

Napisano

illy: co ja bym bez ciebie zrobił :*

mała analiza renderu:

pokoj2copy5kt.jpg

grubość deski w biurku: 18mm ile zatem wynosi grubość deski półki? 2mm?

co to jest: ten pawlacz pomieści na wysokość maksimum płytę cd a ma wygląd niczym barek z szafką i lodówką na drinki.

obrazek za oknem jest płaski - to jest tekstura a powinien wyglądać niczym przedłuzenie renderu.

to tyle ode mnie

 

Pozdrawiam

Napisano

Mi się bardzo podoba :) Modele są nienajgorsze, ale musisz zastosować tu jakiekolwiek radiosity. Nawet te standardowe z maxa dużo by dało (chyba robiłeś to w max`ie, bo tekstura z podłogi to klasyk, chyba moja ulubiona). Sprawi to, że scenka nabierze realizmu i nie będziesz musiał tyle z teksturą na ścianie kombinować. Jeszcze lepszym wyjściem byłoby zastosowanie innego renderera niż scanline (mental ray, vray, czy inny brazil). Powodzenia.

Napisano
  • Autor

Zmieniłem trochę teksturki - oceńcie.

 

Stehn-fahn co to jest 'radiosity' i jak to sie robi jeszcze nie wiem ale jak sie dowiem to z pewnością tego użyję :]

 

Innego renderera hm... ekhm... no w tej sprawie też muszę się dokształcić.

 

-tekstury szczegolnie drewna potrzebuja chyba odrobine polysku+moze jakis min bump

 

Niebardzo mi to wychodzi... próbowałem z podłogą, mizerny efekt widać poniżej - tekstura prawie niewidoczna.

 

co to jest: ten pawlacz pomieści na wysokość maksimum płytę cd a ma wygląd niczym barek z szafką i lodówką na drinki.

 

Jeżeli chodzi Ci o to coś w lewym biurku na dole to z założenia ma to być głęboka szuflada na różne pierdółki ;]

Napisano

 

Stehn-fahn co to jest 'radiosity' i jak to sie robi jeszcze nie wiem ale jak sie dowiem to z pewnością tego użyję :]

 

[...]

 

Zaawansowane światło ktre ustawiasz w menu rendera ... F10 ... i tam jest stosowna zakładka ;) ... ale o ile mia wiadomo, wymaga zastosowanie świateł ... nie wiem jak one się nazywają ... ale w wyborze światła masz tylko dwie grupy które wybierasz w menu rozwijanym ...

 

Co do ostatniego uptade to jakiś dziwny ten widok przez okno ... mało przekonujący :( ... teskura ściany też mnie gryzie w oczy ... no i podłoga ... tekstury wnętrza szafy też jakieś dziwne jak dla mnie ... ta mała szafka na ścianie wydaje się dla mnie zbyt mała ... no tyle ... powodzenia ;)

Napisano

Popróbuj z radiosity, bo nieważne co zrobisz z modelami, to praca zawsze będzie wyglądała nienaturalnie. Musisz najpierw zamienić te światła, które masz w scenie światłami fotometrycznymi (photometric). Potem ustaw je tam, gdzie powinny być w rzeczywistości. Nie musisz dodawać żadnych ambient lights. Ustaw sobie radiosity w okienku advanced lightning i kombinuj. Powinno być dobrze. Powodzenia.

P.S. Pierwszy obrazek jest bez radiosity, drugi za to z radiosity. Musisz ustawić sobie jakość z jakką ma być przeliczona (Initial quality) i start, jedziemy z koksem.

Napisano
  • Autor

Dzięki za rady :]

 

Pobawiłem się troche tym radiosity, efekt w załączniku. Pewnie nie wszystko jest ok, ale chyba wyszło troche lepiej niż poprzednie rendery.

Napisano

no no chyba chwycił... ja myśle, ze ściany to poprostu zrób zwykły czysty material, moze w jakimś fajny koloze np.żołtym, zielonym albobiałego, Zgaduje też, ze dałeś jedno światło (omni?) na samej goze i na tym konic?? daj tam jakieś lampy czy cos albo zmien kolor światła na jakiś "ciepły" (letko żułty) to nada pomieszczeniu troche przytulności. Pozdro i powodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności